Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Red för övrigt på min knas idag, ooh! Var nervös som en hare förut, och det är jag nog än. Men nu har jag suttit på henne, och jag har till och med galopperat! :banana::D
Söta lilla skruttan ska ju dessutom få flytta till Stockholm.Vi letar stallplats för fullt till henne och Prins, men det är antingen långt bort eller dyrt. Vad det ska vara jobbigt att ha lägenheten mitt i stan :p ;)

Fina häst! :love:
32395409.jpg

Hade världens bästa tur på Hnokki idag! Han gör mig verkligen lycklig det lilla mumintrollet!

Red ut barbacka i ett hemmagjort sidepull jag fick för mig att slänga ihop, och han lyssnade så himla bra, även fast han var superpigg. Red hela vägen där solen låg "rätt" och kastade riktigt snygga skuggor på oss. Knappt med någon kontakt samlade han sig fint i alla gångarter, tom galoppen, och var bara så himla mjuk och härlig bara med en rem runt nosen. Fina häst!

Hnokki_och_hans_nya_personliga_sidepull.jpg

66657_1313695189.jpg

85342_1313695192.jpg

e inte så dum.. ja hon e van vid å äta hösilage redan...

Har jag ens påstått att du är dum?!? Dom flesta hästar brukar ju äta gräs vid den här årstiden och inte hösilage......

Det var bara av omtanke jag frågade om hon är van att äta hösilage inget annat.

Lycka till!

Ja det där är Hnokki i ett nötskal, han är precis sådär skeptisk till ALLT:p Undrar verkligen vad som försigår i hans huvud ibland, för han verkar liksom tänka över allt som går att tänka över!

Ursäkta hade en MKT dålig dag =/ Denna jävla vecka asså =/

men hon har fått gräs och hösilage om vart annat i sommar så de e ingen fara =) ååå jag bara längtar till i mon =)

Åhhhh min häst är just nu helt GALET bra:love:
Jag känner inte igen min egna häst tänk vad lite dressyrlektioner kan göra susen:D
Idag tränade jag på de vanliga saming till 190% i skritt fatta trav och avsaktningar. traven idag var helt galet bra hon längde stegena utan att länga hastigheten och de slutade med att hon nästan travade mig ur sadeln för jag har aldrig setat p åså mycket energi:eek:
Galoppen där höll jag på att trilla av..jag är van vid en seg galopp lugn och sansad nu for hon fram i en galopp som var fylld med energi och hon bara dundrade fram där BADOM BADOM.

Ja ni förstår att efter ridturen så hade jag stans största leende... jag har fåt en ny häst och jag ÄLSKAR denna nya skönhet=)

Musklerna börjar komma mer och mer riktigt roligt att se.Lektion igen nu p åTorsdag och jag ska försöka få någon som kan ta lite bilder så ni kan få se utvecklingarna vi gjort=)

*k*
Fick sadeln idag :D
Äntligen kan man börja rida ordentligt, härligt:)
Låg kanon på Odinn, fast de visste ja ju sedan innan ;)
Underbar att rida i, love it!!! :D

*KL*

Jag köpte ett Kimblewickbett till Fengur för några veckor sen och han blev en annan häst! Jag behöver knappt ta i honom utan han lyssnar mycket bättre på alla hjälper. Han verkar gilla det :) Skönt att slippa dragkamper när han är pigg och halvt galen när vi rider ut! Ska givetvis variera med ett rakt tränsbett också :)

I morgon och på måndag ska jag och båda hästarna på kurs för Erlingur, ska bli roligt!

Kimblewick är mycket trevligt att rida på :)

KL*
Kolla vad jag hittade hihi! Från slutet av november förra året, då hade han redan bantat i en dryg månad. Smal och snygg va ;)
FORE.jpg

Lägg in det strö hon är van vid. Har hon stått på halm kanske hon blir rädd för spån.
Jag hade nog kört henne lös men jag har för mig att man ska binda upp hästar från 6 månader.

Så vitt jag vet finns det ingen sådan lag. Jag har kört min åring och min treåring lösa. Även en äldre häst som var osäker stå bunden. Har ordentligt med spån i.

Åhhhh fin bild nu längtar jag ju bara mer efter jul och snö haha =)

Uppdatering från mig.
Just nu går alla ridlektioner som en dröm det är så himlans roligt jag har lärt mig så sjukt mkt nu på Torsdag är lektion nummer 2.

I går fattade vi höger galopp med bara en felfattning innan vi fattade rätt vilken skillnad.
Galoppen har nog aldrig varit så här bra påJorunn någonsin.. hon kan samla ner sig till nästan stillastående och galoppvolter på5 meter är inge problem. Fin 3 taktig och det bästa är att den nu går att öka till fin tävlingsgalopp.
Skall bli så himlans roligt att få tävla nästa år och se vilka poäng vi nu får:)

Idag blir det en långtur kolla lite nya ridvägar det skall inte regna nämnligen vilket har gjort typ hela veckan

Vaddå, där är det ju bara ca 100kg övervikt kvar...:angel: Han ser ut som en gris!

KL

Har inte skrivit på ett tag nu.
Har jobbat helt galet mycket och är helt slutkörd, hade varit otroligt skönt med lite semester innan skolan börjar, jag får en endaste liten dag. Får nöja mig med det.

Känns i alla fall jättekul att få komma igång lite mer ordentligt nu, har en lektion inbokad och en till på gång. Har verkligen längtat efter lite träning. Nu i början blir det mest lugnt att bygga upp kondisen, men det är så kul att få lära känna en ny liten häst. :D

Kl

Idag har vi lastat Meyja på transporten tre ggr :) Efter att ha haft en faslig kamp med grannens föl för några veckor sedan så bestämde jag att Meyja skall lära sig det lugnt o stilla o få massa tid. Det tog väl en halvtimme o hon for mest runt transporten. Men så till sist så fick Mathias lov att gå fram o stötta henne (jag ville först inte alls låta ta i henne utan att hon får lösa det själv) o det var perfekt! En stöttande hand på höger sida o trygga mamsen på vänster så tog hon några stora kliv upp på rampen. Insg att gummit inte skulle äta upp henne... Sen gick hon med på själv två gånger till -nemas problemas! O Kveikja hon e en pärla te häst alltså! Vi har inte lastat med ramp på säkert två år men hon knatade på som ingenting, o det var säkert 30ggr ;)
wpid-imag2203.jpg

Annars går det inte så bra, Andi e halt igen -eller vad han nu är. Ibland haltar han till och ibland går han helt rent. Han är lite svampig ovanför kotan som han var när han var spatthalt i vintras. Han ser inte bekymrad ut själv, alldeles nyss for han iväg i galopp på eget bevåg i hagen -jagad av en broms troligtvis. Men jag rider inte på honom när han är sånhär, så nu e vi tillbaka på promenadstadie. Känns riktigt surt, särskilt eftersom det nog är mitt fel som ridit alldeles för lite kombinerat med att han gått i en liten hage för att få ner vikten lite. Dumma mig... Snöggur har jag inte tränat med på flera veckor, har haft noll ridlust. Men nu har jag bestämt ta tag i det igen...
wpid-imag2202.jpg

Här är han med sin BoT-linda som får vara på några timmar om dan...

Mjaa, flyttar i veckan! Så har världens flyttfeber nu, går mest runt och tittar på vad jag kommer sakna i skåne :angel:

Var bor du? :laugh:

Nu är äntligen Aleiga hemma =) Nu e hon min =)

Resan på 17 mil gick kanon.. Lekte lite vid lastningen så hon skulle gilla de. sen va de bara å stänga å köra. Hon stog som ett lus hela vägen även när vi stannade å tankade mm.

Väl hemma lastade vi av en cool lugn häst som inte ens va varm trotts att de va nästan 30 grader varmt ute =) så himla skönt =)

Nu går hon i hagen med min mini shettis så dom frå bekanta sej.. sen kommer alla lek kompisar i oktober =)

Kommer nog bli kanon de här =) bilder kommer sen =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 850
Senast: EZMK
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
62 391
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024