Snack och alltiallotråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Snack och alltiallotråden!

Vart köper du dem? Är det sv. Ridsp som har?

Jag har haft en sån där funktionströja i fleece i stort sett året runt i 5-6 år. Nu läcker den och är rätt sliten. Köpte nån billig på gekås som var mjuk ochskön, men inte mer. Kanske dags att dra sig till kba i mellandagarna. :D

Tråkigt att höra om osämjan, aldrig kul när det blir så. :(

Osämja? Menar du med butiken? Nene, ingen osämja, vi har kul!

Det är den :) just nu finns inga fleece på rean men där hänger många av den snygga ulltröjan med sicksackmönstret i halsen(kaldi heter den). Men de har fleece ganska billligt i originalpris. Lätt att den fleecen är den bästa som finns, väl värt pengarna.

Gillade också det schabraket med orange:) Kommer vara supersnyggt till dina hästar! Vilken storlek väljer du på schabraken? För Kvandi(?) den musblacka mamman är väl inte så jättestor?

Sen känner jag att det är dax för mig att lära känna och börja klämma på N66 märke! :D

KL*

Snygga bilder på vad ni brukar rida med under sadlarna? Vid "uppklädnings tillfällen"

Hit me with your best pics, and blow me awaaaaay *tralala*

Jag köper gärna ponnysize till Kveikja, hon kan typ tälta i fullsize om hon hade haft tältpinnar :D. Så det rosa köpte jag i ponny. Det orangea som skall vara till Snöggur först o främst köpte jag i full. Alla sadlar utom Kveikjas är 17,5" och då blir det med ponny så att schabrakets kanter hamnar under bossorna. Jag inbillar mig att det trycket inte blir så skönt om kanterna är typ fläta. Något som är riktigt snyggt på våra småhästar är hoppschabrak! Små o nätta.

Några ur min utrustningspark

Andi o jag i förrgår
wpid-dsc_0909.jpg

Bomlös karlslund Kari pad, blå schabrak med vit/röd passpoal, blå ländtäcke med vit/röd passpoal, och våran blåa reflexpimpade ridgrimma.

Kveikja mammatjockis...
wpid-dsc_0506.jpg

Här blir vårt nya rosa snyggt! Men nu brunt schabrak med rosa/silver passpoal, våran Morris&nolan jr.iceland sadel och mitt handsydda bruna träns med lila/silver tenntrådsfläta.

Mathias o Snöggur i sitt blå/röd/vita schabrak med matchande nosgrimma
wpid-img_6569.jpeg

0303snygg.jpg

wpid-imag1094.jpg

Brunt schabrak/bruna ridbyxor
trav11.jpg

Rönd o jag...
wpid-dsc_0226.jpg

Kveikjas sadel, grönt schabrak(matcha N66 Glymur jackan), svart träns med tennrrådsfläta i orange/silver och grön.

ja +1 på den...
jag har *räknar* 7 st N66 tröjor i olika modeller (två Esja) och en jacka som jag ääälskar.
Är totalnörd på Sonnenreiter och N66-kläder :angel:

/Malin

Haha, total nörd är jag med. Det känns nästan pinsamt löjligt ibland när man är iväg o ser ut som en vandrande N66-annons ;)

Jag är uppe i 9plagg själv plus att jag köpt två till Mathias. Nörd som jag är så kallar jag kläderna vid namnen :D. 3*esja, kaldi, akrafjall, tindur, blàfell, glymur *2, Sulur och så får jag erkänna att jag inte kan namnet på M's första fleecetröja.

Två sonnenreiterbyxor har jag oxå, Me like :love:

Har ju de senaste åren(när plånboken vuxit) insett att kvalitet lönar sig. Kanske inte för mig dock som är en mindre shopaholic. Det finns lixom inget stopp... :angel:

Osämja? Menar du med butiken? Nene, ingen osämja, vi har kul!

Det är den :) just nu finns inga fleece på rean men där hänger många av den snygga ulltröjan med sicksackmönstret i halsen(kaldi heter den). Men de har fleece ganska billligt i originalpris. Lätt att den fleecen är den bästa som finns, väl värt pengarna.

Nä osämjan med de som vann hästen menade jag. Jag uppfattade det som att det var någon osämja.

Angående tröjan. Om man vill ha en som är rätt tunn, vatten och vindtät och funkar bra både på sommaren som tunn jacka, och på vintern som varmt mellanlager. Kan du rekommendera någon då? Är det fleecen som är bäst, eller ska man kolla efter någon annan?

Tibra!! Hur är det? Vad gör du? Hur går det? :D
Jag är så dålig på att läsa bloggar, glömmer alltid bort att du har en...

Hej :)

Ja jag kan ju iaf slänga in en kort uppdatering. Med Fifa är det inte bra och det har det inte varit på länge. Hon har varit under behandling sedan i början av juni med en rejäl ryggskada som nu mer är återställd men höfterna är inte bra och jag är väldigt orolig.

Vi alla här omkring är till 99% säker att hon var skadad redan innan jag köpte henne. Hela historien eller det mesta finns i bloggen.

Nej men! Vad fasen!

Jag hoppas verkligen din sötnos blir återställd och slipper framtida problem sedan för det är en ruggigt snygg häst du äger!

Det är inte tillåtet med förlängning av man eller svans i dressyr heller. Du får t.ex. inte heller lacka hovarna svarta.
Glitter är inte heller tillåtet att ha på hästen, utan enbart strass på pannbandet, men då ska det vara läder under stenarna.

Tänkte väl att det inte är så fritt på dressyrsidan heller! Pratade med någon om att man bara fick ha lädertyglar och inte gummityglar tex?

Det är bara tillåtet med lite gummi på insidan av tyglarna, när man rider på träns. På kandar är/var det inte ok så vitt jag vet.

Det blev ju ett jäkla liv, när en av toppryttarna kom ridandes med en ljus frack. :eek:
Då var man tvungna att ändra en massa regler och jag har för mig att det fanns något dokument om vilka färgskalor som var ok att ha.
Vet inte om det är så fortfarande dock. :D

Senast ändrad:

Nä osämjan med de som vann hästen menade jag. Jag uppfattade det som att det var någon osämja.

Angående tröjan. Om man vill ha en som är rätt tunn, vatten och vindtät och funkar bra både på sommaren som tunn jacka, och på vintern som varmt mellanlager. Kan du rekommendera någon då? Är det fleecen som är bäst, eller ska man kolla efter någon annan?[/QU

Jaha, det :) ja där är nog livslång osämja tyvärr. Våra föräldrar kom iiinte riktigt överens, Vi hade lovat dela hästen om nån av oss vann o det var det inget snack om. Problemet uppstod när mina föräldrar inte hade råd o ha häst o tvunget skulle se till att jag fick pengar för min halva. Jag hade dock hellre haft en vän och fått lov att åka med ibland o pussa på hästen. Men 12år gammal får man ju så snällt hålla tyst o åka med i båten bara. Så egentligen tror jag nog inte jag o R har något direkt groll, det är nog mest våra päron som har. Argast gör mig dock ridskoleläraren som inte kunde låta mig få ha den timmen i veckan med drömhästen(hon gick i ridskolan nån dag i veckan) utan tvunget skulle se till att alla fick rida henne. Åh vad jag hatar den människan! Gör man så mot ett barn i den situationen lixom? Det enda jag hade av min dröm var den timmen på ridlektionen. Dödsstöten kom när hennes box var så fint pyntad inför jul... Då sa jag upp min ridskoleplats o slutade rida under några år, jag ville aldrig åka dit igen.. Usch nu börjar jag nästan lipa. Det var ingen solskenshistoria för mig direkt.

Hmm. Vill du ha en jacka så är softshellen Glymur kanon (inte så varm dock). Vill du ha mer tröja-aktigt och inte vattentätt så typ Tindur technical fleece kanske? Men personligen går jag runt i en esja-fleece hela dagarna, o tar på Glymur när jag skall ut. Men nu på vintern blir det kallt om man inte rör sig.

Tråkigt, jag har hört om detta, misstänkte nästan att det var du som var kompisen som var med och vann.

Pengar blir lätt problem, jag förstår ju såklart från båda hållen. Tråkigt bara när det blir situationer som man inte kan lösa. Vad taskigt att du inte fick vara med och ta hand om hästen. Hade ju varit en tröst att bara få vara med på ett hörn.

Tror säkert att du kommer få sin fina isabell nån gång i framtiden. ;)

Får kika på Glymur, vattentät är ett måste för mig. Rider i alla väder året om, så det ska hålla för ordentliga ösregn också sommartid. Resten av året har jag en lång regnrock, men den rider jag ju inte i på sommaren. Så det är en tunn vattentät jacka jag är ute efter.
Jag älskade verkligen min jacka, den var så tunn och sval och ändå en perfekt jacka när det var lite halvkallt med nån extra tröja under bara. :love:

Åååh, råkade precis kolla in N66 hemsida och blev lite kär i Vikur och Kaldi var ju bara så jäkla snygg.

Kanske råkar åka förbi kba nån dag i julhelgen för att se vad som finns.

Nån som vill/orkar förklara en sak för mig som står i senaste numret av Islandshästen?
Alltså de sidor med hingstar i mitten av tidningen :)

Du är otroligt duktig på tentrådsflätning och få det snyggt!
Sen passar Kveijka väldigt bra i rosa, älskar hennes dubbelsadelgjordar för bebismagen :D

Men nej! Din vackra skäck.

kommer ihåg när jag följde här bakom kulisserna när jag inte köpt egen än, blev helt såld för din fina då.

Du importerade henne från Island va?

KL.

Idag har vi istöltat :D
Rena isgator här, UNDERBART! Vi har dansat fram idag, jag och min prins.
Jämnsides med min bästa vän vars häst också dansade fram. Såna turer är heelt underbart :love:
Vi har sååå mycket ridvägar nu, och det är fantastiskt :D

IIh, lyrisk helt enkelt!!! / En glad tessan!

Nån som vill/orkar förklara en sak för mig som står i senaste numret av Islandshästen?
Alltså de sidor med hingstar i mitten av tidningen :)

Årets betäckningsstatistik, hur många ston hingsten haft detta året, antal ston förra året, dräktighetsprocent osv :)
Tror dom visar alla hingstar som löst betäckningslicens/bevis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 232
Senast: Nepenthe
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 970
Senast: Jahopp
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 675
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka