Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men fukteksem är det inte som vanlig eksem? att det blir rött och irriterat och typ "kliar" blir det verkligen sårskorpor och såna "plattor" med hårtovor som regnskållor orsakar?
Det brukar funka eftersom man delar upp banan så den inte upplevs som en "Neverending Story"!
Vid start så ta bort skänklarna från kroppen på henne när du "räknar ner". Det ska inte va nån mjuk, lugn, tryckande skänkel sen utan väldigt kvick. Lägg på spöt om hon inte reagerar. Det blir den fart det blir, tjata bara inte och rör inte tyglarna annat än till styrning med ledande tygeltag, (ej bakåt i det läget).
Jag ser det som att det är inte stor skillnad på att inte gå fram eller att "springa ifrån", samma olydnad/oförstånd där hästen vill bestämma tempot. Människor reagerar bara lite kraftigare på om hästen vill springa för fort än om den "slöar".
Du kan få rätt mkt vilja i hästen, om du bara är beredd att släppa lite kontroll och vara passagerare!
Jag drog axeln ur led och "krossade" axeln för några år sedan när jag ramlade av.
Jag tog det lite lugnt med ridningen efter det hade läkt, men jag fick väldig abstinens, så jag tog min snällaste häst jag hade då, så fick pappa hjälpa mig upp så red jag lite.
Gick mycket hos en sjukgymnast för att träna upp armen och jag tror att jag va uppe på hästryggen ganska så snart efter
På unga hästar är framåtbjudning A och O! Lägg resterande träning åt sidan för utan att hon tänker framåt själv kommer hon inte kunna ta åt sig träningen ultimat heller + att du alltid kommer ha en häst som känns seg och tråkig.
Jag hade en sån period med Erro när han var 4.5. Då var han seg, sprang på framdelen och i grisepass. Problemet var då 1. Hans tänk framåt!! Sen kommer problem lösning efteråt! Jobbade på samma sätt som du fått tips på här och efter bara ett par gånger med sådant lek så hade han ett eget driv vilket gjorde att jag istället kunde fokusera på mer "seriös" träning, och vet du vad, problemen blev så mycket mindre då han var piggare, lättare och samtidigt faktiskt lossnat en hel del i kroppen. Så fastna inte i att hon ska bära sig så och så! Få framåtbjudning i henne så ska du se att det blir lättare att jobba henne rätt på köpet.
Det är mitt tips och vad min erfarenhet av unga hästar lärt mig. Utan framåtbjudning går det inte träna korrekt.
På unga hästar är framåtbjudning A och O! Lägg resterande träning åt sidan för utan att hon tänker framåt själv kommer hon inte kunna ta åt sig träningen ultimat heller + att du alltid kommer ha en häst som känns seg och tråkig.
Jag hade en sån period med Erro när han var 4.5. Då var han seg, sprang på framdelen och i grisepass. Problemet var då 1. Hans tänk framåt!! Sen kommer problem lösning efteråt! Jobbade på samma sätt som du fått tips på här och efter bara ett par gånger med sådant lek så hade han ett eget driv vilket gjorde att jag istället kunde fokusera på mer "seriös" träning, och vet du vad, problemen blev så mycket mindre då han var piggare, lättare och samtidigt faktiskt lossnat en hel del i kroppen. Så fastna inte i att hon ska bära sig så och så! Få framåtbjudning i henne så ska du se att det blir lättare att jobba henne rätt på köpet.
Det är mitt tips och vad min erfarenhet av unga hästar lärt mig. Utan framåtbjudning går det inte träna korrekt.