Singeltråden no. 57

Säkert fel tråd, men om det är nån tjej som vill prata lite så hör gärna av er till mig :)
Saknar att ha hästar!!

Puttar upp lite. People uppdatera!!!! :D
Uppdatera var det ja!

På min front är det fortfarande så fruktansvärt förbaskat fint att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen. Han är det bästa som har hänt mig, och jag har aldrig upplevt något liknande förut. Jag har hittat en man som respekterar mig, som utmanar mig, som stöttar mig, som motiverar mig, som kompletterar mig, som tröstar mig, som får mig att skratta, som får mig att leva och som får mig att känna mig så löjligt trygg. Jag känner verkligen att jag äntligen får släppa ut all den där kärleken och omtanken som jag samlat ihop inom mig, och han gör precis samma sak tillbaka. Vi har utbytt de tre magiska orden (efter att jag hade haft ett litet breakdown och han hade tröstat mig) och jag gör nu mitt allra bästa för att inte överanvända dem så att han blir trött på att höra det. Vi har också pratat om vilken sorts hund vi ska skaffa (samt blivit medlem på Borrowmydoggy, världens bästa idé!) och hur snygga våra barn kommer att bli, samtidigt som vi båda är väldigt noga med att nu är nu och sen är sen. Vi får se, helt enkelt. Just nu tänker jag bara gå runt och fortsätta vara kär. Fnissa, pussas och säga "jag älskar dig" lite för ofta.

Någon som varit på speed-dating?

Ska på Woodstock Fruit Festival om en vecka och anmälde mig till speed-datingen samtidigt som jag anmälde mig till festivalen då jag åker själv (verkar dessutom vara ensam svensk på festivalen som det ser ut nu). Tänkte att det är ett roligt sätt att träffa nytt folk på, och inte bara de andra tjejerna som kommer dela stuga med mig.

Min mamma och moster skämtade om att de borde skicka med ett paket kondomer då jag under sommaren haft "gravidstolen" på jobb (de senaste två som haft den stolen och det kontoret är båda föräldralediga just nu), men det var inte riktigt det som var min tanke när jag anmälde mig...

Jupp, testat det och jag tyckte väl inte att det var någon direkt hit faktiskt. Dock inget fel på konceptet, bara människorna som var där :D

Tror absolut det är roligare på festivalen, så även om du inte får användning av kondomerna så får du förhoppningsvis en trevlig stund ändå ;)

Jag är helt slut efter en vecka på medeltidsveckan. Så jäkla mycket ögongodis!! Förstår verkligen inte vart alla de snygga karlarna hänger resterande tiden av året, tydligen inte i Visby i alla fall :cautious: Har gått runt och varit mest "high on life" efter att fått en kram av en av de snyggaste karlarna på denna jord och trotts att han är medlem i ett av de mer kända banden som spelar under veckan så vågade jag skriva till honom på Facebook idag, dock är det väll egentligen ingenting att "satsa på" då jag varken vet hur gammal han är, om han är singel eller är lagd åt "mitt" håll. Dessutom bor han i Schweiz vilket krånglar till det ännu mer, haha :angel:

Men till det konstigaste som hände under veckan. Jag har umgåtts jättemycket med en kille jag läst vissa kurser med här nu under året och en kväll, efter en mjöd eller tre, så satt vi och pratade och så kläcker han ur sig "ja skulle vi inte läsa tillsammans framöver så skulle jag hångla upp dig här och nu" :crazy: Man får inte bara säga sånt! Haha, nu känner jag inte så för honom, men jag blev så chockad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Att vi sedan blev behandlade som värsta "kärleksparet" på en restaurang då vi bokade bord för att kunna dricka öl (ett av mina favoritband skulle spela så vi passade på att boka bord för att kunna vara säkra på att få se bandet), chocka ett par amerikaner som absolut trodde att vi var tillsammans när han fick kommentaren att jag var en "keeper" som syr egna klänningar och sedan gå ensamma på tornespelen gjorde inte saken bättre :o:D. Man kan tydligen inte vara goda vänner om man inte är av samma kön;)

Min min front händer det inte så mycket just nu :p Förra månaden var jag i stockholm en helg och träffade myskillen och passade på att umgås med lite vänner. Kändes såå bra efter den helgen! Träffade honom nån vecka senare hos honom, väldigt trevligt så att säga :angel: Men nu har vi knappt pratat. Tror vi prioriterar lite olika saker i livet och jag känner att jag inte riktigt orkar lägga energi på nått som ändå inte kommer bli bra i längden. Typ han har semester 3 v och sitter bara hemma med sina polare och dricker öl............ Kul liksom. :confused: Sen så verkar han inte riktigt över sitt ex så ja...

Pratar lite med killar via badoo men är inte så lätt att hitta nån vettig i närheten :p

Min min front händer det inte så mycket just nu :p Förra månaden var jag i stockholm en helg och träffade myskillen och passade på att umgås med lite vänner. Kändes såå bra efter den helgen! Träffade honom nån vecka senare hos honom, väldigt trevligt så att säga :angel: Men nu har vi knappt pratat. Tror vi prioriterar lite olika saker i livet och jag känner att jag inte riktigt orkar lägga energi på nått som ändå inte kommer bli bra i längden. Typ han har semester 3 v och sitter bara hemma med sina polare och dricker öl............ Kul liksom. :confused: Sen så verkar han inte riktigt över sitt ex så ja...

Pratar lite med killar via badoo men är inte så lätt att hitta nån vettig i närheten :p

Var är "i närheten?" :D

Hej igen alla! :D
Jag hade egentligen inte tänkt gå in i den här tråden igen trots att jag blivit singel. Jag och A delade på oss för några veckor sen pga hans jobb. Det var jobbigt såklart men det var så han kände. Jag bröt ihop men typ två dagar senare var jag okej igen, så kanske var jag inte så intresserad av honom som jag trodde.

Iallafall. Planen var liksom att nu ska jag bara vara singel. Leva mitt eget liv, jobba med mig själv och bara fokusera på MIG. Jag har flyttat och allt känns så bra!
Men så i helgen började helt enkelt sexdriften göra sig påmind så jag tänkte "Vad fan! Kanske kan hitta någon på Badoo som kan hjälpa mig med det".
Det slutade med att jag började prata med en kille och vi pratade hela söndagen, sen ringde han på kvällen och vi låg och pratade i telefon till kl 4 på morgonen!! :o Det kändes som att vi hade känt varandra alltid! Så jag åkte dit igår och det var hur trevligt och mysigt som helst!! (Och typ det bästa sexet jag haft i hela mitt liv..! :o )

Känner lite såhär att Vad fan håller jag på med?! Det var ju definitivt inte planen! Men samtidigt känns det ju jättedumt att inte träffa honom mer pga att det bryter mot någon slags plan jag har..! Han kanske är The One? :o

@GardenAngel det blir ofta så när en säger att "nu ska jag bara vara singel" :) att jag varit mer eller mindre nöjd singel i 8 år beror på att alla potentiella objekt visat sig antingen vara idioter eller riktiga rövhål. (Varav en klagade på att hästen tog så mycket tid).

Hej igen alla! :D
Jag hade egentligen inte tänkt gå in i den här tråden igen trots att jag blivit singel. Jag och A delade på oss för några veckor sen pga hans jobb. Det var jobbigt såklart men det var så han kände. Jag bröt ihop men typ två dagar senare var jag okej igen, så kanske var jag inte så intresserad av honom som jag trodde.

Iallafall. Planen var liksom att nu ska jag bara vara singel. Leva mitt eget liv, jobba med mig själv och bara fokusera på MIG. Jag har flyttat och allt känns så bra!
Men så i helgen började helt enkelt sexdriften göra sig påmind så jag tänkte "Vad fan! Kanske kan hitta någon på Badoo som kan hjälpa mig med det".
Det slutade med att jag började prata med en kille och vi pratade hela söndagen, sen ringde han på kvällen och vi låg och pratade i telefon till kl 4 på morgonen!! :o Det kändes som att vi hade känt varandra alltid! Så jag åkte dit igår och det var hur trevligt och mysigt som helst!! (Och typ det bästa sexet jag haft i hela mitt liv..! :o )

Känner lite såhär att Vad fan håller jag på med?! Det var ju definitivt inte planen! Men samtidigt känns det ju jättedumt att inte träffa honom mer pga att det bryter mot någon slags plan jag har..! Han kanske är The One? :o
Nu vet jag inte om mina tankar har någon betydelse i sammanhanget egentligen, och när det gäller kärlek finns det väl nästan mer undantag än regler, men min erfarenhet säger att det ofta är så det är. Kommer man från "inte så seriösa förhållanden" (tänker då varianten där det visade sig inte extremt starka känslor, t.ex), har jag fått uppfattningen att man lättare fattar tycke för någon. Man är helt enkelt inte bekväm eller van vid singellivet och saknar något, och när man då stöter på det som man upplever saknas så brukar det räcka med "okej" för att det ska kännas bra.

Har man varit singel en längre tid är man oftast väldigt bekväm med sig själv och bekväm med sitt liv och då släpper man inte in vem som helst i det, jag tror helt enkelt man blir mer kräsen för att man vet vad man vill ha och inte släpper in något som faktiskt inte passar in i det man redan har.

Nu vet jag inte om mina tankar har någon betydelse i sammanhanget egentligen, och när det gäller kärlek finns det väl nästan mer undantag än regler, men min erfarenhet säger att det ofta är så det är. Kommer man från "inte så seriösa förhållanden" (tänker då varianten där det visade sig inte extremt starka känslor, t.ex), har jag fått uppfattningen att man lättare fattar tycke för någon. Man är helt enkelt inte bekväm eller van vid singellivet och saknar något, och när man då stöter på det som man upplever saknas så brukar det räcka med "okej" för att det ska kännas bra.

Har man varit singel en längre tid är man oftast väldigt bekväm med sig själv och bekväm med sitt liv och då släpper man inte in vem som helst i det, jag tror helt enkelt man blir mer kräsen för att man vet vad man vill ha och inte släpper in något som faktiskt inte passar in i det man redan har.

Jag håller helt med dig och är inne på samma spår! Jag tror lite det var därför jag var tillsammans med A, för att ha någon. Och därav planen att aldrig mer "nöja mig". Jag vet ju vilket sorts liv jag vill leva och då vill jag ju ha någon som också vill ha ett sånt liv. Och jag vill inte ha en kille som är ett "projekt". Någon jag måste ta hand om och rädda.
Jag har en liten drömlista i mitt huvud över den "perfekta mannen". En liten sammanställning av alla bra män jag känner liksom. Vad jag tror att jag behöver för slags man i mitt liv för att må bra.
Och den här nya mannen har redan smällt in många av dessa punkter!

Haha, vet inte om detta made any sense! Men vi får se var det leder. :)

@GardenAngel det blir ofta så när en säger att "nu ska jag bara vara singel" :) att jag varit mer eller mindre nöjd singel i 8 år beror på att alla potentiella objekt visat sig antingen vara idioter eller riktiga rövhål. (Varav en klagade på att hästen tog så mycket tid).

Jag var singel de första 22 åren av mitt liv och var rättså nöjd med det :) så tanken på att vara singel en längre tid nu kändes bra. (Jag är ju bara 24 ;) ) Jag "behöver" ingen man. Men sen när en trygg, händig rockabillykille som rider och har jobbat med hundar dyker upp så känner jag att han kanske skulle kunna tillföra bra saker till mitt liv ;)

Jag var singel de första 22 åren av mitt liv och var rättså nöjd med det :) så tanken på att vara singel en längre tid nu kändes bra. (Jag är ju bara 24 ;) ) Jag "behöver" ingen man. Men sen när en trygg, händig rockabillykille som rider och har jobbat med hundar dyker upp så känner jag att han kanske skulle kunna tillföra bra saker till mitt liv ;)

Men vänta här ett tag.. Det var ju den killen jag skulle ja! :eek: Kan du inte typ dubblera honom så kan jag få den ena ? :D

KL

Men jag har visst råkat få en dejt om två helger, skulle också bara vara singel och prata lite... Han lyssnar på bra musik (sabaton, volbeat, rammstein.. :d), har två katter, jobbar med nått som innebär att han har snickarbrallor på sig (inte riktigt listat ut vad än), har eget hus (!), och verkar allmänt stå med båda fötterna på jorden. Däremot bor han 1,5h bort men egentligen så gör det inte så mycket för min del, jag jobbar så mycket just nu att jag inte riktigt orkar ses hela tiden... Jaja, får se vad detta blir :D

Men vänta här ett tag.. Det var ju den killen jag skulle ja! :eek: Kan du inte typ dubblera honom så kan jag få den ena ? :D

KL

Men jag har visst råkat få en dejt om två helger, skulle också bara vara singel och prata lite... Han lyssnar på bra musik (sabaton, volbeat, rammstein.. :d), har två katter, jobbar med nått som innebär att han har snickarbrallor på sig (inte riktigt listat ut vad än), har eget hus (!), och verkar allmänt stå med båda fötterna på jorden. Däremot bor han 1,5h bort men egentligen så gör det inte så mycket för min del, jag jobbar så mycket just nu att jag inte riktigt orkar ses hela tiden... Jaja, får se vad detta blir :D

Haha! Han kanske har en kompis? ;)

Okej så efter några dagars pratade så kommer första... Funderingen?

Snapar fram och tillbaka, pratar om lite alltmöjligt. Han säger att han ska duscha, skickar en bild i utan tröja. Snygg, javisst men jag bryr mig inte direkt eftersom jag inte är ett dugg intresserad av nått som innebär att skicka avklädda bilder till varandra. Svarar lite svävande att han är snygg. Gör ingen grej av det... nästa dag ska han duscha igen på kvällen, får tillslut en nakenbild när han håller för paketet "nu visar jag inget mer ;) om du inte vill förstårs :*" . Känner mest.. Wtf? Jag har inte bett om nån bild övh och uppmuntrar inget, skickar ingenting tillbaka heller? Fjortisvarning på en 25åring.

Orkar inte.:mad:

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 562
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 709
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 306
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat