Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Han är så fin din Glampi. Följt er lite bakom kulisserna här på Buke när man bläddrat igenom trådar och det ska bli kul att se hur ni utvecklas i framtiden :) Vad har han för stam?

Wiii bilderna har kommit.. Kul å se sig själv på bild manser ju sig så sällan på bild eller film.Det är så otroligt nyttigt att se sig själv på bild/film.Så man själv kan följa sin utveckling. Ser att sitsen har blivit ett snäpp bättre alltid nått.
=) Jorunns fjållpannlugg.Var enda höst fäller hon ju sin fina tjocka man fast denna gång råkade jag klippa av en del av just pannluggen när jag skulle klippa bakom öronen..Klaaaantiga jag!:mad:

Idag blir det vilodag för Jorunn då jag är sjuk..

KL*

WOW! Vilken häst jag har! Har hittat den gyllene kombon nu med masterbacksadeln och kimblewicket. Han var pigg, men koncentrerad och lyhörd. Satte sig verkligen vid halvhalterna och var klockren i takten.

Jag som älskade clicen kan inte ens jämföra den med masterbacken! Han har aldrig känts så rörlig i framförallt tölten som han gjorde nu. Det enda jag har lite svårt för var att hitta balansen i lite mer ökad galopp, det kändes mest som att jag skulle falla framåt, och det tyckte Hnokki var lite läskigt också. Men det är väl en vanesak, och så skall jag testa sadeln med en mer upplyftande pad under imorgon då jag tror att det hjälper mig lite.

Va härligt att hitta rätt :D

*kl*
Själv är ja inne i en svaka.... Igen.
Detta året har endast bestått av svackor känner jag =/

Odinn har varit kass sen 1 år tillbaka, går väldigt mycket upp Å ner, men just nu mest ner :(
Så jobbigt eftersom man inte kan sätta fingret på vad son är galet, å veterinären hittar inget heller. Nästa steg blir ju att göra en stor utredning på klinik, men ingen vet riktigt vad eller vart man ska börja, han har ju inga tydliga symptom på nått.....suck!!

:love: Ja!!

Åh vad tråkigt att det är något som känns fel. Det är det värsta, när man liksom inte kan sätta fingret på det...Hoppas ni hittar problemet snart!

KL*

WOW! Vilken häst jag har! Har hittat den gyllene kombon nu med masterbacksadeln och kimblewicket. Han var pigg, men koncentrerad och lyhörd. Satte sig verkligen vid halvhalterna och var klockren i takten.

Jag som älskade clicen kan inte ens jämföra den med masterbacken! Han har aldrig känts så rörlig i framförallt tölten som han gjorde nu. Det enda jag har lite svårt för var att hitta balansen i lite mer ökad galopp, det kändes mest som att jag skulle falla framåt, och det tyckte Hnokki var lite läskigt också. Men det är väl en vanesak, och så skall jag testa sadeln med en mer upplyftande pad under imorgon då jag tror att det hjälper mig lite.

Bilder vill vi se, tack:)

Bilder på min fina häst tagna av mig kan ni få se snart, sen tänkte jag tvinga sambon att filma några sträckor nästa vecka ;)

KL*

Man ska väl inte ha någon pad under en Masterback? Eller är det olika för olika modeller? Jag fick order om att bara ha ett schabrak under, inget annat och ville jag höja eller sänka den skulle jag bara flytta panelerna :)

Vet inte hur de är för de nya modellerna. Men för de gamla vet jag att jag blev rekommenderad en skum-pad för omusklade hästar eller liknande. Den höjer lite fram också!

Iih, mamma skall provrida en islandshäst :) Gud så spännande! Hoppas hon klarar tölten och inte skämmer ut mig hahah

Haha, inte skämmer hon väl ut dig om hon inte klarar tölten? :p

I så fall skulle jag fått skämmas många gånger. För jag tycker ofta att det är svårt med gångarterna när man sätter sig på en ny häst. Har nog bara ridit en som varit sådär klockren i gångarterna direkt vid första ridturen. Det var häftigt!! :D

Haha nej då, det är klart hon inte gör egentligen. :angel: Men det enda hon har ridit islandshäst var för bra många år sedan när jag precis lärt mig islandshäst. Då var det höga händer, luta dig bakåt, sitt tungt och sparka på...Så jag hoppas att jag har lärt henne bra över telefonen nu hur hon verkligen skall göra, så hon inte gör enligt det gamla sättet och säger "min dotter är sååå duktig, hon har lärt mig såhär"...;)

KL*

Det tål att upprepas - den prefekta kombon! Nya sadeln och kimblewicket utan nosgrimma är det bästa som finns! Hnokki är så jäkla trevlig! Red ut en sväng med en stallkompis som har en hopp-korsning, och det är bra skönt att för en gångs skull hålla samma tempo med den man rider med. Benen på honom är dubbelt så långa som Hnokkis och ändå skrittade vi om :D

KL

Idag blev min älskade Ofsi såld till helt rätt hem. Känner mig mer fridfullt glad än ledsen. Skönt att ha det bortgjort, och skönt att veta att han får det bra. En sådan häst träffar man en gång i livet och jag kommer att sakna honom :cry: som en tok emellanåt. :love:

usch ryser av bara tanken att sälja Thengill:(....min älskade
img_4490_165573276.jpg

hihi hittade denna bilden med från förra året när jag var gravid och red sista gången innan jag fick bebisen.
img_4337_165573577.jpg

mindre smickrande sits men impad över hur mkt jag vågade där barbacka och hur vacker Thengill är där.

Har den Blackur gått på turridning något tidigare i sitt liv? Tycker att jag känner igen pojken!

Glömde kameran nu, får försöka komma ihåg den imorrn :) Har även bestämt film-date nu med en stallkompis. Tänkte slänga upp henne på Hnokki också hihi

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 861
Senast: EZMK
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 191
· Visningar
62 512
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka