Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

KL*

Fick hem EEs tungfrihetsbett idag. Trevligt och lätt det känns, skall bli spännande att testa imorrn!

Men känner mig lagom puckad då jag inte riktigt kan bestämma mig för vilket håll det skall vara?! Kanske blir mer tydligt i munnen, men nu känns det som att det ligger på, på ena eller andra sättet, hur man än vänder och vridet. Hjälp?!:p

Han brukar gå och gräva omkring i hagen i hopp om att hitta nåt ätbart, han är ju matvraket själv! Så han kan ju ha fått upp nåt dåligt när han grävt omkring i snön.. Får ta pannlampan och kika igenom hagen, tror jag!

Rein: Molkosan? Vart köper man det? Smart tips iaf! Ska testa det med mitt sto också, som dricker dåligt i perioder och se om det fungerar. Hon är mer kräsen än Filipus!

Det är DYRT! Men världens mirakelmedel :) Koncentrerad mjölksyra från ostvassle. Finns på hälsokostaffärer, tror en liten flaska kostar 135 eller nått. Kan användas till vad som helst, badda på ett sår och det läker, drick och du blir frisk osv. Men som sagt, alla hästar gillar det inte alls, men det kan hjälpa :)

har du inga bilder på dem? hade varit kul att se :)
Vad är det för stam? är dom dina också? :)

Var hos Hinni idag med Randalin & red lektion.
Han sa att att det såg mycket bättre ut sen förra gången! att det var en stor skillnad :)
så det känns jättebra att det går framåt! :banana:

Dom var fina!
Gillade systern :)
Blå ögon fattades på min Hörgull-bebis från iår, men jag beställde det på den som kommer till sommaren ;)

Han skulle ha varit ett sto! Då hade jag bokat honom på direkten! Min drömhäst är ju en Isabell med bläs!

Hur tidigt kan man kastrera en hingst?
:D det kanske hade blivit lite fart på småtjejerna med en fölisgrabb i gänget...

Äsch, han är rätt feminin, vi kan låtsas att han är ett sto ;)

Aldrig hört om, bra tips!

Ingen mer som har bra tips/huskurer på lager?

Vi gav vår kolikhäst kokta linfrön, mycket vatten så det blev rejält slemmigt. Och så väldigt blöt betfor. Detta toppades med en slatt paraffinolja. Riktigt kladdigt och han sket glansiga kottar :D Han fick i sig mer vätska i maten som en bra bonus. Sen hade vi i lite melass i vattnet så det blev lite sött. Då drack han mer. Vattnet i vårt dåvarande stall hade en lätt bismak av metall, och detta i kombination med iskallt vatten gjorde att han inte ville dricka så mycket. Sen vattnade vi i hink även inne, så hade vi ordentlig koll. Två hinkar hade han, så han aldrig fick slut på vatten.

Vi hade en vattenkokade i sadelkammaren så när vi kom till stallet kokade vi vatten och hällde på linfröna som sen fick stå och svalna. Vi brukade även hälla lite av det kokta vattnet i vattenhinken om han var inne, så det blev lite mindre iskallt att dricka. Det var även ett effektivt sätt att av-isa vattnet ute, hälla lite kokande vatten runt kanterna på karet så isen smälte. Sen hade vi bollar i vattnet så vattenytan rörde sig lite, då frös det inte lika fort.

Det är väl de tipsen jag kommer på så här på rak arm.

Eller så säger vi att han är mucho macho så får ni hjälpa mig övertala Mathias. Jag har en viss känsla av att han skulle sätta stopp för ytterligare en häst i familjen... Jag kan ju inte förstå att 5 räcker gott o väl :D jag har ju alltid drömt om min isabell med bläs! (skada från barnsben, minns ni lotterihästen snaelda? Rödblack iofs men i mitt minne var hon gul! Jag SKALL ha en sån innan jag dör.... )

:) du får köra hit honom o lämna av i hagen,så kan jag spela dum sen, "nämen Oj vad är det för häst? haha ;) undrar hur många dagar det skulle gå innan han upptäcker det...

KL

På onsdag bär det av till kliniken för att kolla på Sols ben. Hoppas att det går bra med lastningen, hon var väldigt lätt att få på de tre gånger jag lastat så förhoppningsvis går det fint.

Ska försöka komma innan frukost så att jag kan motivera med lite god mat. :)

(skada från barnsben, minns ni lotterihästen snaelda? Rödblack iofs men i mitt minne var hon gul! Jag SKALL ha en sån innan jag dör.... )
...

Hon som vann Snaelda är den som är ansvarig för att jag håller på med islandshästar idag! :D:bow:

Godis förra ägare som hade honom när jag började som medryttare på honom och som sen hjälpte mig massor när jag köpte honom. Henne har jag mycket att tacka för! :love:

Hon (o hennes föräldrar) är ansvarig till mycket för min del med. Inte lika positivt som för dig dock tyvärr. Fast det var ju snart 15år sedan nu o även om jag som vuxen fått andra insikter så kommer det nog aldrig släppa helt.

Men, snaelda är ju o kommer alltid vara min drömhäst. Även om det nu verkar som om hon betar i trappalanda. :(

Hoppas det visar sig att det inte är något stort!!

KL*

Ikväll skall vi rida en luciaritt hade vi tänkt oss! Det regnar och Hnokki kommer att vara hur pigg som helst då jag knappt hunnit med att rida de senaste 2v. Så det i kombination med tjo, tjim, barbackaridning och tomteluvor lär ju bli...spännande:p Håll tummarna för att jag håller mig kvar åtminstone!

Jag tänkte tipsa om otroligt snygga frisyrer till träningar/tävlingar för manfagra isläningar.

pimpa-hsten-3_22979479.jpg

Sputnick? Elina8? Filipuss?

pimpa-hsten-2_22979452.jpg

REIN?

pimpa-hsten-1_22979426.jpg

Michis?

:D

Åh jag älskar de där bilderna, Hnokki skulle passa sååå bra i lockigt hår:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 966
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 048
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 666
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Buffert du kommer åt direkt
  • Hjälp