Jag skrev att antagligen så borde man vara med hästar i X år, istället för att vara med dom i X år/månader/dagar för att då har man kunnat vara mer med hästar om man är där en dag i veckan/två/tre/fyra osv.
Och ja, du har förklarat det att man inte kan allt innan man skaffar häst. Jag vet det, men är det inte bättre att vara åtminstone lite förberedd och veta vad man ger sig in på?
Vet att det är olika områden, och när jag tänker hästar, så tänker jag ridning och skötsel. Fast, borde inte en person som har ridit tio år på t.ex ridskola, borde då dom inte ha åtminstone ryktat en häst? Om dom inte har gjort mer så tycker dom nog bara om ridningen och inte skötsel, eller så är dom inte så intresserade av något.
Okej, vi gör såhär.
Jag kommer att ha min åsikt om att jag tycker att nybörjare inte borde skaffa hästar för att det finns större risker för att något går fel. Men, jag tycker också att det kan gå bra. Det beror på intresset.Du har däremot ändrat på en del av mina åsikter, t.ex att om man står i ett stall med erfarna personer som kan hjälpa till varje dag, så går det bra. Eller om man har tränare inom skötsel och ridning så går det bra.
Du får ha din åsikt om att nybörjare kan skaffa hästar.
Ok? För att jag känner att det inte leder någonstans, längre.
Självklart har alla rätt till sin åsikt, men ibland måste man bara få förklara hur "verkligheten" kan se ut och att det kan gå bra ändå.
Det är alltid bra att vara lite förberedd, men ibland behöver det inte gå till överdrift och bara enl denna tråd finns det ett antal som kan visa att det kan gå vägen ändå utan vissa förkunskaper.
Och det är som du säger i andra stycket, det finns de som hållit på med hästar länge men som inte kan mycket mer än nybörjaren för att deras intresse inte är så stort i slutändan, de har inte velat lära sig mer än så.