Singeltråden no. 57

Ja, det känns precis som du säger. Att det bara är en lek för många. Som tjej får du ju väldigt mycket bekräftelse så det kanske är en orsak ? Sen kanske fler är ute efter sex än förhållande....
Kan nog mycket väl vara så. De jag känner är mer ute efter sex än ett förhållande. Som jag förstått det så ses tinder mer som ett ställe att hitta tillfälliga kontakter medan andra sidor ses som mer seriösa.

Ja, det känns precis som du säger. Att det bara är en lek för många. Som tjej får du ju väldigt mycket bekräftelse så det kanske är en orsak ? Sen kanske fler är ute efter sex än förhållande....
De killar jag känner som är på Tinder får också våldsamt mycket bekräftelse där :D.

De killar jag känner som är på Tinder får också våldsamt mycket bekräftelse där :D.

Känner du bara modeller ? Jag vet inte om du läst tinder tråden på FB ? Det är ett fåtal killar som får hur många tjejer som helst och ligger med en ny varje dag. Medans den stora massan får vara glad med en match om dagen.

Känner du bara modeller ? Jag vet inte om du läst tinder tråden på FB ? Det är ett fåtal killar som får hur många tjejer som helst och ligger med en ny varje dag. Medans den stora massan får vara glad med en match om dagen.
Det känns lite som om du fått en väldigt konstig bild av det hela. Som att du tror att alla tjejer får massor av killar medan killarna inte får något alls. Det är liksom... lite fel. I alla fall från vad jag har hört av båda könen.

Det känns lite som om du fått en väldigt konstig bild av det hela. Som att du tror att alla tjejer får massor av killar medan killarna inte får något alls. Det är liksom... lite fel. I alla fall från vad jag har hört av båda könen.

Eller hur! Det här är verkligen inte något som endast händer killar.

Mmm, jag skulle också vilja föreslå att ses ganska snart. Problemet är att jag bor i en mindre stad och här finns knappt några tjejer. Så jag swipar i större städer 20+ mil ifrån och då är det inte "bara" att ses längre :).

Men då har du nog större lycka på vanliga dejtingsajter. Jag hade inte valt tinder utifrån dom förutsättningarna, men vill du ändå vara där får du väl vara tydlig med personerna du skriver till vad du söker. Så får du ju se om någon nappar på det, och inte ta det personligt om du inte får det gensvar du önskar. Att en del bara är där som tidsfördriv, bekräftelse, ons osv är ju bara att acceptera.

Det är bara att ändra din ålder på facebook eftersom Tinder hämtar ditt födelsedatum därifrån. Sen kan du ju skriva din riktiga ålder i din profil.
Appropå Tinder. Ni tjejer som använder det ? Jag blir bara så frustrerad på den här appen!
Jag har uppdaterat min profilbild till en bättre och nu får jag lite matchningar. Men vad pysslar ni tjejer med?
Är ni bara ute efter bekräftelse på Tinder ? Hälften av tjejerna man matchar med svarar inte. Den andra hälften svarar och man hinner utbyta ett par meningar. Men sen slutar ni att svara ?? Jag försöker bara förstå hur ni tänker...
Mina teorier är att Tinder är precis om alla andra dejtingsidor. Tjejer har för många att välja på och orkar inte svara på alla.
Man väljer fortsätta att prata med någon som ser bättre ut och har fler matchande intressen. Alt jag bor för långt ifrån ?
Någon tjej har varit ärlig om det.
Men gaah! Varför swipar ni höger om ni inte är intresserade av personen eller bor för långt ifrån. Det står ju precis under profilen hur långtifrån vi är från varann !? Jag har bara fått till en date sen jag skaffade appen för snart 1 år sen och det slutade med att hon träffade en annan :(. Senaste veckan fick jag upp förhoppningarna om att det kanske skulle kunna bli nåt. Vi har haft jättelånga meddelanden fram och tillbaka och hon var alltid snabb på svara. Men senaste mailet när jag trycke på att jag gärna skulle vilja träffa henne så bara sluta hon svara. Jag menar jag orkar inte spendera massa timmar/tid på en tjej som inte vill träffas iaf ? Jag är inte ute efter en brevkompis?
So whats the point ? Alla tjejer jag skriver till är jag intresserade utav. Men varför svara och sen bara sluta skriva plus att ni låter matchningen ligga kvar? Hur tänker ni ? :banghead:

Alltså ett skäl så gott som något att swipea höger är väl att man vill se om den man swipear höger med har gjort det på en själv med??? Är det det som är ett "bekräftelsebehov", med en negativ värdeladdning? Varför skulle det vara fel att kolla av vilka som swipeat höger på en själv, även om man inte har lust att snacka vidare? Det tar en sekund av någons liv att swipea åt endera hål. Att resonera om att man inte borde göra det pga avstånd mellan varandra eller brist på genuint intresse blir befängt ställt till den obefintliga tidsåtgången som en swipe hit och ett hej dit innebär.

Om du inte orkar spendera tid på någon som inte vill ses, en brevkompis, så skriv det direkt. Jag älskar att chatta, inte bara som ett tidsfördriv a la candycrush, utan för att det faktiskt är skojigt att se nya människors uttrycksätt i en konversation, och jag tror inte det bara är brudar som uppskattar sånt. Jag vill gärna kunna använda appen för de behov jag har. Orkar inte känna och anpassa mitt agerande efter eventuella irriterade snubbar.

Själv har jag rättså många ragg, förmodligen mycket beroende på att jag spenderat sommaren i Stockholm och nu bor i Göteborg + att jag varit ute mycket. Egentligen vill jag såklart kunna känna pirr och glädje inför någon av dem redan från start för att sedan fortsätta så länge det är kul men jag är rätt dikotom i mitt känsloliv - antingen kan jag inte få nog, blir upphängd på den andra människans tycke och alldeles för utlämnad, eller så tycker jag någon är rar men har rätt mycket våndor eftersom jag vet att det inte känns som det känns när det är riktigt bra. Vill inte göra denne ledsen och låter grejen fadea. Har dock en som jag snackat med på tinder och snapchat i ett år typ nu som verkar fin!!! haha har inte träffat honom men såg honom ute och han var så söt!!! så himla fint minspel!! men han hängde med en tjej då och jag ville inte avbryta det de höll på med så jag var rätt glad att han inte såg mig! Tror vi går på lite liknande fester och så så hoppas jag stöter på honom snart i en situation som inte är lika raggig som föregående

Nä, jag läser verkligen inte på FB. Och nä, jag känner inte bara modeller.

Men då har du nog större lycka på vanliga dejtingsajter. Jag hade inte valt tinder utifrån dom förutsättningarna, men vill du ändå vara där får du väl vara tydlig med personerna du skriver till vad du söker. Så får du ju se om någon nappar på det, och inte ta det personligt om du inte får det gensvar du önskar. Att en del bara är där som tidsfördriv, bekräftelse, ons osv är ju bara att acceptera.

Ja, jag har börjat vara mer tydlig. Sen visade sig att hon som slutade svara bara hade det väldigt mkt på jobbet, plus att hon inte trivs alls där och hon vill träffas men vill skriva lite mer först. Vilket jag kan förstå då vi bor en bit ifrån :).

På tal om Tinder...

Idag fick jag upp min kollegas pojkvän. Jag swipeade bort honom direkt, så här i efterhand kanske jag borde tagit en skärmdump? Så, dilemmat, berätta detta för henne eller inte? Vi är inte så tajta och pratar normalt inte om dejting. Jag är lite osäker men tror de har varit tillsammans runt 2-3 månader.

På tal om Tinder...

Idag fick jag upp min kollegas pojkvän. Jag swipeade bort honom direkt, så här i efterhand kanske jag borde tagit en skärmdump? Så, dilemmat, berätta detta för henne eller inte? Vi är inte så tajta och pratar normalt inte om dejting. Jag är lite osäker men tror de har varit tillsammans runt 2-3 månader.
Jag hade berättat även om vi inte kände varandra så bra. Hellre det än att det kommer fram att du vetat om detta när hon tillslut får reda på det på ett eller annat sätt.

Blev hyfsat nyligen vän med ett "span" på FB och idag bjöd jag in honom till två event och för att försöka börja något slags samtal så skrev jag till honom att han fick säga till om jag skickade för många inbjudningar. Fick då till svar "dude, det är lugnt". Har aldrig känt mig så friend-zonad, haha!! Jag menar; dude?!?! :crazy:

Blev hyfsat nyligen vän med ett "span" på FB och idag bjöd jag in honom till två event och för att försöka börja något slags samtal så skrev jag till honom att han fick säga till om jag skickade för många inbjudningar. Fick då till svar "dude, det är lugnt". Har aldrig känt mig så friend-zonad, haha!! Jag menar; dude?!?! :crazy:

Hahah! Den var direkt övertydlig..

Mja. Jag skulle nog inte hört av mig mer/skickat fler inbjudningar i alla fall..
Det beror helt klart på hur mycket vi kommer umgås i framtiden om jag skickar inbjudningar eller ej. Jag tänker inte avfärda människan totalt bara för att han kanske inte är intresserad, utan snarare försöka bli bättre vän med honom då han verkar vara en reko kille liksom :)

1. Urk på friendzoneuttrycket!
2. "Dude"? :crazy: Pratar ni svenska? I såna fall finns noll ursäkt för att kalla dig "dude" :p.
Nope, vi pratar båda svenska

Kanske ska tillägga att de två inbjudningar jag skickat är en inbjudan till en fest i helgen (300 pers totalt är inbjudna = stor studentfest) och en inbjudan till en spel-konferance senare i höst (han pluggar speldesign typ) så det är inte direkt så att jag skickat hundra inbjudningar till massa random skit.. :)

På tal om Tinder...

Det kan ju finnas flera olika anledningar till att han finns där. Jag skulle låta det vara om det inte var en väldigt nära vän där jag hade inblick i förhållandet.

Har de inte varit tillsammans så länge kanske han bara inte tagit bort kontot, det innebär ju inte att han är aktiv. De måste inte nödvändigtvis ha ett monogamt förhållande, för att nämna ett par möjligheter. Jag menar, det behöver inte vara otrohet det handlar om och då ser jag inte varför man som utomstående ska lägga sig i någon bekants förhållande.

Det kan ju finnas flera olika anledningar till att han finns där. Jag skulle låta det vara om det inte var en väldigt nära vän där jag hade inblick i förhållandet.

Har de inte varit tillsammans så länge kanske han bara inte tagit bort kontot, det innebär ju inte att han är aktiv. De måste inte nödvändigtvis ha ett monogamt förhållande, för att nämna ett par möjligheter. Jag menar, det behöver inte vara otrohet det handlar om och då ser jag inte varför man som utomstående ska lägga sig i någon bekants förhållande.

Jag har bestämt mig för att inte säga något. Som du säger så beror det mest på att vi inte är så nära vänner och jag vet inte alls mycket om deras förhållande. Men jag har träffat honom två gånger... Men ja, jag kommer låta det vara.

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 563
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 711
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 309
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka