Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Jättefint Carla, jag blir galet imponerad av din fina häst!

*kl*

Någon som ska till Brösarpsgården på clinic nästa helg...? Jag är galet sugen men jag vill gärna gå på afterride och hela köret, och känner liksom ingen som jag vet på rak arm vill följa med.... Däremot kan jag kanske få skjuts hem med lite tur :D Annars är det roligare att bo över där borta förstås, men hur det skulle funka vet jag inte?

Jisses så ni hunnit skriva medan jag varit borta på stallet i över en vecka, orkar ju knappt läsa vad allt ni sysslat med. :D
Kul att läsa om era framsteg, super trist med bakslag för de drabbade!
Moving on till det ända jag har att uppdatera...

KL.
I Januari flyttar jag till Haninge. :)

Och jag som började med isisar i trakterna undrar såklart var?! :D

Haha, tror nog du vet stället. :D

Tacka Malin/freyr så kommer jag flytta till Fors gård asap efter min födelsdag den 6.1. :)

Vad roligt!
Jag brukar åka dit och vara med på någon av deras skojtävlingar ibland. Då ses vi säkert!

Vad kul, hoppas det!
Vill träffa och lära känna så mycket nya människor som möjligt! :)

Så ifall ni snurrar i trakterna efter min ankomst, kom och säga hej ifall ni känner för det, jag bits inte. ;)

Visst vet jag det.
Tack vare fors som jag håller på med raggisarna.

Min syster har sin häst där ;)
Så vi ses säkert!

Fyller du år på min födelsedag!? :D Kul med flytten, hoppas du kommer trivas!

KL*
Här händer det inte mycket. Hnokki vilar och skall göra det ett tag. Men istället skall jag börja arbeta med en häst i stallet som tydligen blivit väldigt svårlastad och blir "galen". Skall bli superkul att testa henne för första gången imorgon :)

KL*
Här händer det inte mycket. Hnokki vilar och skall göra det ett tag. Men istället skall jag börja arbeta med en häst i stallet som tydligen blivit väldigt svårlastad och blir "galen". Skall bli superkul att testa henne för första gången imorgon :)

Hehe, låter som en kvinnlig version av Godi. Kommer säkert gå jättebra :D

Vad roligt!!!

Men du, det är ju fel sida landet ;) Hojta om du kommer till framsidan. :D

Haha, ja jag hoppas att det går bra! Känns superkul att komma igång med henne. Det är verkligen det roligaste jag vet att laga något trasigt :D

Haha men 6.1 antar jag betyder 6 januari? Isåfall stämmer det mycket väl. 10.30 var klockslaget till och med ;)

KL

Idag var tanken att vi skulle träna galoppträningar. Trodde jag ja.... :p:angel:

Efter första galoppen var det väldigt svårt att få till något annat än galopp. :rofl:
Jag försökte sakta av, men hon galopperade bara långsammare och långsammare. Så fick jag ett par travsteg, och sen började hon galoppera igen innan jag hann fatta galopp. Bromsa, bromsa, bromsa igen och fick till slut några steg trav så jag kunde göra en ny fattning. Tjihooo vad kul!

Hon drog inte alls iväg utan lyssnade jättebra på förhållningarna, men det var sjutton inte lätt att få till någon trav, utan det skulle helst vara galopp hela tiden. :p Konstigt hur långsamt hon kan galoppera när hon vill, det går ju knappt framåt.
På vägen hem fick hon gasa på lite på grusvägen, det tyckte hon var kul. Men fortfarande drog hon inte iväg, så otroligt skönt! Även om hon är pigg och framåt och vill springa så springer hon inte iväg fortfare än vad man ber henne om. :love:

Det tycker jag med!

Haha, för min del passar Stockholm bra, så får inte jag så stor ångest av att vara dit ute i skogen utan en aning om vart i fan jag är. Stockholm känns så där lagom nära och tryggt till en början. ;)

Haha men vad sjukt. Vi måste se till att träffas någon gång, vi kanske är tvillingar?! :D

Det tycker jag med!

Haha, för min del passar Stockholm bra, så får inte jag så stor ångest av att vara dit ute i skogen utan en aning om vart i fan jag är. Stockholm känns så där lagom nära och tryggt till en början. ;)

Vadå skogen!?! Jag bor ju vid havet :D;)

Tvillingar long lost efter födseln aye? :angel: Haha, helt galet.

Elina; det att du bor vid havet betyder inte att jag skulle ha en blek blå aning om vart det är. :D Jag har varit i två städer under mina Sverige - besök; Stockholm och Göteborg. Det är de ända ställen jag vet övh. Tror jag skulle kunna orientera mig bättre genom Göteborg än Stockholm för att vara ärlig. :p

Och så en hästuppdatering här i mellan!
Min finaste prins Ó blir bara bättre och bättre för varje ridtur, helt otroligt. Vi har även testat lite T2 de senaste ridturerna och det kommer sakta men säkert. Så roligt att lära sig nytt med hästen!

Haha, här borta är det lite "förolämpning" att bo i skogen (bara raggardrägg och bönner som bor i skogen) :angel:, men att bo i havet är såklart underbart och lyxigt. :D

Jag bor en knapp timma söder om Göteborg. I Världens Vackraste Varberg:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 349
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: Mirre
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 240
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 417
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka