Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17
KL
Frustration på hög nivå, trots att det ändå gick ett litet myrsteg framåt idag.
Jag MÅSTE verkligen få tag på en tränare NU!!!! Har en på god väg, förhoppningsvis har hon tid och lust.
Tycker jag har frågat runt överallt, men ingen har ju tid!!! Varför, varför, varför finns det inte fler tränare häromkring, de få som finns har ju fullt upp!
Hade eventuellt en kurs på gång i november, men det känns alldeles för länge till dess. Hoppas verkligen att den som jag fick nys om igår kan tänka sig att ställa upp, för nu har jag totalt kört fast känns det som.
Så fort man ska växla upp så skjuter hon ut rumpan till vänster och verkligen välter till vänster. Har försökt peta in rumpan, men då vägrar hon växla upp och höjer huvudet istället när man ber henne om trav eller tölt.
Hon verkar inte ha ont, för när hon väl kommer upp i trav eller tölt så går hon jämt.
Och jag får henne verkligen inte att ta in baken, så alla övergångar "måste" ske på lång tygel för att hon inte ska springa allt för mycket på tvären. Ju mer jag försöker parera, balansera, ställa, böja eller flytta, desto värre blir det. Jag har verkligen provat allt, och ju mer jag kämpar desto värre blir det. Så det enda återstående alternativet är att hon får falla in, med betoning på falla för bakbenen släpar 40 meter bakom.
Och med väldigt lätt kontakt på tygeln lyckades jag idag få henne att hålla ren tölt. Men som sagt, formen är ju inte direkt to die for. Jag hade hellre sett att hon samlade sig från skritten och tog 2-3 steg i tölt. Men nä då, då blir det rumpan ut och springa på tvären.
Jag sliter mitt hår, vad fasen ska jag göra?!! Alla duktiga bukare, flytta hit, ni kan få bo på min soffa. Jag är verkligen desperat!!