Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag brukar inte vara den som lägger mig i men nu kan jag inte låta bli. Eftersom du ju känner folket här hyfsat o redan vet hur det brukar vara på islandshästträningar, varför frågar du då här om du inte gillar svaren? Är det inte bättre att fråga på dressyrforumet om du ändå bara accepterar ett visst svar. Vad är det för idé att be om råd så utförligt när du redan bestämt dig?
Tror inte det finns någon här som skulle rida o träna på en häst som inte är hel, vad är det för påstående du vräker ur dig? Självklart får hästen vara ren i den mån det går. Men man kan ju inte säga till hästen att den inte får rulla sig? Då får man ju lägga täcke på(vilket du ju ändå måste när hon är helklippt). Om benen då råkar bli grusiga, då får man väl plocka fram borsten? För hur mkt skyddar en benlinda? Skall du linda överarm o lår oxå? En helklippt häst måste ju vara busenkelt att borsta av lite grus från?
Vill du inte hon skall rulla sig eller stå i ev. Regn så ställ in henne i transporten o så får du väl promenera länge med henne som kompensation.
Ingen häst är gjord av porslin, varken islänning eller stor brun.
Jag vill gärna ha en ren häst när jag åker på träning. Jag lägger då på ett helhals regntäcke o sen släpper jag ut hästen i den hage vi själva byggt, grushage som står färdig är ren lyx. Jag har oxå nån gång när det varit totalt pissväder ställt hästen i transporten, det funkarmed tillsyn.