Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Jaa :love: fast inte i dagsläget måste jag erkänna, men under all den ludna pälsen och oproponerlig kroppen gömmer sig mitt guldkorn.

Aha det är så man ska göra! Ska bara höra med sambon om vi ska "passa på" att skaffa barn nu när jag ändå väntar på hästen ska växa :D

Jaa :love: fast inte i dagsläget måste jag erkänna, men under all den ludna pälsen och oproponerlig kroppen gömmer sig mitt guldkorn.

Aha det är så man ska göra! Ska bara höra med sambon om vi ska "passa på" att skaffa barn nu när jag ändå väntar på hästen ska växa :D

Smart ;) Lite så tänkte vi nu när Laukur är riden i ett år och det bara gör honom gott med en liten viloperiod under tiden jag är gravid :angel:

Måste bara berätta att det närmar sig hemflytt för mina hästar!! :D Ingen är gladare än mig! Min sambo ska hämta mer virke idag och har dom allt vi ska ha så kommer vi komma väldigt långt under helgen. Sen en tur till Karlstad och köpa nya lampor så är det färdigt sen :D

I morse när jag upptäckte att Laukurs ena bensnöre på täcket var trasigt och ingen har talat om det för mig så jag kan fixa det (!) så längtade jag ännu mer efter att få flytta. Det är inte första gången sånt händer....jobbigt när man inte kan lita på nån..:(

KL.

Ridning på en snöig åker i vackert vinterväder = perfektion! :love:
Liten Bloffebildbomb! :angel:
( Behöver jag ens nämna att sadeln inte passar, varken häst eller ryttare men man tager vad man haver....)

397211_3098901559933_1485960875_3188665_992105015_n.jpg

401538_3098920560408_1485960875_3188668_2056268037_n.jpg

402725_3098924920517_1485960875_3188672_820395521_n.jpg

166913_3098925400529_1485960875_3188673_538790266_n.jpg

402504_3098926600559_1485960875_3188675_1883462384_n.jpg

408573_3098918800364_1485960875_3188666_1853069335_n.jpg

Sötaste. :love:

Vilka härliga bilder! Jag vill också ha snö :)

KL
Idag har Randalin & jag tränat på sidohopp & upphopp:grin:

Underbara vinterbilder, kan komma mer snö tycker jag, vi hade snö här idag men det regnade bort det mesta:(

skönt när man ska till jobbet att slippa snön förvisso.

Hör med arrangörerna innan du anmäler dig bara, det finns "risk" att de följer FIPO till valda delar inklusive klippning av skyddshår.

Jepps har redan hört med dom och de följer bara fipo vad gäller klädsel så jag var såååå välkommen så=)
Det är ju bara en skojtävling jag får helt enekktl hålla mig till mindre tävlingar vintertid om jag vill tävla då=) Och satsa på de riktiga under sommaren=)

Du skulle kunna stå hos oss ju, det blir dags för inackorderingar i vår :) Vi bor ju bra till iaf :) Vart är det du hittat plats nu?

*kl*
Nu ska mamma snart iväg till ett sadelmakeri som tar emot schabrak och täcken för tvättning... när schabraken kommer hem ska jag göra en sån där tjusig bild med hela traven... Det är SJUKT, det finns schabrak där som inte är använda på ÅR. Jag har bara köpt nytt :angel:
Borde räkna mina träns också. Jag är en hamster. Tur att vi har en gigantisk sadelkammare numera :D

När mitt hbl avlivades samlade jag ihop allt som hon hade och sålde pälsglans ja rubbet, paketpris 7500 då ingick stoltpar till hage elagrigat 2 sadlar 511 träns och ja täcken. ett kap gjorde ju denna familj iallafall hehe.

Kvar var 1 militärfilt och 1 sadelunderlägg. kom så väl ihåg att jag tänkte fasiken vad skönt. nu har jag ju en islandshäst och då behöver jag 3 saker.. sadel, träns och en borste:D

Gick sisådär med denna tanke redan efter några veckor kliade mitt - köpa-saker-till-hästen-begär.
Och idag 5 år senare har jag mer saker till min islandshäst än de flesta dressyrnissarna i mitt stall:rofl:

Jag älskar snygga schabrak och lindor till å med så jag drömmer om de haha.

Kolla vad jag har köpt efter 10 års letande hittade jag till slut min drömhjälm:love:

Den bruna har jag köpt:love:

381277_10150486591382934_179507827933_9040090_1665282976_n.jpg

Jepps har redan hört med dom och de följer bara fipo vad gäller klädsel så jag var såååå välkommen så=)
Det är ju bara en skojtävling jag får helt enekktl hålla mig till mindre tävlingar vintertid om jag vill tävla då=) Och satsa på de riktiga under sommaren=)

Kul.

Åh ena sidan är jag stark motståndare till att klippa av skyddshåren å andra sidan känns det som en petitess som inte bör hindra någon att tävla på mindre tävlingar så länge modet inte sprider sig. Jag vill ha massor av hovskägg :).

Lycka till.

*KL*

Hade ju som sagt kiropraktor ute till hästarna igår och jag fick höra att jag hade två mycket fina hästar :love:

Hon sa att Islandshästar brukar vara väldigt rörliga i kroppen, men Laukur var nästan överrörlig! Jag fråga om det är bra eller dåligt, men tanke på skaderisker och sånt, men hon sa att det bara var bra och att han antagligen rörde sig väldigt fint, och det gör han ju faktiskt! Stora luftiga gångarter har han :love:

Fengur blir ju 18 år och har varit lite svår i högervarv det sista nu, men hon kunde inte hitta nåt på han heller. Han är ju lite periodare när det gäller vilket varv han har lättast för så det är väl bara en sån period :) Men gött och få det kollat så jag vet om det sitter i kroppen eller huvet ;)

Vad kul!

Har du någon att rekommendera får du gärna skicka PM/FB! Vill ta ut någon med riktigt bra rekommendationer till min göbbe också :)

Prova en Sensation Ride? :angel:

Japp! Är dock inte övertygad ;) Älskade ju min masterback över allt annat, men jag är så tveksam till allt bomlöst pga min egen snedhet. Kanske är överdrivet försiktig, men det känns inte helt hundra bara. Men samtidigt måste jag ju ha sadel om jag skall tävla, och spec i passträningen. Så funderar på att köpa bomlöst igen och ha när jag verkligen behöver, och rida barbacka när jag annars känner att det känns bäst för både min kropp och hästens.

Kan meddela också att fy f*n vad öm jag är i rumpan efter att ha ridit i bomsadel en kort tur!! Fick världens låsning i nacken, har riktig träningsvärk, och det känns som jag blivit avslängd eller nått haha! Hade ruskigt svårt att trava när jag är van att trava barbacka, tror det var det som dödade min kropp!

Va härligt det ser ut! Jag längtar verkligen efter snön nu, vi har bara knöggliga stenhårda vägar att rida på så mycket ridhus blir det...

REIN Jag jobbar också med min ständiga snedhet men min massör tycker mycket bättre om mig när jag rider bomlöst för hon upplever att jag håller mig mjukare och rakare då. När jag har ridit för mycket i bomsadeln så märks det även i ridningen eftersom jag börjar försöka motarbeta sadeln.

Jag har än så länge inte kunnat rida någon bomlös sadel sned, bomsadlar går på ett par ridturer. Men detta funkar för mig, det kan ju vara annorlunda för dig.

Jo det är ju iofsg sant! I bomsadel sitter jag också och blir jättestyv, försöker som du säger motarbeta sadeln och hänger inte alls med i höften. I bomlöst och framförallt barbacka så hänger kroppen med automatiskt på ett helt annat sätt! Som sagt, jag kanske är alldeles för orolig, men får se vad jag kommer på för lösning :)

Tänkte jag skulle berätta lite om oss så ni vet lite mer. Jag är som sagt då helt grön inom islänning men har hållt på med hästar i över 10 år. De senaste åren har jag väl mer eller mindre inte ridit mer än ett par gånger per år pga att jag har haft unghästar. Tyvärr var det så att nordsvensken jag köpte som 1-åring hade väl inte riktigt samma ambitioner med livet som jag så då stod jag helt plötsligt med bara ett litet russ. Men med lite tur så hittade jag Sörli en perfekt häst för mig att börja sätta igång med ridningen igen. Sörli är 7 år gammal men är fortfarande väldigt grön, ägaren köpte honom för drygt ett år sen och då var han ganska vild och galen. Nu ett år senare så är han världens trevligaste på marken (och i ridningen) men hon har inte tid med honom längre så då har jag tagit honom på foder.

Jag har börjat om helt med honom och gjorde i princip om inridningen. Just nu ligger focus på att bara gå framåt och vara avslappnad. Allt går fort framåt och han är superduktig!

Bild från igår när han för första gången var helt lugn och avslappnad ett helt pass i ridhuset.

Jag förstår ditt problem, jag trodde också jag skulle bli betydligt snedare i bomlöst. Jag får inte rida barbacka med min rygg så bomlöst är optimalt :)

Har FBat dig :)

Hon är superbra! Hon har räddat Fengur från att bli utdömd för 10 år sen så jag har stort förtroende för henne och det är många i min häst-bekantskapskrets som använder sig av henne.

Igår hittade hon en ryggskada hos det ena Halvblodet i stallet, och det blev bättre bara av att hon var där en stund och gjorde akupunktur och massage :)

*KL*

Min älskade sambo var och köpte brädor och skivor till boxarna igår så i morgon ska vi fortsätta bygga. Tror det kommer bli jättefint! Mellanväggen och väggarna bredvid boxdörrarna blir av OSB skivor, kommer bli snyggt när de stora flisorna syns igenom :) Boxarna ska vara öppna så inget galler eller liknande varken mellan boxarna eller utåt.

Läste en superintressant bok häromdagen om låsningar, varför hästen känns sne mm.
Håkan Lundell -Vad är det för fel på hästen.

Väldigt lärorik :)

Någon mer som läst den och har kommentarer?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 333
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
4
· Visningar
457
Senast: Mirre
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 235
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka