Sv: Skogsmulle-tråden 3!!
Köpt en begagnad bomlös från Hööks men jag tror han tyckte att pommeln var för smal och tryckte på bogarna. Gick helt struttigt, bytte tillbaka till den bomlösa pfiffen jag använt tidigare och då gick han mer avslappnat. Fast Hööks sadeln verkade ligga väldigt bra på Jollan.
Kan inte sitta i en vanlig sadel pga att jag (vad läkarna gissar) har en inflammation i svanskotan. Behöver sitt brett med baken för att det inte ska göra ont. Bomlöst = brett
Red på vägen upp till Målarns och det var skitklabbigt och världens tjällossning på vägen så när jag sen red Jollan så gick jag i åkerkanten där det var hårt och inte ett dugg klabbigt.
Då stack markägaren ut huvudet ur sin skogsmaskin och gnölade tjurigt om att jag skulle gå på vägen istället eftersom det blir så djupa spår på åkern och han får jord i gräset när han ska slå......
Kunde inte se att Jollan hade gjort några djupa spår och rivit upp någon jord öht men däremot fanns det spår efter hans skogsmaskin som han kört rätt över åker med
Han hade nog en tjurig dag och kan vara lite speciell ibland. Gnölar han mer så ska jag fota hagarna där de släpper sina djur hela sommaren
. Där finns det gammalt taggtrådsstänge kvar mitt i betena som håller på att förfalla helt. Djuren går alltså och betar bland halvt nervuxen taggtråd och taggtråd som hänger kvar på dåliga stolpar, mitt i hagarna!!!
De har lagt ihop vissa åkrar med de gamla betena och inte plockat bort stängslet som var mellan åker och bete. Mao är det rent för jävligt att djuren ska gå där. Hur stor risk som helst att de river sig och kan t om fastna i den här halvt nerramlade stängslet.