Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har jag aldrig heller påstått eller ens tänkt tanken på.Likaså är det inte din HVs ansvar att förse dig o dina djur med bostad.
om jag inte gör korrekt gällande uppsägningen så finns ju risken att hon kommer bråka efteråt eftersom hon har gjort det med alla dom andra hyresgästerna. Så jag anser det vara viktigt att det blir rätt, för att skydda mig.
Finns det någon besiktning på skicket vid inflytt?
Jag tror att det handlar lite om att det tyvärr inte spelar så stor roll om du har eller gör rätt i det här läget, grejen är att se till att skaffa annan bostad och lösa problemet.
Även om du har rätt så vad har du att vinna? Ibland måste man bara gilla läget och hur mycket du än hävdar din rätt så blir ju situationen ohållbar.
Huset besiktigades innan inflytt men det finns ingen dokumenterad besiktning.
Hv gick igenom huset och besiktigade det men dokumenterade det inte.Vem gjorde besiktningen? Har aldrig varit med om att någon gör en besiktning utan att dokumentera det.
Faktum är att du är uppsagd. Så enkelt är det, anledningen till varför är egentligen inte relevant. Du har tre månader på dig att hitta nytt och flytta. Ett hett tips är att ha lite marginaler och ha dubbelt boende ett tag.
Blir fundersam över djuren, du säger att du inte vill flytta för deras skull på grund av praktik. Men daglig tillsyn och skötsel av dem när du är borta? Någon måste ju sköta det, kanske denna någon skulle kunna bo med dem i ditt nya boende ett tag?
Det här har gått så tokigt till att jag skall svara trots att du brukar bi jättearg på mig.Får det gå till så här? finns det nåt jag kan göra? Har jag några rättigheter?
Det här har gått så tokigt till att jag skall svara trots att du brukar bi jättearg på mig.
Om du låter bli att bli arg så skall jag se om jag kan hjälpa dig.
Skriv inte på något alls.
Det är på hyresvärdens ansvar att få till uppsägningen så att den blir korrekt.
Den måste skickas med rekommenderat brev för att hyresvärden skall kunna gå via Hyresnämnden.
Fortsätt bara att betala hyran som vanligt.
Hyresvärden måste gå via Hyresnämnden för att få ett giltigt beslut på att hyresrätten är förverkad.
Om hon redan har ett hus att bo i så blir det svårt att hävda att hon behöver ett till för eget bruk.
Så gör ingenting alls just nu utan ta det hela med Hyresgästföreningen på måndag.
Och så väntar du på att hyresvärden får rodda sin uppsägning.
Jag skulle nog sammanfatta det med att om hyran är ordentligt billig så får man ta mera trassel på köpet.Jag tycker nog också att vattenläckor och sådant ska hyresvärd stå för, då får denne i så fall ha lite högre hyra för sådant måste finnas med i bufferten att det kan ske.
Lämpligtvis rekommenderat så att det finns bevis på att det är skickat.Men SJÄLVKLART skicka brev. Det är väl det givna första alternativet?!
Jag tror att den är totalt formellt felaktig.Gällande uppsägningen och göra korrekt behöver ju du inte göra mer än att flytta ut. Du behöver inte bekräfta den varken muntligt eller skriftligt. Den gäller som den är.
Det är inte alls så enkelt.Faktum är att du är uppsagd. Så enkelt är det, anledningen till varför är egentligen inte relevant.
Efter vad jag kan se här i tråden så är den inte giltig, nej.Betyder detta att det är en ogiltig uppsägning i nuläget och att uppsägningen skjuts upp till och med det datum det kommer in till Hyresnämnden?