Sjukskrivning eller tjänstledig?

Båda har tagit onödiga risker som i stor utsträckning leder till sjukhusvistelse.
Inte alls.
Den som opererat sig för att vara Bimbo har med berått mod skaffat sig en arbetsoförmåga.
Inte råkat få den för att det gick fel. Den följer liksom med i konceptet.
Om man riden en halv- eller för den delen hel-galen häst så kan man faktiskt komma undan oskadd också.
Med hela arbetsförmågan kvar.
Det händer inte efter en bröstförstoring.

Och nej det är det inte, båda sjukskriver sig pga arbetsoförmåga. Om arbetsoförmågan uppstått pga risken att operera sig eller risken att rida en halvgalen häst utan säkerhetsutrustning spelar mindre roll. Båda har tagit onödiga risker som i stor utsträckning leder till sjukhusvistelse.
Är det någon skillnad om man sjukskriver sig pga arbetsoförmåga i ett tredje alternativ; man är arbetsskygg?

Inte alls.
Den som opererat sig för att vara Bimbo har med berått mod skaffat sig en arbetsoförmåga.
Inte råkat få den för att det gick fel. Den följer liksom med i konceptet.
Om man riden en halv- eller för den delen hel-galen häst så kan man faktiskt komma undan oskadd också.
Med hela arbetsförmågan kvar.
Det händer inte efter en bröstförstoring.
Vi är uppenbarligen oeniga.

Jodå, det händer att folk inte sjukskriver sig utan börjar jobba direkt.

Får höra av min ortoped att han vill sjukskriva mig nästan var gång jag talar med honom men jag vägrar .Hans argument är att jag kommer att gå sönder om jag fortsätter i samma takt som jag gör nu utan äter morfin och en massa andra piller istället och jobbar .Tycker det är nog många som är sjukskrivna och belastar systemt så då kör jag på istället !Så nog går det att jobba fast men har ont och man kan gott planera när man ska utföra sådana operationer då det inte är akut och ta det när man är ledig !

Jag är enig, men så var det. Vi får hoppas att det inte är så i alla landsting eller att läkaren var en udda typ.
Ja verkligen.
Men det gör ju att frågan om den tillhörande sjukskrivningen efter att ha finansierat ingreppet privat blir en helt annan än den om kosmetisk bröstförstoring.
Eftersom att jag inte håller med om att en knäoperation är en åldersfråga.

Nej det var absolut inget medicinskt bakom. Läkaren förklarade för min vän, efter påtryckning då, att de inte opererar folk över 50 år för meniskproblem. Jag tyckte det var absurt och reagerade som du.

Den medicinska förklaringen är troligen att det ger väldigt begränsad nytta att operera personer äldre än 50 år för meniskproblem.

Den medicinska förklaringen är troligen att det ger väldigt begränsad nytta att operera personer äldre än 50 år för meniskproblem.
Och min vän gick från att vara halt, inte kunna träna och vara beroende av smärtstillande till besvärsfri. Är det den begränsade nyttan du syftar på? Och det två gånger, en gång finanisierat privat och en gång via det offentliga.

Det var heller inte den förklaringen hon fick utan det var ekonomin som läkaren hänvisade till.

Får höra av min ortoped att han vill sjukskriva mig nästan var gång jag talar med honom men jag vägrar .Hans argument är att jag kommer att gå sönder om jag fortsätter i samma takt som jag gör nu utan äter morfin och en massa andra piller istället och jobbar .Tycker det är nog många som är sjukskrivna och belastar systemt så då kör jag på istället !Så nog går det att jobba fast men har ont och man kan gott planera när man ska utföra sådana operationer då det inte är akut och ta det när man är ledig !

Med dina problem så anser jag att det bara är idioti att fortsätta jobba. Du går ingen medalj för att du gör tvärtemot vad en ortoped anser sig vara vettigt.

Att behöva ta morfin för att klara av att arbeta är bara dumt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 077
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Jag sitter i en situation som jag tror att ganska många tycker är lite "lyxig", jag tycker det känns total pannkaka! Lite snabb...
2
Svar
24
· Visningar
2 897
Senast: moster
·
Kropp & Själ Jag har haft flera symptom som visar på utmattning/utbrändhet under en lång period (ca 7 år) som framförallt i början visade sig som...
2
Svar
21
· Visningar
2 053
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar