Slaget om ridskolan! (ulvlek)

Blev oväntat upptagen med annat så måste slänga iväg en röst out of the Blue. Förlåt för dålig motivering
Röstar på heffaklumpen.
För hennes röst på Paddington verkar vara att hon letar efter fåret. Inte ulvar. Kan vara en ulv som letar får tänker jag men vill träffa en god.

Obligatorisk fråga!

vilken är er favoritridskolehäst genom tiderna och varför?
Måste jag ha ridit den själv?
Min absoluta favoritridskolehäst någonsin är Lunas Hunter :love:! En helt fantastisk c-ponny som gick som ridskolehäst och tävlade för Gävle Ponnyklubb, ankare i Gävles Elitlag i hoppning i mååånga år, tävlade sista gången på Strömsholm som 23-åring - det var full fart på honom å han sprang förbi ett hinder! Jävlar vad den pållen kunde hoppa, han vann en höjdhoppningstävling på Elmia oxå.

Om jag ska välja en själv så fanns det en häst på ridskolan som hette Sans Jana, som jag tyckte var väldigt trevlig att rida och väldigt snäll att sköta om. Har för mig att det var henne jag vann en gymkhana med och fick en hopplektion på en av stallets bästa hopp-ponnys :)

Okej jag kan inte vänta längre nu. Ska iväg och kommer troligen inte kunna komma in mer ikväll. Så eftersom det inte riktigt finns något att gå på så får ni ursäkta min superdåliga teori!

godisklubba röstar på Paddington för att hon (?) skrev att hon gillar att ha lite kött på benen och ulvarna borde väl gilla kött? Därav kanske hon är ulven? Svarta fåret behöver ju hinta till lyan för att de inte ska käka hen, så det kanske var en hint?

Förlåt, jag vet att detta blev jättedåligt nu och jag vill egentligen inte rösta på någon som inte lekt på länge. Slängde ihop rösten i dörren.
Får någon som inte är med i leken rösta @Mirtai ? :angel:

men det finns väl ingen anledning för en ulv att hinta om sin roll?

Vet inte om jag vågar skriva att jag gjorde lammstek igår och det blir nog rester idag :angel:

Det går bra nu, Jag använder mig av mitt riktiga namn och du av ditt riktiga nick 😏😂
SÅ JÄVLA KLANTIG, HAHAHA 😂😂
Aja, det var inte så anonymt i alla fall! Minst en person hade ändå avslöjat det och så var jag så inne i att jag var godisklubban även här.

Enda anledningen var att jag kände att jag behövde dela på lek och "annat"! Så skit samma, ni får kalla mig heffaklumpen eller godisklubba, spelar ingen roll för mig 😊

Får någon som inte är med i leken rösta @Mirtai ? :angel:

men det finns väl ingen anledning för en ulv att hinta om sin roll?

Vet inte om jag vågar skriva att jag gjorde lammstek igår och det blir nog rester idag :angel:
Men jag menade ju givetvis mig själv ju! 😂

Och jo, svarta fåret sitter ju inte i lyan? Så då måste hen ju hinta till lyan för att de inte ska käka hen?

Kan det vara så att heffaklumpen är svarta fåret och använder inlägget ifrån hemlig för att visa sig? Det innebär då att hemlig är ulven . En ulv är mer intressant att få ut och jag ändrar ev. röst senare om det dyker upp något mer misstänkt.

artline röstar på hemlig

Jag förstår nu varför @iiantazie avskrev mig som ulv i förrförra leken pga min virrighet. Och för att ingen ska tro att någon utomstående röstat så röständrar jag i citatet.

Okej jag kan inte vänta längre nu. Ska iväg och kommer troligen inte kunna komma in mer ikväll. Så eftersom det inte riktigt finns något att gå på så får ni ursäkta min superdåliga teori!

heffaklumpen röstar på Paddington för att hon (?) skrev att hon gillar att ha lite kött på benen och ulvarna borde väl gilla kött? Därav kanske hon är ulven? Svarta fåret behöver ju hinta till lyan för att de inte ska käka hen, så det kanske var en hint?

Förlåt, jag vet att detta blev jättedåligt nu och jag vill egentligen inte rösta på någon som inte lekt på länge. Slängde ihop rösten i dörren.

Jag håller på att däcka, så försöker rösta nu medan jag typ fortfarande är vaken.

Jag har haft många favoriter genom åren men Ramona minns jag bäst och ändå red jag henne bara två gånger. Hon var gudomlig och så fort vi fått galoppera någon minut så kom hon igång och började gå i form och trampa under sig (en ny upplevelse för mig då). Jag satt mest och smilade och ridläraren kommenterade att hon aldrig sett mig rida så bra.

Sen måste jag nämna en 2:a också, en turridningshäst (räknas det? ) på Island Raun, vi red Låååångt den dagen (typ 5 mil, 4 av dem efter lunch) det regnade på tvären och var allmänt skitväder och vi bytte hästar ofta och red snabbt. Jag red mest en trevlig herre vid namn Hrókur som töltade på snällt och vi var ett bra team, men så skulle vi byta hästar igen (många hästbyten blev det), jag klappade om pållen och fick frågan vad jag ville rida för typ av häst. Jag minns inte vag jag sade exakt men "easy going" var med i beskrivningen. 5 minuter senare var hästen sadlad, packningen på plats och jag i sadeln. Jag fick typ 5 sekunder att bestämma mig om jag skulle vara före eller efter flocken (ägaren hade ingen åsikt) och så iväg i den mjukaste tölt jag känt och med ett härligt sug i bettet. Jag nöjt den i 40 minuter till nästa hästbyte.

De två hästarna var "kärlek" vid första tölten/galoppen och jag tror det var ömsesidigt.

Lobelias favorithäst hette Ramona, det låter som en feminin variant av Ramones! Och vet ni vad Ramones är?
ramones.jpg

väldigt håriga! Ungefär som ulvar är. Jag tänker Lobelia kan ha försökt sig på en superdiskret vinkning till lyan om hon är det svarta fåret (slår vad om att killarna i Ramones var svara får under sin uppväxt också, som pricken över i:t!).

Superdiskret verkligen. Men det slinker inte förbi mina supetränade (supertrötta) falkögon (ser i kors).

Mistimed röstar på Lobelia

Kan det vara så att heffaklumpen är svarta fåret och använder inlägget ifrån hemlig för att visa sig? Det innebär då att hemlig är ulven . En ulv är mer intressant att få ut och jag ändrar ev. röst senare om det dyker upp något mer misstänkt.

artline röstar på hemlig
Du röstar på mig när @heffaklumpen använder min åsikt och inlägg som motivering för sin röst?

SÅ JÄVLA KLANTIG, HAHAHA 😂😂
Aja, det var inte så anonymt i alla fall! Minst en person hade ändå avslöjat det och så var jag så inne i att jag var godisklubban även här.

Enda anledningen var att jag kände att jag behövde dela på lek och "annat"! Så skit samma, ni får kalla mig heffaklumpen eller godisklubba, spelar ingen roll för mig 😊
😆 jag tänkte direkt jag såg nicket att det måste vara du, och sen när du frågade vad nåt betydde så insåg jag att det stämde :p

Blev oväntat upptagen med annat så måste slänga iväg en röst out of the Blue. Förlåt för dålig motivering
Röstar på heffaklumpen.
För hennes röst på Paddington verkar vara att hon letar efter fåret. Inte ulvar. Kan vara en ulv som letar får tänker jag men vill träffa en god.

inser att jag hade så bråttom att jag glömde skriva ordentligt röstinlägg som man ska så skriver det nu
qitis röstar på Heffaklumpen
Motivering enligt det citerade

Röstar på heffaklumpen.
Godkänts den här?

(Ignorera! Q skrev ett nytt röstinlägg)

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar