Ska man köpa häst utan erfarenhet?

Och jag vill göra en sak klar.
Jag menade för det mesta (skrev några gånger i inlägget att det går bra om man har en hästerfaren/har den i ett stall med erfarna)
Men jag tycker inte om när någon skaffar hästar och dom är hemma, i ett eget stall.
Dessutom, den här tjejen som jag har berättat om för vissa, hon är 8-9 år. Fick hästar efter en månad, ingen annan som kan hjälpa inom familjen. Har även dom hemma

Är detta verkligen sant?
flickan har fullt ansvar för hästen?

Jag tror säkert att föräldrarna tar ett ansvar för att hästen ska få foder och skötsel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
1 918
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 888
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 870
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 464
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar