Snack & Uppdateringstråd nr17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack & Uppdateringstråd nr17

Mamma och jag har varit på helgkurs och ridit Skuggi!

Nu ska jag titta igenom 140 bilder från helgen.

SE208.jpg

saSkuggir.jpg

ISL218.jpg

Skuggilastning218.jpg

Här kommer en dålig bild på flickan min.. Ska försöka ta mer kort i dag å i mon =) Hon e super lugn å go =)

32668362.jpg

Hon ser jättefin ut!

KL*

Hade världens roligaste dag med Hnokki idag! Hade mikrobiologitenta imorse som jag stressat sönder inför, så när jag väl hade ledigt och kunde åka till stallet så släppte vi lös allt på banan!! Började med lite markarbete och samling i grimman, men sen släppte jag honom och så lekte vi tills båda var helt blöta av svett. Busade, skuttade, lekte, och hade så KUL!

Det är så underbart att han äntligen kan släppa loss. Tråkiga, kontrollerade, spända Hnokki har blivit busig, nyfiken och glad! Kan ha honom lös när jag gör saker som jag vet att han tycker är läskiga, för han möter det nu med en intresserad och tillmötesgående blick utan minsta tillstymmelse till att vilja fly som han gjorde förut. Inbjuder man till lek hänger han gärna på och brallar utav ren och skär glädje. Underbara häst!

Nu fattar min fina tjej höger galopp igen som förr:banana:
Så det var bara nått man kunde rida bort skönt kan amn andas ut!
Idag gick hon helt galet bra tärnade lite kondis mot slutet av passet och den blir också bara bättre å bättre.

kl..
Michis.. skall du sälja Erro????:confused:
Såg annons nyss.. vad har hänt??

Fattningar, fattningar, fattningar:p Överallt - fattning, nedtagning, fattning, nedtagning!

Tack för tips, försöker få till detta. Dock svårt när han inte fattar galopp utan kör ngn pass/kors variant. Men det är bara att jobba på och få med baken.
Jobba jobba jobba! :devil:

Jag funderar på att göra en cirkel i paddocken som man kan rida runt så att han får ett stöd på inner och lättare kan rulla över i galopp. Det är ju många som gör så med unghästar så det borde väl kunna fungera på obalanserad och stel 12åring också? Alltid värt att prova.

Tack för tips, försöker få till detta. Dock svårt när han inte fattar galopp utan kör ngn pass/kors variant. Men det är bara att jobba på och få med baken.
Jobba jobba jobba! :devil:

Jag funderar på att göra en cirkel i paddocken som man kan rida runt så att han får ett stöd på inner och lättare kan rulla över i galopp. Det är ju många som gör så med unghästar så det borde väl kunna fungera på obalanserad och stel 12åring också? Alltid värt att prova.

Det funkade utmärkt med en obalanserad och stel 20 åring, så jag tror säkert att det funkar bra på en 12-åring också. Jag gjorde så att jag fattade galopp på den öppna delen av volten, och galopperade till den slutna delen. Han rusade också bara iväg i fattningarna i början, men sen fattade han var jag ville och då gick det bra. Det hjälper ju att fatta på samma ställe hela tiden också.
I början hade han svårt att hålla voltspåret, så det kunde bli lite hur som helst de första gångerna när han drog iväg rätt ut bara i snabb grispass. Så några gånger fick jag helt enkelt göra en extrasväng efter jag hade saktat av för att ta mig tillbaka till voltspåret. Men sen gick det bättre och bättre och han höll både spåret och galoppen.

KL

Idag har jag ridit i solnedgången på min lilla solstråle. I paddocken bara lite lugnt, tränade på att följa vikten på volter, serpentiner och övriga krullidutter. Det gick fint. Tränade lite på traven också och hon är fortfarande lite spänd och vill gärna kolla på allt runt omkring. Men det gick bra ändå, ställde inga höga krav på henne alls nu.

På onsdag blir det troligtvis lastträning med stallkompisen, ska bli roligt.

Ja det är ju bara att träna och försöka, han är ju normalt sett ingen stel kille men nu efter den långa vilan pga skadan har han blivit rejält stel och tjock :o
Hoppas det går vägen! Det skall gå vägen!

Är riktigt taggad på flytt nu, hoppas man lär känna massa nytt hästfolk och får upp motivationen ordentligt nu när träningsmöjligheterna blir bättre, och även lätt att åka till stallet med 5 min resväg :)

Ni som bor i Mellerud/närheten och är sugna på en ridtur får gärna hojta! :D

Galoppträning i rundkorall är toppen! Jag ser jättestor skillnad på Fáni (långbent, obalanserad 5åring) redan efter några gånger.
Jag rider inte utan han får gå med inspänning och det som fungerat bra på honom är att våga driva på. Han får bättre takt i ett högre tempo och han kan numera (än så länge bara i ena varvet) gå i en mjuk, taktren arbetsgalopp i form.

Fetange : var flyttade briann? Inte är de han som står hos en vän till mig en bit utanför västerås?:)

Kl.

I söndags tränade jag och kvistur igen. Mycket lärorikt!
Han har blivit mycket mer stabil och kan hålla rätt
på sina ben bättre :) la stor vikt på sidförande hjälper, och han blev riktigt fin i slutet.
Han var lite seg o tråkig i traven o nästan lika i galoppen, men tölten
Däremot. Den var riktigt rolig, red öppna och han var bara sååå duktig :)

Kvistur börjar kännas trött i huvet så om två veckor ställs han av.
Avslutar med en träning innehållande ungefär samma som sist och sen får
Han vara bäbis lerperioden :)

/ therese

Det kan mycket väl vara han! Han står mellan Västerås och Sala. Vem känner du?

KL.
Lite bevis på hurdant humör min kära herre varit den senaste tiden; kompisen red honom i gaedingakeppnins fyrgång där han vägrade tölta utan att rolla, travade som en gammal flodhäst och försökte dra iväg i galoppen. Den "ökade tölten" skall jag inte ens nämna.... :angel:
Tjohej min fina tävlingshäst! :D

Han har haft en liten svacka så att säga, han skall bara springa så fort benen bär och tölten vill han bara rolla i. Suck.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Jag är lite förvånad att vi inte har en tråd uppe om den här katastrofen till tränare, eller så har jag missat den...
2
Svar
25
· Visningar
3 003
Senast: LenaH
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 851
Senast: EZMK
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
62 392
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30