Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi är då inte eniga om vad medicinsk nytta är uppenbarligen. Ett aktivt rörligt liv utan smärtor och smärtstillande eller ett begränsat liv med smärtor.Den medicinska förklaringen är troligen att det ger väldigt begränsad nytta att operera personer äldre än 50 år för meniskproblem.
Får höra av min ortoped att han vill sjukskriva mig nästan var gång jag talar med honom men jag vägrar .Hans argument är att jag kommer att gå sönder om jag fortsätter i samma takt som jag gör nu utan äter morfin och en massa andra piller istället och jobbar .Tycker det är nog många som är sjukskrivna och belastar systemt så då kör jag på istället !Så nog går det att jobba fast men har ont och man kan gott planera när man ska utföra sådana operationer då det inte är akut och ta det när man är ledig !
Efter att ha läst andra inlägg av dig gör jag dessutom den skrämmande upptäckten att du i ditt arbete framför fordon.
MED en massa piller OCH morfin i kroppen
Skrämmande!
Jag med. Men det är väl inte första gången den användaren skriver att hen jobbar fastän läkare tycker annat - som om det är nåt vi ska berömma hen för....Håller med.
Nej vill inte ha något beröm alls men tycker att folk sjukskriver sig helt i onödan och som den här tråden handlar om att sjukskriva sig för något man kan planera och inte är akut och att framför fordon är helt ok och det känner man om man är påverkad och då ska man självklart inte köra men jag känner inte något av det alls ! Äter inte hela tiden utan bara då jag får värk och det brukar helst vara kvälltid efter jobbet då jag klarar mig på pillren som inte innehåller morfin dagtid så det är ok
... och att framför fordon är helt ok och det känner man om man är påverkad och då ska man självklart inte köra men jag känner inte något av det alls !
Men av smärta kan man bli det.Skulle inte tro man blir så påverkad av alvedon 665.och naproxen !
Nej vill inte ha något beröm alls men tycker att folk sjukskriver sig helt i onödan och som den här tråden handlar om att sjukskriva sig för något man kan planera och inte är akut och att framför fordon är helt ok och det känner man om man är påverkad och då ska man självklart inte köra men jag känner inte något av det alls ! Äter inte hela tiden utan bara då jag får värk och det brukar helst vara kvälltid efter jobbet då jag klarar mig på pillren som inte innehåller morfin dagtid så det är ok
Låter som en pillertrillare som inte borde ha körkort.Varför beskriver du dig då som så duktig som klarar jobbet tack vare starka piller och sjukskriver dig inte som andra och när folk kritiserar dig så har du helt plötsligt bara värk på kvällen efter jobbet. Du var visst inte så duktig
De som sjukskriver sug kanske många gånger har har problem konstant, du har inte reflekterat över det?
Skulle inte tro man blir så påverkad av alvedon 665.och naproxen !
Har ont dagtid men passar mig för morfinet då .utan då får det bli dom andra pillren fast värken sitter i ordentligt men har haft det så länge så det fungerar ändå verkar som man blir van att uthärde det fast det jobbiga är väl när ena armen slutar fungera då kotorna hoppar ur lägen eller benen viker sig då nerverna kommer ikläm i ländryggen !Varför beskriver du dig då som så duktig som klarar jobbet tack vare starka piller och sjukskriver dig inte som andra och när folk kritiserar dig så har du helt plötsligt bara värk på kvällen efter jobbet. Du var visst inte så duktig
De som sjukskriver sug kanske många gånger har har problem konstant, du har inte reflekterat över det?
Och min vän gick från att vara halt, inte kunna träna och vara beroende av smärtstillande till besvärsfri. Är det den begränsade nyttan du syftar på? Och det två gånger, en gång finanisierat privat och en gång via det offentliga.
Det var heller inte den förklaringen hon fick utan det var ekonomin som läkaren hänvisade till.
Vi är då inte eniga om vad medicinsk nytta är uppenbarligen. Ett aktivt rörligt liv utan smärtor och smärtstillande eller ett begränsat liv med smärtor.
Menar du att det är begränsad medicinsk nytta att förhöja livskvalitet och arbetsförmåga?
Aktuell läkare hänvisade för övrigt till ekonomin.
När man tittar på forskning så är det ett slags medelresultat man tittar på.
GENERELLT SETT är det begränsad nytta med meniskoperationer på äldre personer. Någon har god nytta av åtgärden, andra får mer skada än nytta.
Utifrån det GENERELLA resultatet avgörs vilka åtgärder som "ska" ingå i sjukvårdens utbud och inte.
Att det finns INDIVIDER som inte stämmer med det GENERELLA resultatet är en självklarhet men vanligen inget som styr GENERELLA medicinska rekommendationer.
Har du svårt för att förstå att man inom medicin gör en GENERELL bedömning av vilka åtgärder som anses göra nytta och att det styr, medan det INDIVIDUELLT kan ge annat utslag?
Alltså svårt att förstå skillnaden mellan GENERELLT och INDIVIDFALL?
Ja, jag har läst att man beskriver att vb läkare hänvisat till ekonomiska skäl och det var en konstig argumentering som är svår att förstå.
Får kassa arbetstagare favörer överhuvudtaget?Ang trådstarten. Som arbetsgivare följer jag de lagar som gäller.
Vill en anställd vara/behöver vara sjukskriven efter en skönhetsoperation och har intyg på det är det väl inget att göra. Är det en hygglig medarbetare i övrigt så knyter man som arbetsgivare handen i fickan av ilska men går vidare. Är det en kass arbetstagare så accepterar man situationen men den personen kommer inte få några favörer i framtiden.
Det jag vet av erfarenhet är att arbetsgivare är som elefanter. De glömmer aldrig. I synnerhet egna företagare. Många arbetstagare glömmer och går vidare från sina fadäser men det gör inte arbetsgivare. De lägger på minnet... Och de gör alltid en samlad bedömning av sina minnen som grund, invägt med andra variablar, när det senare är lönesamtal.
Det är min erfarenhet.