Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

32801001.jpg

Och så Glampis utrustningen med då, nu när han gått och blivit "ridhäst".
Mörkt brunt sidepull med mjuk flätad nosdel älskart de me:)
Långa släta tyglar.
Trekker Pro Endurance Bomlös sadel med grönt shabrak och samma sadelgjord som Thengill har.

Har jag visat dessa bilderna på hästarna förresten?
dscn0442_178135024.jpg

dscn0301_178135676.jpg

Är det en special padd du har eller vojlock? Ser ut att passa sadeln perfekt!

Det är en grandeur padd som de sytt formen speciellt efter min modell av sadel.
Det är en bomlös sadel padd alltså med ilägg men ser ut som en vojlock men mycket hållbarare:)
Mycket smutsavstötande med, har två paddar och tvättar dem kanske hm var 3e månad eller med ännu längre intervaller de blir typ aldrig smutsiga:)

Funkar inte att lägga till i inlägget längre så gör ett nytt som tillhör Thengills utrustningsinlägg.

bild386_176717225.jpg

Här är min andra padd en Tn equlitzer padd med tempur liknande ilägg mkt smutsavvisande och hållbar denna med.
Tycker det ser lite roligt ut för med denna padden ser sadeln jätte liten ut:)

img_3896_174181834.jpg

Här är mitt andra träns, rundsytt/men mer åt det platta hållet).

Snygga bilder på vad ni brukar rida med under sadlarna? Vid "uppklädnings tillfällen"

Genom åren har man väl ridit med lite vad som helst under sadeln. Rider numera nästan alltid "naket" utan något alls under sadeln. Tycker om träns med vita detaljer men bling går verkligen bort. Islandshästar har inte så mycket yta att pynta så det är helt enkelt snyggare med mindre utrustning och mera häst.

45470_10150250604845596_881245595_14099840_7711379_n.jpg

30182_10150193778395596_881245595_12433183_4515804_n.jpg

25916296.jpg

På hemmaplan ser man ju ändå ut såhär halva året, så där spelar det ingen roll vad man har under sadeln. :angel:
67776_10150290030480596_881245595_15015474_7319029_n.jpg

Vilka bilder! blev lite kär i den hästen :d

Gillar också lite mer naket på isisar. Som du skrev, inte så mycket yta som storhästarna! En snygg padd under sadeln är så fint! Gärna så man ser kanten. Men vojlock i sadelns färg är också snygg, om den har rätt passform som Gullans annars ser hästen så barnsligt ut med schabrak som sticker ut alldeles för mycket under eller bakom sadeln.

Däremot älskar jag bling och lackat! Min kille kommer dock vara en aningen diskretare än stoet jag rider! :D .. en aning :angel:

Vilka bra reflexer på tyglarna, de såg så smidiga ut till skillnad från många andra.

Vad är det för märke? Var har du hittat dem?

tycker med du ska behålla honom:) superfina reflexer täcket var ju skithäftigt men är det bra bogfrihet eller bara ett skritttäcke?
köpt vart, hela kittet från samma ställe antar jag?

Vaa säger du, kär i gammelfuxen? :D Sålde honom här i höstas, mitt hjärta. :love: :cry:
Har aldrig varit mycket för bling men man ska aldrig säga aldrig, en dag slår det kanske runt? Brukar ha en sladdrig naturligt smutsgul gelépad under sadeln, inte så snyggt kanske. :angel:

Balderum: Det är ju inte utan att man funderar på att behålla.. men till rätt köpare får han gå, om någon sådan dyker upp.

Elina8: Det är ett set ifrån H*rze! Tränsreflexerna är gjorda av neopren, de är jättemjuka och följsamma. Finns boots och benskydd i samma material. :laugh: Täcket är kanske något tjockt fodrat för en fullpälsad islandshäst, men bättre kan man inte synas!

De blir inte extra varma i det täcket? Skulle vilja ha ett för att synas men vill ju inte överhetta pålle :p

Täcket går att anpassa i bogen. På gamle Ofsi var 135 cm lite stort men på lite kraftigare Fasi är det lagom i bogen. Jag har då ridit på i tempo i alla gångarter utan problem. :D En nackdel är att bogdelen inte går att plocka bort, det hade man kanske velat ibland.

32194898.jpg

32091706.jpg

(Vänner som rider, hoppas de inte misstycker att få sina nunor på buke.)

Gimlan: Ja, det är ganska kraftigt fodrat, kanske är allra mest ultimat på en klippt häst om man bor på sydligare breddgrader.

Elina8: Det är ett set ifrån H*rze! Tränsreflexerna är gjorda av neopren, de är jättemjuka och följsamma. Finns boots och benskydd i samma material. :laugh: Täcket är kanske något tjockt fodrat för en fullpälsad islandshäst, men bättre kan man inte synas!

Aha, då ska jag kolla i min lilla lokala butik, för de har samma benreflexer som du har, och jag vet att de har samma boots som finns på horze också. Så förhoppningsvis har de tygelreflexerna också. Benreflexerna är ju helt underbara!

Har redan ett bra ländtäcke, som dessutom är tunnt som spindelnät :p

De blir inte extra varma i det täcket? Skulle vilja ha ett för att synas men vill ju inte överhetta pålle :p

Mitt är kanon, köpte de på GG, hur tunt som helst (tänk billig baddräkt) och jättebra reflexer. Har dessutom en fin liten lapp som hänger ner över svansen så det syns runt om, förutom framifrån då. Bra pris också.

Kommer behålla det till reflexen inte funkar längre, eller sy på egna reflexer om jag inte hittar något nytt täcke som är lika bra.

Ah, det är nått sånt tunt som jag måste ha isf. Min ena är väldigt känslig för att bli för varm, blir seg som kola då. Hon är iofs klippt, men ganska sparsamt iom att hon går på lösdrift och jag vill slippa greja med täcken i onödan.

Vaa säger du, kär i gammelfuxen? :D Sålde honom här i höstas, mitt hjärta. :love: :cry:
Har aldrig varit mycket för bling men man ska aldrig säga aldrig, en dag slår det kanske runt? Brukar ha en sladdrig naturligt smutsgul gelépad under sadeln, inte så snyggt kanske. :angel:

Nja, tänkte på skäcken ;). Trodde först det var samma häst när jag kollade snabbt.

:D Det var lite mer förståeligt. ;) Skäcken ja, han charmar omkull det mesta i sin väg. :love:

319091_10150798183755596_881245595_20531394_1638879039_n.jpg

Elina8: Ett reflextäcke i spindelnät hade inte varit inte illa! Hade ett riktigt nätt ljusgrönt reflextäcke tidigare, men hade problem med att det flög åt sidan hela tiden. Så jag är nöjd med detta. :p

Kan väl kanske hända att jag överdrev något, men det är helt klart det tunnaste och luftigaste jag sett. Och det ligger jättebra, hatar när de blåser omkring. Spännena är väldigt välplacerade.

*KL*

Igår när jag och sambon skulle ta in alla hästar så gick han och hämtade mina två och jag var kvar inne i stallet och fixade. När hästarna kom in och fick syn på mig så var öronen spetsade mot mig, ögonen uppspärrade och dom såg jätteglada ut och sträckte fram nosen mot mig :love: Åhhhh va jag älskar mina hästar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 232
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 970
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 672
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka