Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Hi hi, men det är MYCKET lättare att få ner djuren i vikt...de har ju inget val eftersom det är vi som bestämmer vad de ska äta :)

När det gäller en själv är det svårare för där brukar sitta en liten "djävul" på ena axeln som hela tiden övertalar en till att "men du måste ju få UNNA dig!!) ha ha :D

Men nu i vår ska jag säga åt den där djävulen på axeln att jag inte ska unna mej så mycket....får se hur det går ;)

vi får peppa varandra här.. .jag försöker åxå att gå ner i vikt.. jag har iaf lyckats ta mig till gym å trampar cykel å crosstrainer å även styrketräning för min nacke..=) så hejja hejja på er:D å på mig..:D

för övrigt så ringde ett roligt samtal till mig förut idag.. var en tjej som var intresserad av att bli medryttare på min häst:D å hon ska följa med upp redan i morgon.. håll tummarna för att de ska passa=) behöver de när jag ska brja jobba sen.. å hon hade tävlat i hoppning å dressyr.. perfekt.. en tjej sm gillar att träna hästen till skillnad från mig:D

Duktig du som tar dej till gymmet...hinner inte ens dit ja ;)
Jobbar först med att städa trappor....sen ta hand om hästen och stallet sen hinner jag hem och sen hinner jag hem och ta en promenad eller cykla eller nå beroende på väder och årstid...sen orkar jag inte mera :P
Är i och för sej beroende av min stegräknare så försöker gå mer än 12 000 steg om dagen helst över 15 000 steg :)
Fast det mesta sitter nog i maten och godiset jag inte kan låta bli för mej tror jag ;)

Roligt om du hittat medryttare :)

just nu så är jag arbetslös så då hinner jag. blir värre nä rjag börjar jobba i maj då b lir de inte att jag hinner gymmet mer än på helgen.. men om de blir en medryttare nu så ska jag träna i gymmet de dagar som hon har hand om hästen så de hade varit perfekt om de hade löst sig på de sättet:D

ja jag har problem med godis just:S jätte jobbigt.. + att jag äter för lite mat:S äter helst inte alls.. å då är inte heller bra.. så försöker att äta lite å ofta.. å självklart nyttigt då.. för en eller två gånger om dagen är inte bra:P blir bättre när jag får jobb nu för då harman ju fasta tider hela tiden å då kan jag äta som kag ska.. å kommer garanterat vara hungrig åxå.. nu nä rman inte gör av med så mycket energi så blir jag inte hungrig heller utan bara sugen på godis:P å så komme rjag inte ha tid att äta godis haha.. å så kommer jag att gå hela dagarna.. kommer bli toppen detta med jobb.. vad mycket de kan lösa egentligen*jätteglad*

Hoppas det kommer går bra för dej med viktnedgåendet ;)

Jag hoppas på härlig vår och sommar så man kan röra på sej riktigt ordentligt...

tack detsamma:P

ja här har de varit soligt å fint hela veckan nu så man ser verkligen skillnad.. men de kommer ta tid med all denna snö.. de är ju ett som är säkert..*suck* var en sväng ute å red i skogen idag.. å vissa ställen så är de fullt med snö ,andra så är de isgata å tredje så är de barmark.. dumt de där med skogen:P

Jag har inte vågat ge mej ut i skogen än för jag kommer bara bli besviken för det är så mycket snö kvar ;)
Håller mej i kring stallet jag där mesta dels av vägarna är bara eller så håller jag med i släden på åkern :)

I dag fick alla 4 komma ut på promenad verkade uppskattas. Sambon har nästan svårt att hålla reda på Pipra och Leo stundvis ;)

vi har skogen precis vid stallet så:P en liten grusväg åxå å sen asfalt men åt andra hållet så kommer man till skogen efter några meter:P

hihi vad mysigt ju..

vi får peppa varandra här.. .jag försöker åxå att gå ner i vikt.. jag har iaf lyckats ta mig till gym å trampar cykel å crosstrainer å även styrketräning för min nacke..=) så hejja hejja på er:D å på mig..:D

Låter som en kanonidé, har självt tänkt att göra mig av med några extrakilon och min kondis är inte vad den borde.. Gick promenad med häst och hund i dagarna, tänkte att jag ska komma igång med promenaderna. Framför allt borde jag tänka på vad jag stoppar i mig, har så dålig fantasi när det gäller mat och tycker inte att det är så roligt att laga heller.. Men lite pepp och tips är ju aldrig fel :)

för övrigt så ringde ett roligt samtal till mig förut idag.. var en tjej som var intresserad av att bli medryttare på min häst:D å hon ska följa med upp redan i morgon.. håll tummarna för att de ska passa=) behöver de när jag ska brja jobba sen.. å hon hade tävlat i hoppning å dressyr.. perfekt.. en tjej sm gillar att träna hästen till skillnad från mig:D

Hoppas att de passar :)

*håller tummar och tår*

ja maten är ett problem.. har ju sos agt själv problem med frukosten.. måste äta varm frukost.. de flesta tittar snett på en.. men jag säger bara en sak.. hotellfrukost!! hahah de är de bästa som finns.. dock kanske man int ekan göra de hemma vare morgon haha.. men som sagt mat är tråkigt att komma på.. ikväll blir de kyckling taccos:P

med medryttarkandidaten gick de hur bra som helst.. mycket trevlig ung dam:-D med samma tänk som mig osv.. hon red bra. tävlat i hoppning osv.. så i såfall kanske man kan få hjälp med att få över min fegis äver bommar.. de är ett problem här.. så hon skulle höra av sig på söndag.. så jag håller tummarna.=)

Åh, hotellfrukost är verkligen inte fel :d

Jag har i och för sig snarare problemet att jag inte kan äta frukost på vardagarna, är inte hungrig och får ej i mig något förrän jag varit vaken några timmar... Dock går det bra om man bor på hotell som sagt, då ställer jag klockan för att komma upp till frukosten :p

Kul att det kändes bra med medryttaren, då fortsätter jag hålla tummarna lite till då :)

de är ju de problemet ag har med.. aatt jag inte får i mig nåt.. sen när jag äter frukost vissa dagar så känns de som att jag är hungrig jämt å hela tiden.. sen om jag inte äter frukost då blir jag inte hungrig på hela dagen:O

tack så mycket :-D

Hoppas det kommer fungera med medryttaren :)
Ganska skönt att ha en har jag märkt ;) skönt att ha hjälp när tiden inte räcker till eller när orken eller viljan inte finns där :)

Men i dag efter den härliga slädturen vi tog så skulle jag kunna köra släde varje dag...var perfekt snö och perfekt väder <3 kunde trava i den lite djupare snön utan att det blev för tungt eller djupt <3

tack..

åååh vad mysigt.. skulle åxå vilja åka släde nån gång.. ja vagn åxå för den delen hade vart mysigt..

Ridit båda hästarna idag. En otroligt spänd Lurvas men han gillade nog inte sadeln (testade en ny) och sen red jag en väldigt taggad Jolly och fick skäll av en markägare :o!

Köpt en begagnad bomlös från Hööks men jag tror han tyckte att pommeln var för smal och tryckte på bogarna. Gick helt struttigt, bytte tillbaka till den bomlösa pfiffen jag använt tidigare och då gick han mer avslappnat. Fast Hööks sadeln verkade ligga väldigt bra på Jollan.
Kan inte sitta i en vanlig sadel pga att jag (vad läkarna gissar) har en inflammation i svanskotan. Behöver sitt brett med baken för att det inte ska göra ont. Bomlöst = brett :)

Red på vägen upp till Målarns och det var skitklabbigt och världens tjällossning på vägen så när jag sen red Jollan så gick jag i åkerkanten där det var hårt och inte ett dugg klabbigt.
Då stack markägaren ut huvudet ur sin skogsmaskin och gnölade tjurigt om att jag skulle gå på vägen istället eftersom det blir så djupa spår på åkern och han får jord i gräset när han ska slå......
Kunde inte se att Jollan hade gjort några djupa spår och rivit upp någon jord öht men däremot fanns det spår efter hans skogsmaskin som han kört rätt över åker med :confused:

Han hade nog en tjurig dag och kan vara lite speciell ibland. Gnölar han mer så ska jag fota hagarna där de släpper sina djur hela sommaren :mad:. Där finns det gammalt taggtrådsstänge kvar mitt i betena som håller på att förfalla helt. Djuren går alltså och betar bland halvt nervuxen taggtråd och taggtråd som hänger kvar på dåliga stolpar, mitt i hagarna!!!

De har lagt ihop vissa åkrar med de gamla betena och inte plockat bort stängslet som var mellan åker och bete. Mao är det rent för jävligt att djuren ska gå där. Hur stor risk som helst att de river sig och kan t om fastna i den här halvt nerramlade stängslet.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 100
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 765
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?