Skrittmaskinstäcke till hund

jemeni

Trådstartare
Har en lite hund storlek (35) som i fortsättningen även kommer behöva täcke på promenader. (behöver värma ländryggen)
Täcken har hon gått om men skulle vilja hitta ett med så mycket rörelsefrihet som möjligt typ skrittmaskinstäcke.
Har ni några tips? Krav att det är vattentätt med lite foder (max 100g)
Närmaste jag kan hitta är Horsewear men även de ser breda ut i fram på små hundar.

Kolla in dom olika Pomppa täckena. Finns tunna regntäcken och fodrade regntäcken. Ska du ha regntätt så minskar ju alltid rörelsefriheten då det är svårt att få strechigt material helt vattentätt.

Jag har detta.Rukka breeze ,softshell fodrat med fleece.
Första gången jag tog på det så funderade jag på hur fn dom tillverkat det, tills jag läste om det på nätet ,då visade det sig att det var gjort för aktivt arbeta o därför gjort med stor frihet för tex armhålan.
rukka-breeze-softshell-jacket-rosa-49.webp

Precis den benfriheten som Rukka täcket har skulle hon behöva, men hon skulle även behöva bli av med täckesdelen mellan frambenen. De blir ofta så breda att det vid långa promenader skaver.

Men bilden är perfekt för att förklara för mamma som har lovat att sy ett :love:

Precis den benfriheten som Rukka täcket har skulle hon behöva, men hon skulle även behöva bli av med täckesdelen mellan frambenen. De blir ofta så breda att det vid långa promenader skaver.

Men bilden är perfekt för att förklara för mamma som har lovat att sy ett :love:

Precis vad jag söker också till min DSG!
Vill inte heller ha mellan frambenen utan runt halsen, bak så det ligger över ryggen och sen en fri rem runt magen.

Tänkt köpa ett och sen sy om men de är ju så dyra.... kanske köper på hööks :)

Vi slaktade ett täcke igår. Idag på morgonen vräkte regnet ner o vovven slapp bli blöt där diskbråcket sitter. 😍

Bifogade filer

• DSC_0281.webp
    DSC_0281.webp
    97,6 KB · Visningar: 28

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 329
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 537
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
610
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: igbest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka