Slaget om ridskolan! (ulvlek)

En fråga om vinstvillkoren @Mirtai: Vinner onda när ulvar + får är fler än goda eller när enbart ulvar är fler än goda? Alltså: räknas fåret till vinstvillkoren

Aldrig kört med får förut så lite nytt för mig

Vad betyder freudianska?
jag tror att google kan besvara det bättre än jag själv :)

Men oavsett så vill inte jag råka rösta ut någon som kan vara viktigt bara för att jag bop:ar. Så jag vill ha något att gå på, sedan kan det jag reagerar på vara helt uppåt väggarna iaf, men då har jag iaf försökt.

En fråga om vinstvillkoren @Mirtai: Vinner onda när ulvar + får är fler än goda eller när enbart ulvar är fler än goda? Alltså: räknas fåret till vinstvillkoren

Aldrig kört med får förut så lite nytt för mig

precis, det ingår i vinstvillkoren så för att goda ska vinna måste ulvar+får vara döda

I dagligt tal brukar freudiansk betyda en felskrivning eller felsägning som inte var medveten, men som enligt psykoanalysens fader Sigmund Freuds teorier om det undermedvetna ändå visar något om den felsägande personen :) Dvs felskrivningen är inte en slump utan kommer från det undermedvetna.
Tack! Tror jag fattar nu.

Obligatorisk fråga!

vilken är er favoritridskolehäst genom tiderna och varför?
Jag har haft många favoriter genom åren men Ramona minns jag bäst och ändå red jag henne bara två gånger. Hon var gudomlig och så fort vi fått galoppera någon minut så kom hon igång och började gå i form och trampa under sig (en ny upplevelse för mig då). Jag satt mest och smilade och ridläraren kommenterade att hon aldrig sett mig rida så bra.

Sen måste jag nämna en 2:a också, en turridningshäst (räknas det? ) på Island Raun, vi red Låååångt den dagen (typ 5 mil, 4 av dem efter lunch) det regnade på tvären och var allmänt skitväder och vi bytte hästar ofta och red snabbt. Jag red mest en trevlig herre vid namn Hrókur som töltade på snällt och vi var ett bra team, men så skulle vi byta hästar igen (många hästbyten blev det), jag klappade om pållen och fick frågan vad jag ville rida för typ av häst. Jag minns inte vag jag sade exakt men "easy going" var med i beskrivningen. 5 minuter senare var hästen sadlad, packningen på plats och jag i sadeln. Jag fick typ 5 sekunder att bestämma mig om jag skulle vara före eller efter flocken (ägaren hade ingen åsikt) och så iväg i den mjukaste tölt jag känt och med ett härligt sug i bettet. Jag nöjt den i 40 minuter till nästa hästbyte.

De två hästarna var "kärlek" vid första tölten/galoppen och jag tror det var ömsesidigt.

Obligatorisk fråga!

Hur ska man kunna välja en? Vi red ofta en och samma häst en längre tid så det är flera som har betytt mycket för mig.

Närmast hjärtat ligger den jag red innan jag slutade ridskolan. Det var magi att rida honom men jag får nog ändå svara hästen jag red innan honom. Monkey som hade tävlat 140 hoppning. Han kunde vara pigg i hoppningen men han var ändå trygg. I dressyren var han rätt svår men väldigt rolig att jobba med. Jag lärde mig otroligt mycket av honom. Vilket visade sig när jag började rida nästa häst.

Hittat leken!

Lär inte kunna åstadkomma några stordåd idag dock, sovit en timme i natt efter att stallet meddelat att de ska SLUTA KVÄLLSFODRA HÄSTARNA?!?!?! De satte in höhäckar och nu ska hästarna få sista måltiden 16, frukost igen 8. Jag står med en allvarligt skadad häst på boxvila. Jag kan inte flytta henne och inte ge henne mer mat. Va fan.

Obligatorisk fråga!

Åh, det måste vara fuxen Santis som jag vann en 40 cm hopptävling med som 10-åring. Till saken hör att Santis redan hade hoppat banan en gång med en annan, betydligt duktigare ryttare än mig och kunde den närmast utantill. Han svängde snävt av sig själv och jag behövde bara hålla i manen och se till att sitta kvar ända in i mål för att vinna :D

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar