Singeltråden no. 57

Åh jag hatar när man är i "mellanläge" med någon och inte riktigt vet vart man står. Speciellt när det närmar sig helgdagar, som nu på midsommar. Jag får lite lätt panik när jag inte vet vad som händer och dagen är "lite i luften"/"man får se vad som händer". Vill såklart vara med haffet och ragga gärnet på kvällen, men vet inte om vi ska ses eller inte. Har redan sagt att jag gärna träffar honom då men han vet väl inte riktigt heller vad som händer. Har lite vänner i stockholm som gärna vill att jag kommer (men har ingen sovplats så är inte direkt sugen på att åka dit) och en vän/bekant som vill att jag ska komma på en grillgrej några mil bort...

Lutar mot att umgås med vännen ett par mil bort och sen se om det blir nått hos haffet, men känns ju lite otrevligt att bah "nej men asså det hände en roligare grej..." :eek:

Asså. Hjääälp. Är och hälsar på familjen och min sambo ringde imorse och gjorde slut. Vi har varit tillsammans i två år och jag har PANIK, jag älskar honom så mycket. Jag vill inte ens vara singel och nu är jag plötsligt både det och i princip hemlös. Hur gör man? Hur överlever man alla ensamma kvällar?

Fy va tråkigt.

Det som var lättast när jag och exet gjorde slut var att inte ha någon kontakt, eller så lite kontakt som möjligt. Visst det var sjukt jobbigt, men tror att det hjälpt mycket.

Gråt om/när du känner att du behöver så mycket du vill. Men samtidigt försök att göra en massa saker som du inte kunde göra med honom. Kolla på dom filmer/serier du alltid velat se, lyssna på den musik du vill, vara ute så länge du vill, äta den maten du vill, mm. I början kommer det att kännas jobbigt, men det kommer sagts men säkert att bli bättre.

Och viktigast av allt du kommer att komma ur detta starkare.

Kramar

Asså. Hjääälp. Är och hälsar på familjen och min sambo ringde imorse och gjorde slut. Vi har varit tillsammans i två år och jag har PANIK, jag älskar honom så mycket. Jag vill inte ens vara singel och nu är jag plötsligt både det och i princip hemlös. Hur gör man? Hur överlever man alla ensamma kvällar?
Är/var i samma sits... blev dumpad för ett par veckor sen och det är verkligen skit! Jag överlever, och det blir bättre och bättre men det är verkligen inte roligt, speciellt ensamma kvällar. Livet går vidare och det är bara att åka med. Jag är säker på att vi båda två hittar nya killar/tjejer eller vad det nu kan vara med tiden :)

Låg och mös med pojken inatt, när han (efter lite övertalning) frågar hur jag ser på "det här". Blev knallröd och med lte stammande sa jag att jag tyckte sjukt mycket om honom, varpå han frågar om jag ser "det här" som ett förhållande...

Så nu är jag officiellt inte singel längre :love:

Träffade mr snygg en stund i fredags innan han åkte iväg på midsommarfirande alldeles för långt bort. Pratade lite strunt och fick en kram innan han drog, träffade två till av hans vänner :p Vi hördes inte av någonting under helgen, jag var lite småbutter över det men lät det va. Men igårkväll plingade det till i telen :D Tog inte många sms innan han frågade om jag hade fått nått ragg i helgen, svarade lite lite halvnervöst "nepp, den jag skulle raggat på var inte där ;) hur gick det för dig då, många puddingar därborta? ".. minutrarna var långa.. efter vad som kändes som en halv evighet så fick jag tillbaka "där ser man :D det fanns men höll fingrarna i styr ;)". Kräktes lite över det grabbiga svaret men känns som ett litet steg i rätt riktning :nailbiting: pratade lite stelt vidare om vad som hände i veckan och han frågade om jag ville med på raggarbilsträff idag :D

så att eh.. :banana::banana::banana:

Träffade mr snygg en stund i fredags innan han åkte iväg på midsommarfirande alldeles för långt bort. Pratade lite strunt och fick en kram innan han drog, träffade två till av hans vänner :p Vi hördes inte av någonting under helgen, jag var lite småbutter över det men lät det va. Men igårkväll plingade det till i telen :D Tog inte många sms innan han frågade om jag hade fått nått ragg i helgen, svarade lite lite halvnervöst "nepp, den jag skulle raggat på var inte där ;) hur gick det för dig då, många puddingar därborta? ".. minutrarna var långa.. efter vad som kändes som en halv evighet så fick jag tillbaka "där ser man :D det fanns men höll fingrarna i styr ;)". Kräktes lite över det grabbiga svaret men känns som ett litet steg i rätt riktning :nailbiting: pratade lite stelt vidare om vad som hände i veckan och han frågade om jag ville med på raggarbilsträff idag :D

så att eh.. :banana::banana::banana:

Jag hade blivit arg över att få ett sånt svar. Men jag är kanske lite känslig :angel: samtidigt fick ju till en "dejt" idag istället! Spännandee, blir helt pirrig och dumflinar när jag läser här :D

Imorgon får vi reda på om vi får vår nya lägenhet. En helt nybyggd 2a nära centrum, svindyr hyra men fyyyyyfaaan vad skönt med tvättmaskin/torktumlare i lägenheten. Håll tummarna !! :D

Jag hade blivit arg över att få ett sånt svar. Men jag är kanske lite känslig :angel: samtidigt fick ju till en "dejt" idag istället! Spännandee, blir helt pirrig och dumflinar när jag läser här :D

Imorgon får vi reda på om vi får vår nya lägenhet. En helt nybyggd 2a nära centrum, svindyr hyra men fyyyyyfaaan vad skönt med tvättmaskin/torktumlare i lägenheten. Håll tummarna !! :D

Ja jag blev lite grinig, som om det vore nått extremt att han lyckats hålla tassarna borta liksom?:meh::cautious: Meeen tänkte att han kanske inte kom på nått bra sätt att formulera sig på, han försökte väl verka cool eller nått :rofl:

Vad härligt!! Håller alla tummar och tår :D:D Kommer däremot aldrig förstå varför man vill bo mitt i stan :angel:

Dags för lite gnäll. Har råkat ut för lite jobbiga typer på senaste som jag kräks på.

:turd: Peddogubbe 65+ på jobbet som började la till mig på fb, skrev varje kväll, blev ledsen när jag inte kom till jobbet eller när vi inte träffades där. Började skriva mer och mer, när han skrev " du får inte bli arg nu men jag måste bara få säga det här, du är så fin" så fick jag nog och han åkte ut med huvudet före. Fördel med föräldrarnas företag.
:turd: Random kille som sett mig på jobbet (bildelsföretag) lägger till mig på instagram och fb, skriver varje dag och försöker ragga på mig med nått tyck-synd-om-mig-beteende. typ 30 bast
:turd: Random kille som sett mig på strömsholm letar upp mig via min bils regnummer och skriver på fb, smsar och ringer. 20 år
:turd: En kill"polare" som lovar och svär på att han aldrig skulle ragga på mig berättar hela tiden om vilken drömtjej jag är, hur snygg, fin, gullig och perfekt jag är. "hade jag varit din typ hade jag bjudit ut dig på dejt". Har sagt flera gånger att "DU ÄR TREVLIG OCH JAG VILL BARA VARA VÄN MED DIG".
:turd: Sen alla typer på badoo/pankakan som bara måååste kommentera ens utseende.

GAAH :yuck: Helt ok att ragga, men man behöver inte bete sig som ett rikspucko och tycka att jag ska känna mig tacksam som blir raggad på.

Ja jag blev lite grinig, som om det vore nått extremt att han lyckats hålla tassarna borta liksom?:meh::cautious: Meeen tänkte att han kanske inte kom på nått bra sätt att formulera sig på, han försökte väl verka cool eller nått :rofl:

Vad härligt!! Håller alla tummar och tår :D:D Kommer däremot aldrig förstå varför man vill bo mitt i stan :angel:

Menar det. Jag hade säkert kläckt nån halvsyrlig kommentar, typ att "oj det måste ha varit jobbigt för dig" :angel: samtidigt tror jag, precis som du skriver, att han ska verka lite cool. Kommer ihåg alla gånger jag skällde ut killar på krogen (på fyllan) för att de inte sa bara rakt ut vad de ville. Förklarade hur avtändande det är med "spela spelet" :D

Nej inte jag heller. Det här är typ 500 m ifrån där vi bor nu. Så det kommer ta 10-15 min peomenad ner på stan :)

Menar det. Jag hade säkert kläckt nån halvsyrlig kommentar, typ att "oj det måste ha varit jobbigt för dig" :angel: samtidigt tror jag, precis som du skriver, att han ska verka lite cool. Kommer ihåg alla gånger jag skällde ut killar på krogen (på fyllan) för att de inte sa bara rakt ut vad de ville. Förklarade hur avtändande det är med "spela spelet" :D

Nej inte jag heller. Det här är typ 500 m ifrån där vi bor nu. Så det kommer ta 10-15 min peomenad ner på stan :)

Hade lust med det men valde att strunta i det. Haha rätta takter :D

Jaha! Men jag tycker iofs att ni bor i stan nu :angel:

Hihi :love:

Var lite småbutter igår (igen?), blev ingen bilträff på måndagen då han fick massa extrajobb efter att han slutat. Tänkte att jaja det gör ju inget, vi kan ju hitta på nått annat. Kände väl lite att det var upp till honom att fråga om vi skulle göra nått annat eftersom han "avbokat" men han sa inte mycket mer än att "jag hinner inte, du kan ju ta din bil dit" :confused: Skrev att det fick bli en ridtur istället och sen hördes vi inte nått mer den dagen. Igår så fick jag en snap från honom "snappa då " och blev nästan arg, vafan gör det själv då om du vill prata med mig. Meeen skrev istället "vill inte vara jobbig ". Blev ännu grinigare när han inte svarade och kände att nu får det fan vara sista försöker sen ger jag upp. Efter jag var hos hästen och lugnat ner mig lite så frågade jag vad han gjorde på kvällen och om han ville hitta på nått. Tur vad väl det för jäklar vilken mysig kväll det blev :eek:

Det brann ju här förra sommaren som ni säkert har hört om, vi bor några km från brandområdet och åkte upp dit för att kolla på ödelandskapet. Väldigt obehagligt när man inser hur nära det var, hade vinden vänt så hade våran gård brunnit ner. Efter det så åkte vi till landsberget och kollade på utsikten. Pratade om allt mellan himmel och jord, vi har väldigt lika åsikter gällande politik osv :D Fick detsutom veta att han trott att jag var värsta volvoraggartjejen som bara sprang efter killar, var värsta tjejen i skolan osv.. :rofl: Inte konstigt att han betett sig lite märkligt.. Är största hästnörden på jorden, har inte gjort mycket annat än att vara i stallet och läsa böcker fram till nian :rofl:

Han kikade in i mitt hus innan han drog och så kom vi överrens om att han skulle komma dit nån dag :d
11351335_10206642132429679_1136119669876591871_n_zpsamxbojpw.jpg

Nä alltså det har inte hänt nått mer på 1 och en halv vecka så nu har jag tröttnat. Mycket snack och lite görning från den snubbens håll. Han verkar mest intresserad av att leka med sina kompisar :meh: Vi var på samma bilträff igår, perfekt då kan vi ju säkert ses en snabbis. Han slutar svara när jag frågar vart han är? Jaja han får skylla sig själv.

Och anledningen till att det känns helt okej är för att jag träffade en skitmysig kille där :rofl: För att göra en lång historia kort, gemensamma kompisar från stockholm och det visade sig att han bodde 20 min ifrån mig. Fick skjuts hem 4 på morgonen.Tyvärr blev jag alldeles för full och råkade spy ner utsidan på en av dörrarna på hans bil... O_o:o Men igår sågs vi på samma ställe igen, jag nykter denna gång :grin: satt i hans knä typ hela kvällen.. :D

sååå... vi får väl se vad som händer :devil:

Ny här (elr kanske inte på forumet men inte varit aktiv) och kände att denna tråden var ju liksom var för mig :D tyvärr kanske man ska säga haha. Men verkar skönt att inte vara ensam om att vara singel och att kunna skriva av sig lite efter ett helvetesår med killar :devil:p

Jag vet fortfarande inte vad jag och duden är, men vad det än är så gillar jag det. Han var med på semester med mina vänner o mig för nån helg sedan.
Nu är han utomlands men har messat ett par gånger och skrivit fina saker och bestämt att vi ska ses snart.

Sparkar lite liv i denna tråden igen :)
Alltså jag vet inte riktigt vad jag ska göra. There's this guy.. Han har funnits lite i närheten i snart ett år och nu på senaste tiden har vi börjat umgåtts lite mer men fortfarande i den stora umgängeskretsen vi båda ingår i, men nu är det mer att vi faktiskt kan börja prata lite med varandra och inte bara någonstans i periferin hos varandra. Ju mer vi umgås med varandra desto mer "kär" blir jag. Nästan alla killar jag blivit intresserad av kan jag nästan alltid hitta något "fel" med men han är verkligen perfekt både till utseende men framförallt personlighet. Han är söt från insidan ut. Här är problemet. Jag vet verkligen inte om jag ska säga något eller inte eller hur jag ska säga det.
Här är "the con's":
- Vi umgås i samma umgängeskrets
- Vi sitter med i samma styrelse och kommer därför att behöva jobba nära varandra under en längre period
- Det blir en spänd stämning då jag nästan är hundra procent säker på att han inte tycker om mig (han pratar glatt med mig och andra så länge vi inte är ensamma med varandra då det alltid blir helt tyst).
Det som är bra med att jag skulle säga det är att han får reda på det. Det känns nästan som att jag vill att han ska veta vare sig han tycker det samma eller ej, men jag vill verkligen inte hamna i den dåliga stämningen...

Drömde om J för nån dag sen. Och undrade sen när jag skulle träffa på honom nästa gång. Svaret var igår, tog en liten "omväg" och där stod han :love: Han är ju typ den härligaste personen som finns, vi har alltid så roligt när vi ses och jag kan verkligen vara mig själv med honom.

Vi stog och pratade en liten stund på stan, och sen kom han med hem till mig på en smirre och film, och sen ledde de ena till det andra ;)

Trodde inte att jag skulle "hålla på" med en upptagen man, men han kunde leva med de sa han, så ibland får man göra några undantag ;) speciellt när de kommer till honom :love:

Underbara J, kommer gå runt och fån le hela dagen :love::D

En liiiten update.
Har äntligen träffat herr långis (han som är 193 lång, dock för lite mer än en vecka sen, kändes dock faktiskt trevligt o bra :) troligtvis ska han komma över hit imorgon efter att han slutat jobba ^^ vi har iofs skrivit en del till varandra efter i onsdags å så :) så får se vad de blir av detta :D

Puttar upp lite. People uppdatera!!!! :D

Vi fick som sagt inte lägenheten, kollade på en ny idag. Håll tummarna!!!
Jag är så kääär! Senaste tiden har min mens krånglat, mått illa och tuttarna ömmar. Paniken. Tur att grav test var neg.. har fullt upp med 6 åringen här hemma.. :nailbiting:
Fast hans nya favorit är syrrans sambo. "OLIVEEER OLIVEEER" hör man när dom hälsar på. :D

Jag hoppar in igen efter ett lååååångt uppehåll från tråden och buke.

Minns inte när jag uppdaterade sist, men i stort sett har det inte hänt något i mitt liv sen idioten våren 2013, som det aldrig blev något med. Har inte klättrat i träd med någon sen november 2011, men hoppas ändra på detta under min semester om två veckor.

Runt om kring mig blir folk ihop, gifter sig och skaffar barn, känns lite som att jag lever i en isolerad bubbla när ingenting händer i mitt liv...

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 562
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 709
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 306
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat