Sv: Skitsnack som orsakar problem
Tussinussen: Nä, jag tänkte ju bara att "de ska ta ett föl på hästen och därför har de ingen boxplats eftersom hon inte vågar chansa på att den finns kvar om ett år". Så jag hade ju inga onda avsikter med att ringa igen, utan tänkte bara att det kanske går att lösa ändå om jag har min häst där så länge tills hennes häst fått föl. Sen när den personen slängde på luren så förstod jag ju att det verkligen var något "skumt" på gång och då sa jag till min pojkvän att "jag struntar i det nu, de vill nog vara själva". Sen kan ju inte jag göra något åt att min pojkvän åkte upp och mätte boxen för att han blev så arg. Man kan ju inte skylla på en person för någon annans misstag.
Och jag har ju släppt det, jag letar för fullt efter andra stallplatser. Ville bara skriva hur det gick eftersom jag skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle göra det. Och jag tycker ändå att jag har rätt att vara besviken och arg eftersom de sa att det var okej bara att de var tvungna att vänta på tjälen försvann istället för att säga med en gång att de inte ville ha in mig. Annars kanske jag skulle ha hittat en annan stallplats nu. Sen blir jag så ledsen när folk kommer med massa kommentarer om att jag verkar jobbig med mera för så är ju inte fallet.
Lovisaleonora_: Okej, jag trodde det så jag ber om ursäkt för det. Jag tycker inte jag har uppvisat någon dålig attityd? Jag har ju bara berättat hur det gick och även varit rätt så besviken och arg på att de lurade mig från första början. Det måste väl ändå vara förståeligt?
Ja, de kan ju självklart fått någon uppfattning om mig på något sätt, men tycker ändå att de kunde ha sagt något så jag förstod att jag inte skulle få en stallplats istället för att "det är okej, men vi får vänta tills tjälen är borta". Jag visste ju inte att jag inte var välkommen förrän den personen var väldigt otrevlig i telefonen och slängde på luren. Då sa jag ju, som sagt, med en gång att jag skulle strunta i den stallplatsen. Tyckte de verkade lite lustiga och så när jag var där och kollade, men vissa människor kan ju verka otrevliga fastän de inte är det så tänkte hela tiden att jag bara inbillar mig. Pratade även med en som känner en person i det stallet rätt så väl och h*n sa att vi säkert kommer lära känna varandra och att hon tyckte att jag verkligen skulle ta en stallplats. Så jag funderade ju många gånger på om de verkligen ville ha mig där eller inte och om jag skulle ge upp stallplatsen eller inte, men tänkte att jag säkert bara inbillar mig om att de inte verkar vilja ha mig där. Rådfrågade ju som sagt andra som trodde detsamma så jag gick ju verkligen och hoppades på att få en stallplats. Så klart man blir besviken, ledsen och arg sen.
Sen tycker jag självklart att det är fel av dem i stallet att inte prata med stallägaren om att de vill vara själva i stallet, men det är bara en åsikt. Jag ville bara berätta hur det gick, men det kanske var ett misstag.