Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17
*skrattar* NU känner ju JAG min häst bättre än någon annan här inne och JO denna metod har uppenbart funkat SKITBRA på Jorunn.
Hon älskar att vara i ridhuset och hon har slutat upp att dumma sig när vi rider ut så vad är de ni har problem med??????
Jag är nöjd och glad och min häst är nöjd och glad
Olika medoder funkar på olika hästar thats it!!!
Men att skratta och rida på långa tyglar och bara rycka på axlarna när en häst vänder och skenar hem är iallafall INTE en motod jag förespråkar..Men visst vissa människor älskar att rida sånna hästar och ser det som en utmaning och lite coolt
Och så länge inte någon annan tar skada av de så är det väl oki..Men då skall man inte klaga när man faller av och gör sig illa.
Jorunn är en mkt smart häst hon fattade efter några gånger att hon inte får rida ut om hon inte sköter sig ute
SÅÅÅÅ skönt att jag idag kan skritta ut på lååååånga härliga tyglar och bara njuta av att vara ute i naturen med min fina underbara häst.
Vi rider i alla möjliga gångarter och rider förbi allt möjligt och inga problem någonstans..
SÅ skall det vara att rida ut tycker jag.. men det är ju inge jag fått utan kämpat som en jä*la blådåre för att å ha det så här..
Alla här vet ju vilket helvete jag haft med att rida ut på Jorunn själv

hon har rest sig rakt upp, bockart, hoppat , backat slängt sig åt sidan och hoppat och kossa när hon inte längre vill som jag vill!
Och jag har provat många metoder och denna metod med att helt enkelt inte rida ut när hon dummar sig har funkat bäst.
Så få ni tycka och tänka vad ni vill faktiskt ni gör som ni vill.... jag gör som jag vill=)
Knapplån!
Idag red jag i ridhuset och tränade på galoppfattningar från stillastående och de tar sig allt mer och mer. Till och från blir fattningarna riiiktigt bra power från start!
Traven finns inte så mkt å säga om den är underbar.Tölten den kommer mer och mer och hon börjar bli riktigt stark i de och benlyftena blir bara högre och varje dag.
Imorogn skall vi skritta ut bara endast en skön skittur barbacka får det bli sen skall hon få sin veckans bad.
Väntar på mitt paket som innerhåller 2 täcken.. 1 innetäcke med helhals och 1 regntäcke med helhals.
Jorunn kommer bli snyggast i stallet haha.