Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Va kul :) Får se till och ses någon gång! Finns dessutom hur många svenskor som helst på södra nu :) På min tid på södra var vi väldigt få men sen jag flytta norrut har dom förökat sig. Tur att hemmafamiljerna måste besökas på södra ganska ofta, så man inte blir helt off :)

Såhär glad blir man...
bild1841_173256395.jpg

bild1843_173256595.jpg

När man får rida på Thengill:)

bild1850_173256853.jpg

kraaaam

Senast ändrad:

Så söt!! Det saknar jag nästan mest med gamla stallet, deras underbara barn som var med och hjälpte till ibland. De blev överlyckliga om de fick hjälpa till att borsta och kratsa en hov. Och jisses om de fick rida fram och tillbaka på gårdsplanen, då var lyckan enorm.

En gång fick äldsta tjejen följa med ut på en ridtur och fick sitta framför mig och trava en bit. Hon strålade och var så stolt så.

Så himla härligt med barn som uppskattar det till skillnad från bortskämda snorungar som tar allt för givet och bara gnäller över allt de inte får.

Hoppas att han blir hästbiten ;)

Hihi hoppas jag med men han får gilla det om han vill själv han måste inte gilla det för att göra mig nöjd han ska få syssla med precis vad han vill sålänge det inte är farligt:)
eller ridning är ju farligt men endå, hihi lite spänning i vardagen måste man ju ha;)
Men visst hade det varit superkul om man hade fått lite sällskap på ridturerna sen när han blir större, Thengill är ju så himla snäll med nybörjare.

Hihi, ni skulle sett när min lillkusin (7 barre) fick rida på Óskadís sist. Sällan jag sett ett sånt leende! Galopperade gjorde hon också :D Snutt!

Woow.. Är det samma häst som knappt kunde gå förut? ;)
Att se sånt som du visat ger mig en liten tår i ögat :love:

Det där ser ju riktigt bra ut! Du kanske kan börja fundera på hingstval till våren!

Orkar inte leta på inläggen jag ska svara på så jag gör såhär ...

Carla: UNDERBART! Vilken enorm skillnad och vad bra hon rör sig genom kroppen trots extremt lång vila och svår skada. Måste vara en underbar känsla.

Niela: Att bli dryg hjälper inte. Angående 8 på isl.tävling tänker jag inte uttala mig för där håller jag inte med dig. Att jag skulle vara en av dom inte tror på Jorunn är väldigt fel sagt, som du vet har jag själv ridit henne och vet vad som finns i henne! Men om du ska var på det humöret så kan jag vara precis likadan. Så lycka till med din häst, ut och tävla med dig så får vi se om du får dom där 8orna som du intalar dig. Att du skulle kunna få det på en dressyrtävling tvekar jag inte ens en sekund på.

Jag tror det är svårare att få en 8:a på en islandstävling. Jag har tävlat både dressyr-SM och islands-SM.
För en åtta på en dressyrtävling krävs det en väl utförd rörelse, lösgjordhet och takt- men inte nödvändigtvis så mycket gång. De saker man som ryttare kan påverka kommer högre upp på bedömningslistan i dressyr. Sen beror det ju enormt mycket på om vi pratar om en mellantrav snett igenom i en LB:1, eller en ökad trav i Grand Prix...... Man kan ju inte bara säga "en åtta på traven i dressyr", för "trav" är inte en bedömningspunkt i dressyr.

Jag har nog råkat få en åtta någon gång på en islandstävling, på galoppen tror jag. Ja jäklar vad allt ska klaffa, man måste för det första ha en stor gång i grunden och sedan visa den gången på absolut bästa sätt. Lite taktfel- puff, så ramlar man ner på skalan. Det är verkligen FÅ gånger jag kommit upp till den där magiska känslan på en islandshäst-tävling.

Jag kan bara hålla med, det är en stor skillnad i bedömningen mellan dressyr och islandshäst tävlingar, den allra största är att på islandshästtävlingar så bedöms lättklasser med samma poängskala som VM, möjligen kan jag tänka mig att domarna är något mindre strikta när det gäller lättklass men knappast på att ge 8:or men visst delas det ut enstaka gånger.

Det är inget märkvärdigt eller stort att få en åtta i låt oss säga lätt B dressyr på ett moment som innefattar trav, det kan säkert de flesta välridna hästar få, och det är ett fint resultat för en islandshäst. För att få åtta det på en islandshästtävling krävs det säkerligen kvalitet motsvarande åtta i svårklass dressyr eller åtminstone en högre medelsvår (men på islandshäst vis), vi pratar om helt andra kriterier, vi har en skala som fungerar helt annorlunda.

Senast ändrad:

Kl

Gud vad ni skriver, man får uppdatera sig snabbt här :D Like it!

Just nu är jag väldigt lycklig, mitt varumärke gick äntligen igenom och snart kommer det synas nya produkter inom hästsporten kan jag lova ;)

:bump::banana:

Kl

Gud vad ni skriver, man får uppdatera sig snabbt här :D Like it!

Just nu är jag väldigt lycklig, mitt varumärke gick äntligen igenom och snart kommer det synas nya produkter inom hästsporten kan jag lova ;)

:bump::banana:

Men hallå, nu blev jag ju jättenyfiken :eek::p
Berätta mer!!

Jag är också nyfiken! :D

KL

Flyttar till nytt stall ikväll där det finns diverse lyx som vi inte är vana vid, det ska bli skönt att stå kollektivt och vara lite mindre bunden så som när man har eget. Och så kan jag ägna mig åt annat utan att ha dåligt samvete, för jag vet att han får stimulans där bland andra unghästar på lösdrift. :love:

Jisses så ni hunnit skriva medan jag varit borta på stallet i över en vecka, orkar ju knappt läsa vad allt ni sysslat med. :D
Kul att läsa om era framsteg, super trist med bakslag för de drabbade!
Moving on till det ända jag har att uppdatera...

KL.
I Januari flyttar jag till Haninge. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 349
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: Mirre
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 240
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 417
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka