Jag har i dag hämtat ut ett rek från min hv, där hon skrivit ut nån halvfärdig uppsägning på en lägenhet med husets adress via internet, fyllt i delar av det, missat att fylla i vissa datum, tex dagens datum som det skrivits och när det ska sägas upp och dessutom är utflyttningsdatumet flyttat (felskrivet datum?) till den 31/8.
Jag kan beskriva det skriftligt enligt pappret men ska oavsett vara utflyttad det skrivna datumet.
Hyresnämnden hittar ingen som helst giltlighet i denna uppsägning heller.
Jag har pratat med hv och sagt att det inte är giltlig uppsägning. Hon har gått från att ena stunden låta mig bo kvar
till att i nästa stund skälla ut mig för att jag inte bad henne om lov när gammelhunden flyttade hit i vintras och för att jag inte berättar hur mina djur mår eller att jag inte berättar om mina betyg i skolan eller att och var jag ska jobba i sommar. Jag får heller inte låsa ytterdörren till mitt hus när hon är i stora huset
och så måste jag klippa gräset. Jag har klippt gräset men mannen som har klippt hennes trädgård hävdar att han klippt min med vilket han inte alls har gjort
. Jag hänvisade då till att grannarna sett mig klippa gräsmattan
Hon påminner då om att jag är uppsagd och att hon pratat med advokat och jag ska vara ute senast den 31/7.
Hon har dessutom bestämt att jag ska ringa en bonde som jag köper hö av (aldrig köpt hö av den bonden!) och ställa mina hästar hos honom. Det blir bra enligt henne.
Alltså jag såg nog ut så här
Sen förklarade jag att jag har redan mina hästar uppstallade så mina hästar behöver hon inte bry sig om men så var det inte enligt henne, utan nu har hon bestämt det...
Sen får jag inte hänga min underkläder på tork i trädgården (baksidan av mitt hus) för det var så jobbigt
Vi pratar helt onödigt vetande om vanliga svarta boxertrosor i bomull
Och så är det bäst jag betalar hyran för räkningen från rörmokaren har kommit och den låg på 8000kr!
Så åter igen har jag hänvisat till hyresnämnden men dit vill hon visst inte gå