Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

KL.

Lite nya, diverse bilder på fetknoppen för en tråkig torsdagkvälls skull.

305307_2581826593382_1485960875_2941554_2132799437_n.jpg

317611_2581826833388_1485960875_2941555_856796796_n.jpg

384232_2581827033393_1485960875_2941557_1746215669_n.jpg

315008_2581783312300_1485960875_2941530_737496667_n.jpg

Första gången barbacka med kandar, han var väldigt ojämn eftersom han hade opar framskor pga. tappsko.
296603_2581783592307_1485960875_2941531_433429995_n.jpg

Min bombsäkra dunderhäst. <3

Jag har en super duktig fotograf att tacka, trevligt samarbete. ;)

Många tycks lägga märke till att jag inte har skor i "poseringsbilderna", jag tycker det är roande. :D Mina skor var jävligt smutsiga så bestämde mig för att lämna dem bort från bilderna. :p

Ja, tar så klart fullt ansvar över min egna kropp och är medveten om riskerna med att rida utan hjälm. :)
Dock är bilderna tagna precis utanför stallet, så det är inte precis så att jag är ute i byn och härjar utan hjälm, det skulle jag ändå inte göra. :p ( har ett par vänner på stallet som ibland rider utan hjälm, i crocs osv, det tycker jag går för långt...)

Så himla vackra bilder! Erat hår matchar så perfekt :D

KL*
Idag har jag lasttränat stoet för första gången, och det gick superbra! Fick direkt veta vad hon gick för när hon exploderade och reste sig för minsta tryck och press. Men i tog det väldigt lugnt, hon fick mycket utrymme, och så jobbade vi bara med att hon skulle lyssna ordentligt på mina signaler istället för att bara sätta emot. Hon var som sagt jätteduktig och stod så fint med alla fyra på rampen helt avslappnad och uppmärksam!

Ser fram emot att jobba med henne igen :)

Hnokki fick komma in och käka och bli lite pysslad med. Han verkade väldigt positiv och kom in med spetsade öron och piggare steg än på länge! Däremot var han vrålskitig och blöt, så han är mer svart än vit just nu...

Knapplån.

Idag så reds det dressyr igen och nu börjar jag få kläm på ställningarna i travena... skänkelvikningarna åt vönster börjar ta sig allt mer och mer.
Jorunn kan ta några kliv utan att slänga upp huvudet och vilja gå över i tölt nu.
Några kliv mer varje vecka.. kul!
Sedan fick hon duscha... tänkte ta lite bilder påhenne imorgon. . hon börjar bli riktigt trevlig i formen/hullet=)

Vad roligt! Din tränare berättade faktiskt hur fin Jorunn hade blivit, idag!
Kul att höra.
Vi kommer också att börja rida för henne :-) Hon verkar SUPER!!

Vad roligt! Din tränare berättade faktiskt hur fin Jorunn hade blivit, idag!
Kul att höra.
Vi kommer också att börja rida för henne :-) Hon verkar SUPER!!

Ja Jorunn har utvecklats enormt sedan jag har börja med att rida vanliga dressyrlektioner för stallägaren.
Hon är BÄST!!:love:

Trode ALDRIG någonsin att jag skulle bli en ridhusmänniska.. men här sitter jag 4-5 dagar i veckan ibland mer och tragglar dressyr dressyr och åter igen dressyr. Varje ridpass är så roliga så givande så.. ja jag är helt lyrisk. Det är roligt igen att rida och hålla på med hästar... jag som bara för 8 månader sedan nästan var inne på att sälja eller låna ut på foder för jag hade tappat hästglöden.

Men nu har vi mål och delmål och något att träna för... och när man dessutom får vara med om en sånhär utveckling blir man ju bara ännu mer taggad.

Imorgon blir det en härllig uteritt dock=)

Flyttar till nytt stall ikväll där det finns diverse lyx som vi inte är vana vid, det ska bli skönt att stå kollektivt och vara lite mindre bunden så som när man har eget. Och så kan jag ägna mig åt annat utan att ha dåligt samvete, för jag vet att han får stimulans där bland andra unghästar på lösdrift. :love:

Åja, rinnande vatten har han då haft :p. Bra, skönt för Fasi få lite småspolingar hålla reda på :D

*Snor första bästa knapp*

Jag har hittat rätt familj till Erro.
Både min magkänsla, deras attityd, deras klick med honom och ja ... allt men framförallt mitt hjärta säger att this is the shit!

Håll nu tummarna för att dom själva kommer med samma besked i eftermiddag!

Så glad jag blev när jag läste det. Måste kännas jätteskönt för dig. Håller tummar och tår :)

Kl

Idag tänkte jag åka ut till Rigel med sambon och gå en promenad, ta lite fina bilder med pappas nya kamera.

Min ena medis har varit på Helsingborgs sjukhus nu i nästan en vecka. Tarmvred, lilla älsklingen :( Fan! Men han är iaf på bättringsvägen..

Knapplån..

Med min lilla Randalin går det bara bra! Hon är en stjärna, går från klarhet till klarhet!. Vädligt roligt med en sådan häst. Ridit två lektioner på henne för tränare, och tränaren tycks gilla henne, skönt det! Hon har ju väldigt lätt för sig gångartsmässigt.En perfekt isisi för mig att börja med, som första häst att utbilda. Men man får passa henne och hennes bakben då är så vinklade att det finns risk för att hon inte håller i längden om man kräver för mkt samling för fort.
Så vi jobbar på sakta men säkert. Ska upp o rida en liten sväng på min stjärna nu!

Sitter och väntar på att sol ska äta upp. Älskar ljudet av en häst som äter!:love:

Har varit ute i det fantastiska vädret. Nu är hysset med att skjuta ut rumpan nästan helt borta. Så himla skönt. Tölten går bättre och bättre. Fortfarande ingen form att skryta med, men hon går i alla fall hyfsat rent och avslappnat, så jag är nöjd. Nu är hon den positiva och härliga tjej jag föll för i lindome. Fina, fina Sol!:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 362
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
4
· Visningar
468
Senast: Mirre
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 304
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 417
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka