Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Knapplån!

Jag svävar på moln:D

Idag gick Jorunn gaaalet bra och vi har idag gjort våran första galoppombyte:bump:
Skulle bara testa och så poff så bytte hon jag vart så paff och glad haha.

Nu är hon redo för att tränas i förvänd galopp de skall man ju börja med innan man börjar med galoppombyte men idag testade jag bara för skojs skull så på Måndag blir de massa nytt och roligt för oss på träningen=)

Dagens outfit vart Orange vilket hon passade otroligt bra i tyckte jag=)

10dec2011005.jpg

Nä men håller med tror de kan va superfint.Men har inte hittat ett snyggt schabrak än men jag letar=)

Tog en bild på nästan alla mina benlindor nu de fattas de oranga som hänger på tork pluss de bruna som just nu får fungera som värmande för händerna runt grepen:D(Har vevar runt dom runt grepen alltså)

Insåg idag att jag har växt ur sadelkamamren haha:o så tänkte köpa ett skåp på IKE* så kan man ha grejjer där med=)

10dec2011018.jpg

AHHH just de.. ja det har du ju rätt i.. får se vad"tomten" kommer in till Jorunn:D

Min "gamla" medryttare hade lagt upp så vackra bilder på min ängel på facebook idag.

76871_164038680295302_100000675122880_351812_6302170_n.jpg

106 dagar har han fattats oss och jag kan fortfarande känna lukten av honom i näsborrarna. Önskar så att jag kunde få hälsa på honom. :cry:

Kul! Har du någon bild?

Jee, nu fungerar Pixbox igen, behövde inte krångla till det med nå nya program. Så nu kommer här ett par bilder på Geiri. Kan visserligen hända att de redan finns i nån annan tråd också, men i alla fall :p

Dottern o Geiri på FM i somras.

Linluggen i hagen.

Kl.

Länge sen jag uppdaterade här. (Läser väldans ofta däremot!)

Vi har flyttat ut på vår älskade gård, det blev en utdragen försäljning av vårt kedjehus (drygt 1 år!) Men nu är familj och hästar på samma ställe!!:banana:

På gården bor nu Glói, min goe (tjocke) 20 årige ledargrabb med ett ton pondus! (på mer än ett vis) Till höger är "S" som är här igen på vidare utbildning efter sommarens inridning. :)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...0283919057068_669017067_7686572_4048326_n.jpg

Safír frá Vatnsleysu. 15 år. Min "bebis"!

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...41593382068_669017067_8094936_427665113_n.jpg

Blesa frá Søborghus (ägd av "Seidie" här på Buke, tidigare ägd av "Friggan" här på Buke oxå) Hon är igångsatt efter längre konvalescens. Har nu varit igång 3,5 månad och vi hoppas på tävling till våren/sommaren! En kul rödhårig dam! (Bilden är från i somras när hon kom)

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.ne...0296947742068_669017067_7806318_4333888_n.jpg

Här står också min kompis sto på 3,5 år. En vacker ung dam med fin stam och ren gång. + mååånga egna åsikter dock på ett härligt vis!

Det är så underbart att äntligen ha alla hemma!!! :)

(OBS: Grimmorna är på för att det är bilder från ihopsläpp med nya hästar, enda gången jag lyckas få med kameran ut!:p)

Haha, ja han e en goding. Nästa bild i serien är Glói som försökte stoppa de andra från att äta upp honom. Han hade fullt sjå den dagen. Han borde ha vallat får eller kor eller något min Glói. Då hade han varit glad: Jobba i timmar och göra snabba svängar! ;)

Dagen efter va han rätt häftig som ledarhäst. Safír var nyfiken (efter att ha imiterat en krokodil en hel dag!) och luktade på S rumpa, Glói står och buffar på Safír för att han ska gå fram och hälsa. När Safír kommer fram till S huvud så lägger han (Safír) öronen bakåt men får genast ett bett i rumpan av herr Glói! Då hälsade han snällt och gick sen därifrån. Efter det var allt ok mellan dom! Man ska uppföra sig!! :love:

Han hjälper och lär mig mycket den mannen! Har aldrig sett honom sur/tjurig, bara isländskt "värdig" :love:

Åh, de är väl underbara de där äldre, värdiga ledargubbarna. :love: Känner igen de så väl. :)

Jag är så dålig på vad alla westerngrenar heter, men ni har inte testat nåt sånt?

Jag är sugen på att testa med Sol längre fram, hon är också sån som gillar att springa supersnabbt korta sträckor och sen tvärnita (skvätte ner stallägaren som stod utanför paddocken förra veckan när hon kom i full galopp och sen gjorde slidestop rakt framför henne i leran :rofl: Detta var när jag försökte få henne att trava lugnt och fint så jag kunde se om hon haltade, vilket hon inte gjorde det minsta), vända på en femöring och kuta full fart åt andra hållet.

Senast ändrad:

Ja de är ju det!!! :love::love::love: En gång "hjälpte" han mig med ungstoet som var lite "på". Jag hade sagt till 2 ggr att hon var för närgången, tredje gången kom Gloi, vinklade ena örat och gick lugnt emellan och ställde sig hos mig. På "Glóiavstånd" såklart, strax mindre än en halvmeter bort. "-Jag tar det matte!" var det som han sa. ;)

det är en häst som jag (eller någon) aldrig kommer att kunna "bestämma över", bara möta halva vägen! Och det är helt ok! Han lyder, visar alltid respekt, men har alltid sin "ledarvärdighet", känns liksom lite kunglig. Ja, han är helt fantastisk!:love:

Underbart!!

Sån var Godi med, på ett väldigt lågmält sätt. Godi betyder passande nog Hövding, hästar med värdighet gillar jag. :love:

KL.

Nu har vi kommit till paradiset, jag och hästarna! :)
Underbara hagar, underbart folk. Finns nog inget dåligt än så länge!
img_1574_178785266.jpg

img_1569-copy_178785431.jpg

Både kvistur och disa showade rejält för sin stolta ägare :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 965
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 664
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka