Sv: Snabbt! Hur får jag honom att kräkas?
Håller med.. Varför ge om man vet?
Min förra hund fick aldrig smaka choklad, godis ( ja, eller socker överhuvudtaget).
Minns en gång då jag vart ute och gått, var på hemväg och en "tant" i grannhuset stack ut huvudet och började prata med mig. Hon var utländska och berättade att hon var rädd för hundar men tyckte min såg snäll ut. Vi pratade en stund och hon frågade om hon fick ge min hund något gott. Jag trodde hon menade en korvbit/skinka eller liknande och sa ja, och hon sprang iväg in och kom ut med choklad
Eftersom det bara handlade om en liten bit, och jag inte ville stöta mig med kvinnan som ändå ville vara snäll, så sa jag inget när hon skickade ut en liten chokladbit genom fönstret. Precis som du beskrev så hade hon aldrig fått smaka innan och luktade knappt ens på den
Men jag måste få fråga. Att du gett russin när du inte vetat att det är farligt, det kan jag förstå. Men varför ger man choklad när man vet att det är farligt?
Även om hunden gillar det, så måste man ju inte uppmuntra att smaka.
Jag har märkt att ger man aldrig hunden en viss sak, och sen testar ge det (nyttigt eller ej), så vill de först kolla vad det är, eftersom det är något nytt. De kanske t o m inte ens vill smaka.
Nu är det flera år sedan jag testade om mina ville smaka choklad, men då när jag gjorde det, var det ingen som ville ha. De hade helt enkelt inte fått smak på det, så de kunde vara utan det..
Ja är bara lite av min teori. Men man behöver ju inte ge lite av något, bara för de ska få smak på det. Om det nu ändå är farligt..
Håller med.. Varför ge om man vet?
Min förra hund fick aldrig smaka choklad, godis ( ja, eller socker överhuvudtaget).
Minns en gång då jag vart ute och gått, var på hemväg och en "tant" i grannhuset stack ut huvudet och började prata med mig. Hon var utländska och berättade att hon var rädd för hundar men tyckte min såg snäll ut. Vi pratade en stund och hon frågade om hon fick ge min hund något gott. Jag trodde hon menade en korvbit/skinka eller liknande och sa ja, och hon sprang iväg in och kom ut med choklad
Eftersom det bara handlade om en liten bit, och jag inte ville stöta mig med kvinnan som ändå ville vara snäll, så sa jag inget när hon skickade ut en liten chokladbit genom fönstret. Precis som du beskrev så hade hon aldrig fått smaka innan och luktade knappt ens på den