Cuddle Buddy. Mys-kompis typ![]()
Oh, I get it! Är det lika etablerat som uttrycket KK? Hur fungerar det det rent praktiskt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Cuddle Buddy. Mys-kompis typ![]()
Nej det tror jag inte det är. Cuddle buddy är mer använt i USA än i Sverige, dock har de i min vänskapskrets (samt vissa grupper på facebook) använt sig av det i några år. Förkortningen kom väl i samma veva som förkortningarna pv och fv började användas mer frekvent, verkar dock inte som att den är lika välkänd.Oh, I get it! Är det lika etablerat som uttrycket KK? Hur fungerar det det rent praktiskt?
Nej det tror jag inte det är. Cuddle buddy är mer använt i USA än i Sverige, dock har de i min vänskapskrets (samt vissa grupper på facebook) använt sig av det i några år. Förkortningen kom väl i samma veva som förkortningarna pv och fv började användas mer frekvent, verkar dock inte som att den är lika välkänd.
Rent praktiskt är det, i mitt fall, en vän som jag kan mysa med i soffan när vi kollar film, ibland även dela säng och mysa med när vi sover över, utan någon som helst chans/risk för mer än bara mys. Ingen av oss är intresserade av mer, och lär aldrig bli det heller (även om hans mammas kompisar många gånger påpekar hur fina barn vi skulle få tillsammans). Min CB har andra förhållanden samtidigt som vi fortfarande kan mysa i soffan med favoritfilmen, och jag har klarat mig som singel i 8 år
![]()
När vi ändå är inne på ämnet mys så berättade en man på festivalen om en bok han hittat: The Cuddle Sutras. Typ som originalet, fast påklädda figurer på bilderna och ämnet mys istället för sex.
Fast det här är jätteenkelt: är någon intresserad visar denne det. Man ska inte behöva fundera, grubbla eller så utan man märker det. Att man fnissar lite eller handen behöver inte betyda mer än att man är lite fnittrig och känner för att hålla handen.Förstår mig inte riktigt på honom dock... Han tar initiativ till att hålla hand när vi går på bilträffen, när vi pussas så fnissar han typ som är han kär, typ visar upp mig för hans killkompisar men när jag skriver till honom efteråt så låtsas han som ingenting? Jag har inte nå särskilda känslor för honom så, men man undrar ju
Killar.. kommer aldrig på klok på dom![]()
Jag vill också bli en del av den här tråden nu...
Mest eftersom jag faktiskt typ halvhjärtat gör ett försök att lära känna nya personer. Har börjat med Tinder och snackat med en del folk, men det är så frustrerande eftersom jag inte vill vara med killar yngre än mig, och jag är 17. Problemet är att Tinder inte tillåter mig se folk som är 18 och över.
Det är mest en mognadsfråga i mitt fall, jag orkar inte vara den mest mogna personen längre. Vill hitta någon på samma nivå som mig, men antar att jag får vänta ett halvår eller verkligen hoppas på något guldkorn.![]()
Hur tänker ni?Hur tänker ni ?![]()
Många killar gör samma sak.Det är bara att ändra din ålder på facebook eftersom Tinder hämtar ditt födelsedatum därifrån. Sen kan du ju skriva din riktiga ålder i din profil.
Appropå Tinder. Ni tjejer som använder det ? Jag blir bara så frustrerad på den här appen!
Jag har uppdaterat min profilbild till en bättre och nu får jag lite matchningar. Men vad pysslar ni tjejer med?
Är ni bara ute efter bekräftelse på Tinder ? Hälften av tjejerna man matchar med svarar inte. Den andra hälften svarar och man hinner utbyta ett par meningar. Men sen slutar ni att svara ?? Jag försöker bara förstå hur ni tänker...
Mina teorier är att Tinder är precis om alla andra dejtingsidor. Tjejer har för många att välja på och orkar inte svara på alla.
Man väljer fortsätta att prata med någon som ser bättre ut och har fler matchande intressen. Alt jag bor för långt ifrån ?
Någon tjej har varit ärlig om det.
Men gaah! Varför swipar ni höger om ni inte är intresserade av personen eller bor för långt ifrån. Det står ju precis under profilen hur långtifrån vi är från varann !? Jag har bara fått till en date sen jag skaffade appen för snart 1 år sen och det slutade med att hon träffade en annan. Senaste veckan fick jag upp förhoppningarna om att det kanske skulle kunna bli nåt. Vi har haft jättelånga meddelanden fram och tillbaka och hon var alltid snabb på svara. Men senaste mailet när jag trycke på att jag gärna skulle vilja träffa henne så bara sluta hon svara. Jag menar jag orkar inte spendera massa timmar/tid på en tjej som inte vill träffas iaf ? Jag är inte ute efter en brevkompis?
So whats the point ? Alla tjejer jag skriver till är jag intresserade utav. Men varför svara och sen bara sluta skriva plus att ni låter matchningen ligga kvar? Hur tänker ni ?![]()
Många killar gör samma sak.
För att inte nämna att ingen vill starta en konversation.![]()
Men du kanske inte ska nia på det där sättet? Du generaliserar ju jättemycket. Som sagt, uppenbarligen finns det massa killar som gör samma sak.Det är en sak. Det är jättefå tjejer som skriver nåt överhuvudtaget.
Sen är jag fine med att ta första steget att skriva. Tjejerna svarar för det mesta. Men efter några meningar fram å tillbaka. Så bara slutar ni...? Jahapp, varför matchade du och varför svarade du mig. Men du är inte intresserad av att lära känna mig?? Så känner jag![]()
Men du kanske inte ska nia på det där sättet? Du generaliserar ju jättemycket. Som sagt, uppenbarligen finns det massa killar som gör samma sak.
Det är bara att ändra din ålder på facebook eftersom Tinder hämtar ditt födelsedatum därifrån. Sen kan du ju skriva din riktiga ålder i din profil.
Appropå Tinder. Ni tjejer som använder det ? Jag blir bara så frustrerad på den här appen!
Jag har uppdaterat min profilbild till en bättre och nu får jag lite matchningar. Men vad pysslar ni tjejer med?
Är ni bara ute efter bekräftelse på Tinder ? Hälften av tjejerna man matchar med svarar inte. Den andra hälften svarar och man hinner utbyta ett par meningar. Men sen slutar ni att svara ?? Jag försöker bara förstå hur ni tänker...
Mina teorier är att Tinder är precis om alla andra dejtingsidor. Tjejer har för många att välja på och orkar inte svara på alla.
Man väljer fortsätta att prata med någon som ser bättre ut och har fler matchande intressen. Alt jag bor för långt ifrån ?
Men gaah! Varför swipar ni höger om ni inte är intresserade av personen eller bor för långt ifrån. Det står ju precis under profilen hur långtifrån vi är från varann !? Jag har bara fått till en date sen jag skaffade appen för snart 1 år sen och det slutade med att hon träffade en annan. Senaste veckan fick jag upp förhoppningarna om att det kanske skulle kunna bli nåt. Vi har haft jättelånga meddelanden fram och tillbaka och hon var alltid snabb på svara. Men senaste mailet när jag trycke på att jag gärna skulle vilja träffa henne så bara sluta hon svara. Jag menar jag orkar inte spendera massa timmar/tid på en tjej som inte vill träffas iaf ? Jag är inte ute efter en brevkompis?
So whats the point ? Alla tjejer jag skriver till är jag intresserade utav. Men varför svara och sen bara sluta skriva plus att ni låter matchningen ligga kvar? Hur tänker ni ?![]()
Jag menar bara att du svarar en tjej och skriver "ni" till henne. Som om hon automatiskt också gör så. Det vet du ju inte.Det är mycket möjligt att det är som du säger? Jag skriver bara hur jag upplever det och med tanke på att det är så 9/10 gånger så tänkte jag att det borde finnas nån tjej här som kunde svara på det.
Jag menar bara att du svarar en tjej och skriver "ni" till henne. Som om hon automatiskt också gör så. Det vet du ju inte.
Tinder verkar ha en rätt trist atmosfär generellt tycker jag. Jag hade nog valt andra kanaler.
Tinder är alltid ett lika intressant ämne… Har det inte själv men känner många som har det "just for fun" för att se vilka killar som också är där, en del av tjejerna gör det mest för att se vad killarna får för sig att skriva, andra för att få enstaka dejter här och där (tex på semestern). Dock har inte en enda av de tjejerna jag pratat med uttryckt att de vill ha något seriöst. Jag kan inte svara för vad de tjejerna du matchat med vill ha ut av tider, men det känns som att väldigt många inte tar tinder på allvar utan att det mest är en rolig grej…Det är bara att ändra din ålder på facebook eftersom Tinder hämtar ditt födelsedatum därifrån. Sen kan du ju skriva din riktiga ålder i din profil.
Tinder är alltid ett lika intressant ämne… Har det inte själv men känner många som har det "just for fun" för att se vilka killar som också är där, en del av tjejerna gör det mest för att se vad killarna får för sig att skriva, andra för att få enstaka dejter här och där (tex på semestern). Dock har inte en enda av de tjejerna jag pratat med uttryckt att de vill ha något seriöst. Jag kan inte svara för vad de tjejerna du matchat med vill ha ut av tider, men det känns som att väldigt många inte tar tinder på allvar utan att det mest är en rolig grej…
Jag tror att många använder tinder som tidsfördriv, och att det kan vara därför många man matchar med varken skriver eller svarar. Jag tror att man ska använda tinder (och förmodligen typ alla dejtingsajter) utan att förvänta sig något. Det enda man kan göra är ju att skriva, så får man se vad det blir för gensvar. Brukar själv föreslå att ses ganska snart efter att man skrivit litegrann till varandra och personen känns intressant och vettig.