Skogsmulle-tråden 3!!

Sv: Skogsmulle-tråden 3!!

Usch va tråkigt med snö :( Vi fick några dm snö förra veckan vi så nu hoppas jag att våren kommer. Är iaf plusgrader och sol :)

ja idag är d eunderbart väder.. strålande sol 5 plusgrader.. ska se om de håller isig till eftermiddag/kväll då ska jag rida innan jag släpper in å fodrar hästarna:D vill ju komm aigågn ordentligt nu ju

Ja hoppas hon hamnar på ett bra och långvarig ställe....senaste året har hon bott på 4 ställen hittills stackaren...

håller tummarna att hon kommer få hamna rätt nu=)

annars s bev de ridtur i går kväll på vår äng med maaaaaassa snö.. blev bara ett par varv i skritt å några meter i trav sen var han sket slut stackarn.. å jag med.. haha man far ju fram å tillbaka hela tiden när dom måste lyfta benen så högt.. men han kämpade bra hehe.. så blir nog att rida där nere fler gånger tror jag:P

Ja hoppas hon hamnar på ett bra och långvarig ställe....senaste året har hon bott på 4 ställen hittills stackaren...

Oj, det var några ställen.. Får som sagt hoppas att hon hamnar rätt och till ett mer långvarigt hem.

annars s bev de ridtur i går kväll på vår äng med maaaaaassa snö.. blev bara ett par varv i skritt å några meter i trav sen var han sket slut stackarn.. å jag med.. haha man far ju fram å tillbaka hela tiden när dom måste lyfta benen så högt.. men han kämpade bra hehe.. så blir nog att rida där nere fler gånger tror jag:P

Låter ju som ett bra pass för er båda :p

KL
Jag försöker att komma igång med promenader med hästarna, mest för egen del faktiskt :o Men får säga att det är så skönt nu när det är ljust så länge, möjligheten att faktiskt komma ut ökar ju då så att säga :)

Verkar ju helt perfekt för Juanita, om hon hamnar där så verkar det onekligen som att hon kommer rätt :)

idag blev de en till tur nere på ängen.. blev lite busigt då jag galopperade några steg åxå , hihi.. sen försökte vi trava lite men tror att han fick in nån passtakt för de gick fort som i trav men jag kunde sitta helt still så tror att han tyckte de var lättare att passa i snön hahah:P

å så är jag helt kääääär i jaktkandaret.. han funkar så suer bra på de.. känns bra för mig att inte behöva hålla honom utan bara ta tag lite lätt å släppa direkt om de går för fort eller om han inte lyssnar.. därav vågade jag ta några galoppsteg.. hade dock halsringen å höll i åxå:P feg som man är för tillfället.. men känns säkert ändå med detta bett..:D

Igår blev det en timmes ridtur, mestadels skritt dock :/ mkt skog med mkt snö och asfaltsvägar, härligt varmt väder och sol! Idag blir det en tur ikväll i mörker, men köpt ett nytt reflexridtäcke!

Har det smält mkt i skogen hos er, samt var bort ni? :)

Igår var jag faktiskt ute o joggade ponnyn, alltså från marken. Hon var extremt taggad, jag fick upp ett snabbt tempo, haha ;)

jag bor på smålands kusten.. en bit norr om kalmar.. å de börjar smälta.. där de ligger tjockt med snö sjunker de ihop iaf så de inte är lika högt med snö:P

Har det smält mkt i skogen hos er, samt var bort ni? :)

Bor uppe i Ockelbo(gästrikland) jag och Pojken....vår snö här uppe har precis försvunnit från de stora vägarna och på skogsvägarna är det snö/is och kan tänka att det är mycket snö i skogen också men där har ja inte testat gått/ridit nå så där vet jag inte ;)

Men solen skiner här och det är plusgrader så den försvinner nog mer och mer snön....bra att det försvinner lite mer så man kan åka släde innan den försvinner helt :)

Bor uppe i Ockelbo(gästrikland) jag och Pojken....vår snö här uppe har precis försvunnit från de stora vägarna och på skogsvägarna är det snö/is och kan tänka att det är mycket snö i skogen också men där har ja inte testat gått/ridit nå så där vet jag inte ;)

Men solen skiner här och det är plusgrader så den försvinner nog mer och mer snön....bra att det försvinner lite mer så man kan åka släde innan den försvinner helt :)

Samma här! Bor i Edsbyn ;) 1 timme till Ockelbo :)

Jag tar mig inte av våra marker öht. Jo, om jag vill skritta ner till byn och hem igen (2 km) men hur kul är det. Rider på åkrarna och håller mig ute i kanterna så att rundan ska bli så lång som möjligt :p.

ET var här i går och kollade Lurvas. Syns inget på rakt spår och han rör även höger bak som han ska men på böjt spår i vänstervarv får han inte med sig höger bak. Hon behandlade med Biolight och nu ska han skrittas i en vecka och göra lite sluta och öppna för att lea loss rumpan och bogen. Klampar runt i djupare snö så han verkligen måste lyfta bakbenen.

Bäckenet var inte roterat längre men han är fortfarande lite lägre på höger sida. Inte konstigt eftersom han inte jobbar korrekt med det benet.

Sitter och myser i fårskinnssadeln nu när jag ändå bara får skritta.

Liknande trådar

Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 100
Senast: Bison
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
30
· Visningar
2 774
Senast: Lyan
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
529
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 123
Senast: Brynja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar