Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Knapplån!

I går var det ju dags för dressyrlektionen igen och ja vad skall man säga?? jag är totalt dökär i min häst..Jag gillar inte att skryta men jag måste få säga att både jag och jorunn har utvecklats massor på bara 3 ridlektioner för denna tränare.
Vi tränade mycket travfattningar och galoppfattningar samt avsaktningar ner till skritt.
Jag börjar få kläm på en hel del saker
En massa bilder vart det och det vart några riktigt bra.. tessino får lägga ut de hon tycker är bäst hon som tog bilderna Vart en stegraingsbild med haha jobbigt för damen och då lättas det lite då och då.

Ska bli kul med bilder! Himla kul då det går så mkt framåt!

Lilla randalin är en härlig tjej måste jag säga! Igår provade vi att kliva igenom ett trakotdäck. Hon tvekande inte ens, utan följde snällt med. Idag provade vi att ställa alla 4 fötter däcker samtidigt, det gjorde hon oxå utan problem. "Vettig" är ett så bra ord för henne! Igår klev hon på min fot, men då jag flaxade med armen innan jag ens hann säga nåt hade hon flyttat sig, och det var väck så fort att det inte hann kännas. jag ör lite sån att jag burkar "skrika" oavsett om det gör ont eller ej, men jag hann ju inte sn säga ett pip så var hon borta igen. Lyhörd häst! :love:

Härligt när det går bra!! Vill verkligen se nya bilder på er nu ju :)

KL*

Är inne lite på samma spår, allt går bara framåt och bra nu! Har enbart ridit barbacka i en dryg månad nu, sålt sadeln och väntar i skrivande stund på att min fina masterback skall anlända. Måste faktiskt få skryta lite om att min sits blivit sjukt bra ;) Sitter perfekt, stilla och har tillräckligt med balans att verkligen arbeta honom i alla gångarter och tempon.

Red på banan idag och jobbade igenom honom riktigt fint. Traven och tölten var riktigt mjuk och fjädrande, och galoppen härligt rund i låg form! Äntligen har det släppt!

Har nu helt lagt undan tränsbetten och rider enbart på bettlöst och kimblewick - Hnokki är supernöjd.

Jag älskar mig häst:love:

226239_10150178047566814_541216813_7489196_1272378_n.jpg

Vad roligt att höra att så många är inne i bra, roliga och utvecklande perioder!

Jag hoppas att få se massa bilder! :D

Imorgon ska jag nog kravla mig upp barbacka en liten sväng. Har börjat svanka igen, vilket jag inte gjort på ett år ungefär, och då är det super att rida lite barbacka! :p

Bilder kommer :) ska lägga in dom nu!
Hon var jättefin, och vilken skillnad på häst sen jag såg 'na första gången..

O tränaren, suuperduktig, henne ska jag också köra lite dressyr för :)

Tråkigt att min häst vilar nu när alla era går så bra.. för i teorin så borde min gått lika bra om han varit igång :D

20110904265_164783013.jpg

Vad "lustigt"! Min Glaesir har precis likadant, på exakt samma ställe och på samma ben! I Glaesirs fall beror det dock på ett sår och medföljande lymfangit. Jag reagerade bara på att det ser precis likadant ut, då jag aldrig sett liknande innan Glaesirs skada.
Jag hoppas att din pålles svullnad går ned och att allt blir bra så snabbt som möjligt!

Jag har faktiskt också sett en häst som hade likadant, men det var också pga sår.

Kul att läsa och se alla bilder i den här tråden. Lägger upp en bild på vår foderhäst Blakkur, 26år iår. När han kom till oss i fabruari vägde han bara 280kg (är 142cm) men har idag (efter foderstat som för ett digivande sto) kommit upp i 360kg. Musklerna är nog tyvärr borta men skönt att han ökat på sig iaf trots exem och stress på betet.

Blakkur.jpg

Snyggt jobbat! Det är ju såklart svårt att få upp en så gammal häst i ordentlig muskelmassa igen, men sålänge hullet är bra så är det ju guld värt :)

Håller med, ser nog mindre ut!

KL.
Jag svävar på moln!! Min käraste underbaraste Bloffe har aldrig gått så bra som han gjorde idag! :love:

Barbacka med mylerbett + tydligen en perfekt kombination enligt Ó. Han töltade som en klocka, varendaste en halvhalt gick perfekt genom och vi kunde t.om ta tempoökningar på långsidorna utan att rolla eller tappa rumpan.
Tog trav rakt från skritt utan några som helst komplikationer, och lyfte en lugn och spänstig galopp på första försöket och galopperade på utan att alls hetsa upp sig.
Hur kan en häst vara så här underbar? Sitter och ler som en fån fortfarande!! :D

Han fick dessutom busa loss på plan med en hagkompis efter ridningen, satte upp ett litet hinder för löshoppning. Gissa vem som springer mot hindret med spetsade öron och flyger över som en tiger? Min lilla fetknopp. :p

Tog ridningen samt löshoppandet på film men har int en jävla aning om hur jag skall redigera skiten så det får ni eventuellt se någon gång i framtiden istället. :p
303850_2366607133030_1485960875_2763111_602694100_n.jpg

Gnyfari och Bloffe.

Jooo, jag vill se film NU!

KL*
Nu har jag äntligen fått hem min fina Masterback! Sitter och kollar på tv på den, som ligger på en pall:p Skall fixa upp den lite då den ser lite ovårdad ut, men tror att vi både kommer att älska den!

Nemen helsike jag vet ju inte ens hur jag får upp skiten på youtube! :D
Filmen från ridningen är typ 9 min lång , löshoppningsvideon 9 sek.
Eftersom jag hade kameran och stå på en staketstolpe så finns det en hel del snuttar där vi inte ens syns så det kan bli lite långtråkigt i längden. Skulle därför villa editera den, eller skall ni ha den liksom... this very instant? :p

Skicka den till mig om du inte orkar pilla själv :angel: ;)

Annars är det hur enkelt som helst att fixa i ex windows movie maker om du har windows!

Har nog windows men hittade ingen movie maker hur jag än sökte. :crazy:
Du får mer än gärna pilla ihop den om du vill, skippar gärna det jobbet. :D

Red Glampi idag igen:) Min mamma ledde gick jättebra han är så cool, det blåste ute men han skrittade på som ingenting.
Jag kunde testa att svänga, stanna och sätta igång gick mkt bra.
Allt detta trots att han tidigare under dagen fått sin vargtand borttagen (han gick såklart med grimma sedan bara).
dscn1774_165190208.jpg

dscn1776_165190085.jpg
:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 861
Senast: EZMK
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 191
· Visningar
62 503
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka