Sjukvård på klubbar

vinternoll

Trådstartare
*spinoff på omhändertagande- tråden*

Hur ser det ut på era klubbar egentligen? :idea:
Har ni sjukvårdskunniga personer där?
Nån som är där hela tiden eller bara på tävlingar?
Vad har ni för utrustning, typ väggmonterade "plåsterhållare"? Brandsläckare borde man (måste?) väl ha... brandfilt? eller kanske något annat? Nån speciell handlingsplan?

Har ni haft någon utbildare som varit där och utbildat er på sjukvård nån gång?

p.s. hoppas tråden hamnade rätt...

Sv: Sjukvård på klubbar

Vi har alltid sjuksköterskor på tävlingar. Det är förresten en regel i TR.

Sv: Sjukvård på klubbar

hemma pa klubben har vi forsta hjalpen kit och brandslackare i ridhuset, cafeterian och i sadelkammaren. Plasterhallare pa vaggen i cafeterian. Brandfilt. Bar i ridhuset. Brandlarm i stallet, sadelkammaren, logen, och cafeterian.
Ingen av oss som jobbar i stallet har nagon sjukvardutbildning an forstahjalpen kurs. Eftersom vi inte arrangerar nagra egna tavlingar mer an nagon enstaka lokal per ar och klubbtavlingar har vi ingen sjukvardsansvarig kunten till klubben. Vid tavling "hyr" in en.
Brandkaren har flera ganger kommit ut och utbildat perosnal i brandsakerhet och medlemmarna har gatt kurser och vi har brandovning ca 1 gang per ar.
Forsta hjalpen kurser arrangeras ocksa for medlemmar ca 1 gang per ar.

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 848
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 301
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 594

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka