Jo, men överlag så testar man vattnet när man får barn. Här erbjuds det gratis då barnen har andra behov.Görs?
Egen brunn innebär att man själv äger den. Och hanterar den. Något "görs" finns inte. man avgör själv.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, men överlag så testar man vattnet när man får barn. Här erbjuds det gratis då barnen har andra behov.Görs?
Egen brunn innebär att man själv äger den. Och hanterar den. Något "görs" finns inte. man avgör själv.
Fast inte från några ackrediterade lab väl?@EmmaW Om du googlar på gratis vattenprov så hittar du flera ställen som testar ditt vatten gratis.
Läckan hade du inte kunnat förhindra men vattenskadan borde du ha hållit bättre koll på.Vad skulle jag själv ha kunnat gjort mer för att förhindra läckan?
Min försäkring täcker sådant för de hus som jag hyr ut.Men herregud, lite möss o lite getingar får du väl fixa bort själv.
Min försäkring täcker sådant för de hus som jag hyr ut.
Jajjamensan.För möss o getingar?
Ingenting. Det är bra mot skador.Vad är självrisken då? *bara nyfiken*
Joho-odå och myror och lera och allt annat vad man kan hitta på.Ja må vara luttrad efter uthyrda hus men har aldrig tänkt tanken ens att någon skulle klaga på getingar. Eller små möss heller för den delen.
Jag hyr ut med varmhyra och el, det är dyrt men bra för nerverna.värma på egen bekostnad
Jag har haft hyresgäster som på riktigt inte har läst kontraktet som de har skrivit på.Det är den där detaljen att inte förstå vad man skriver på.
Fast nu svävar vi väl ändå ut lite?Alltså, standarden HAR mycket med saken att göra. Accepterar man lägre standard, man ju inte senare komma och kräva högre standard.
Och det populära, gnälla över hyreshöjning när standarden höjs.
Glöm inte gruppen studenter som vill ha lugnet på landetDet ligger mycket i att man får vad man betalar för.
Ett gammalt torp för ett par tusen i månaden är inget annat än en gammal kåk.
Med alla dess för och nackdelar.
Och när jag ser på det klientel som söker då man har ett gammalt torp ute, många av dem får helt enkelt inte någon annat boende inom deras ekonomiska ramar.
Ensamstående tjej, en eller ett par hundar. Ev. ngn unge. hyresanmärkningar och ett trasigt surt förhållande bakom sig. Den är den största gruppen som söker.
Nästa grupp är drogberoende.
Och till sist den grupp som man letar efter, de som vill bo billigt, är beredda att ta på sig underhåll så både dem och jag tjänar på handeln
Javisst och de får mer än gärna plats i den gruppen som är beredda att utföra visst underhåll själva.Glöm inte gruppen studenter som vill ha lugnet på landet
Och den hyran är?Javisst och de får mer än gärna plats i den gruppen som är beredda att utföra visst underhåll själva.
För de har ju inte råd att betala den hyra som krävs om man med betald arbetskraft ska utföra underhållet