Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Jag tänkte tipsa om otroligt snygga frisyrer till träningar/tävlingar för manfagra isläningar.

pimpa-hsten-3_22979479.jpg

Filipuss?
:D

:rofl::rofl:
Jag brukar göra sådär med Filipus lugg ibland. :o :angel: Får ta med mig locktången ut någon dag också då. Han har ju trots allt dreadlocks i svansen ibland.. ;)

Rein och Prosit: Tack för tipsen! Ska testa molkosan i vattnet och se hur dem reagerar! Letar även betfor för fånghästar som Filipus ska få.

Haha, hjälp vilka frisyrer alltså!!

Där har vi ju indian/fjoll-pojken också!! Det var ju bara pärlorna som fattades. :D

Jag skulle kunna tänka mig Sol med våfflade slingor. Det hade nog varit snyggt. :p Haha, nä jag gillar naturligt bäst.

KL*
Skall straxt bege mig ut i STORM och ösregn för att rida vår luciaritt...har preparerat tomteluvor och tomtekläder, försöker komma på nått bra som kan stå emot "lite" regn också. Hör ni inte av mig efter detta så ligger jag i nått dike nånstans, avkastad, dyngsur och för kall för att ta mig hem......:p

Haha, Goa hästar!

Kveikja hade passat som rastafari, hon är en enda stor dreadlock hela hon!

Kl

Idag har jag shoppat! Kom hem med två schabrak, tre N66 plagg(!) och ett träns. Två av plaggen är julklapp, den ena till M och den andra till mig själv(från M, praktiskt med sambo som inte gillar att handla). Och så bad jag butiken kolla om dom kunde ta hem N66 ridbyxa oxå :) o jag gillar att handla :love: Vad annars skall man hitta på i ovädret?

wpid-dsc_0896.jpg

wpid-dsc_0895.jpg

wpid-dsc_0898.jpg

Inatt skall mina hästar få "sova" inne för första gången på många år! Kveikja vet jag inte ens om hon nånsin stått på box över natten... Meyja har det inte iaf. Hovslagarn kommer imorn o tänkte han skulle få torra hästar för en gångs skull.

Hoppas inte de är så pigga att de inte kan stå still imorn ;)

Hoppas du överlevde! :D

*kl*

En annan är helt omotiverad på hästfronten just nu :( Äckligt, kallt och blött väder och det ena eländet efter det andra med min hälsa så väl som ekonomin det senaste året har gjort att jag blivit så opeppad att jag bara vill gå och gräva ner mig. Hur ska man bära sig åt för att få tillbaka suget tycker ni?

Man köper en till? :D

Nä men snart vänder det igen så det börjar bli ljusare på dagarna igen. 3 månader kvar till våren! Tiden går ändå snabbt :)

Kl*

Tittade på annonser, som vanligt, och såg en 09a som var inriden.
Vet inte varför jag reagerade, skulle det vara ett halvblod skulle jag inte reagerat. Kanske bara för att jag inte kan föreställa mig att sitta på min bebis om 10 månader. Vilket jag inte heller hade tänkt.

Kl*

Tittade på annonser, som vanligt, och såg en 09a som var inriden.
Vet inte varför jag reagerade, skulle det vara ett halvblod skulle jag inte reagerat. Kanske bara för att jag inte kan föreställa mig att sitta på min bebis om 10 månader. Vilket jag inte heller hade tänkt.

Jag såg också den annonsen. Sökte upp hästen på worldfengur och den är född -08. De måste ha skrivit fel! :)

Åååh, så söt:love:, stackars dränkta häst ;) Grattis att ni klarade det ;)

KL

Hade idag lektion med G, för första gången på ganska länge, jisses så han var duktig :love: Egentligen funderade vi mest på min sits, men han var så avslappnad och mjuk :D
Och det regnade inte ens (första gången på jag vet inte hur länge) :bump:

Haha ja vi var verkligen helt dränkta! Inte bara från regnet, utan för att jag har en häst som drar som ett ånglok och vill vara först, vilket inte är så kul när man rider på översvämmade grusvägar när jag inte hade pannlampa:p

Hoppas att det inte är något allvarligt!

Tack, det hoppas jag verkligen att det inte är.

Helt galen dag, upp i ottan för att hämta släpet och lämna hos morbror för att få på vinterdäcken, sen skola, sen jobb till 20.30, sen tillbaka till morbror för att hämta släpet igen, till stallet för att packa släpet/bilen med allt som behövs till imorgon, hämta in Sol, tvätta svansen som såg förj**lig ut, borstning, fixa torv i släpet, åka och tanka.

Kl 23 ÄNTLIGEN hemma!

Och nu vet jag inte om jag har gjort allt förjäves, de pratar om storm imorgon. Och i så fall ger jag mig inte ut på vägarna. Så akut är det inte att jag ger mig ut i sånt väder. Får väl se hur det ser ut imorgon om det blir någon resa eller inte. Håller tummarna att vädergudarna är med mig imorgon!

Visst blev han söt i sin luva! Dock tog det en halv evighet att få den på honom, eftersom tomteluvor äter små vita hästar!:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 232
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 969
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 667
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka