Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
fota gärna, spännande...
men låter inte kul om det är så illa som han/hon säger.
Red i paddocken idag och filmade lite. Jag måste verkligen lära mig rida i paddock så hon får tillbaka lite energi där inne. Hon nästan drog benene efter sig, och så fort vi kom ut på vägen efteråt så var det inget fel på framåtbjudningen.
Ska försöka hinna kolla igenom filmen imorgon, så kanske jag bjuder på nåt litet klipp till helgen.
Simträning i något av stadierna är tydligen väldigt framgångsrikt. Hovbensfraktur påverkas inte av simning så hos en simtränare är hästen i princip ridklar när det är läkt. Så sa den simtränare vi varit hos. Hovbensfraktur verkade väldigt vanligt på typ trav/galopphästar enligt honom.Visst är hovbensfraktur (som det heter på svenska, du översatte rätt) tråkigt och aj och usch, men det är ingen dödsdom så andas ut även om det är det.
Det brukar betyda ringsko, vila i sjukhage om hästen kan hålla sig lugn i en sådan och ca 6 mån konvalescens (ibland mer, ibland mindre). Men de blir oftast fullt ridbara och helt återställda!
/Malin
Avsluta med att rida 3-15 minuter i padocken, avsluta så fort hon är duktig så kanske hon lär sig att det är kul även där.
Oj! Det där låter ju inte allt för roligt Har hon dålig erfarenhet av hovslagare eller bara för lite erfarenhet?
*kl*
Jag har nu ungefär 1½ veckan kvar med gips, sedan ska det äntligen väck! Men ingen läkare har talat om för mig om jag måste träna upp handen igen innan jag sätter mig upp på hästryggen. Hur brukar rehabiliteringen se ut för frakturer? Tror ni jag kan rida så snart gipset är borttaget? Jag har grym ridabstinens
*kl*
Jag har nu ungefär 1½ veckan kvar med gips, sedan ska det äntligen väck! Men ingen läkare har talat om för mig om jag måste träna upp handen igen innan jag sätter mig upp på hästryggen. Hur brukar rehabiliteringen se ut för frakturer? Tror ni jag kan rida så snart gipset är borttaget? Jag har grym ridabstinens