Singeltråden no. 57

Jag! Mest var jag nyfiken på vad det var och tänkte sen vilket praktiskt sätt att hitta snygga killar att ligga med :angel:
Har dock inte haft tid att träffa nån än (skaffade tinder nyligen) och nu har jag fått jättebra kontakt med en kille så jag ska på en helt normal dejt nästa vecka. Blir spännande!

Åh så spännande!! :D
Ja alltså, det var lite så jag tänkte också. Hehe. Men det verkar finnas rätt roliga där också (några presentationer fick mig att skratta rätt ut, huuumor!!).

Idag firar vi tre månader sedan vi träffades, galet vad långsamt det känns som tiden går, känns som vi redan varit ihop ett halvår minst!
Fick ett gulligt sms eftersom han är borta utomlands där han skrev att han måste få bjuda ut mig på restaurang i veckan sedan när han kommer hem eftersom han missar alla hjärtans dag och så ska vi även fira 'oss' liksom :) :love:

Ja verkligen! Känns sååå mkt mer avslappnat än "vanlig" nätdejting också.

Absolut! Nu har jag inte varit med på dejtingsidor, men jag känner folk som är det. Känns mycket mer krystat. Dessutom är jag rätt nöjd med att man måste "matcha" innan man kan börja skriva, vilket innebär att man kan välja bort de man tror är.. hehe idioter.
Dessutom är det ju alltid spännande att prata med folk :angel:

Tack :) det är miljöinspektör som nu, fast mer inriktat på ett särskilt område. Området jobbar jag lite med även i min nuvarande tjänst, och ser fram emot att grotta ner mig lite extra!

Åh vad kul att du kan fortsätta med något som du vill gräva lite mer i. :) Hoppas du kommer trivas!

Själv utnyttjar jag möjligheten att vi har kontor i hela landet och sitter därmed i hemstaden och jobbar. :D Inte fel! Gött med lite miljöombyte och träffa nya kollegor, att bygga nätverk är nog det roligaste ändå. Haha. Synd att man måste skriva rapporter och sånt där för det mesta. :p

Åh vad kul att du kan fortsätta med något som du vill gräva lite mer i. :) Hoppas du kommer trivas!

Själv utnyttjar jag möjligheten att vi har kontor i hela landet och sitter därmed i hemstaden och jobbar. :D Inte fel! Gött med lite miljöombyte och träffa nya kollegor, att bygga nätverk är nog det roligaste ändå. Haha. Synd att man måste skriva rapporter och sånt där för det mesta. :p
Haha, smidigt! Drömmen i det här jobbet är väl att kanske i framtiden få sitta hemma och jobba nån dag i veckan då jag har 2-3h pendling varje dag. Men kommer nog ligga lågt med den frågan till jag etablerat mig lite ;)

Haha, smidigt! Drömmen i det här jobbet är väl att kanske i framtiden få sitta hemma och jobba nån dag i veckan då jag har 2-3h pendling varje dag. Men kommer nog ligga lågt med den frågan till jag etablerat mig lite ;)

Ja det är skönt att kunna vara flexibel! Jag kan jobba hemma om jag vill eller sitta på någon annan ort så länge de har en ledig arbetsplats. :) Och flextid på det så man kan arbeta de timmar som passar en själv bäst (med viss rimlighet).

Ja det är skönt att kunna vara flexibel! Jag kan jobba hemma om jag vill eller sitta på någon annan ort så länge de har en ledig arbetsplats. :) Och flextid på det så man kan arbeta de timmar som passar en själv bäst (med viss rimlighet).
Härligt! Jag kör också med flexibelt arbete. Rätt vad det är känner man att man inte orkar med nåt för tillfället och så går man ut och rider en häst istället. Känns helt okej. :D

Öhhh tror jag precis fick en dejt imorgon :o

Lycka Till :D

Har varit off från buke ett tag eftersom det varit mycket runtomkring, men tänkte titta in här igen och skriva att jag nu helt och hållet förstår känslan som jag inte innan trodde fanns på riktigt, den där när allt annat runtomkring en bara stannar upp och går i slowmotion när man möter en blick :love: Vilken underbar känsla!
Det enda jobbiga är att jag inte vet om detta är besvarat eller inte. Man vill ju inte hoppas på för mycket men är glad att äntligen ha fått uppleva den känslan:):love:

HAHA den rackarn började kräva nakenbilder och förklarade hur han tänkte knulla mig ikväll :rage: :devil::wtf:

Så jag drog mig ur. Rätt fort. :arghh:

Blev roadtrip med mamma idag och hälsa på lillhingsten istället.
Årets fulaste bild (och min!) men han är bra söt den där :love:
10996696_10153118256527840_98865797933659999_n.jpg

HAHA den rackarn började kräva nakenbilder och förklarade hur han tänkte knulla mig ikväll :rage: :devil::wtf:

Så jag drog mig ur. Rätt fort. :arghh:

Blev roadtrip med mamma idag och hälsa på lillhingsten istället.
Årets fulaste bild (och min!) men han är bra söt den där :love:
10996696_10153118256527840_98865797933659999_n.jpg

Vilken mysig bild!

KL

Jag firar alla hjärtans dag med en hoppträning för stallkompis (SUPERFIN häst, helt plötsligt kändes det som varit högt väldigt lågt) och en promenad i solen! Varmt bad och nu soffläge!

Åh. Alltså, nu har jag varit borta härifrån för länge. Jag är en sån periodare på internet ;)

Jag är iallafall glad och kär fortfarande. Senaste tiden har mitt huvud dock börjat noja. Jag har börjat vänja mig vid att ses VARJE kväll och natt och det skrämmer mig. Nu blir det 2 dagar utan att vi ses för att båda har annat, och då får jag typ ångest? Fast jag annars, när vi KAN ses varje kväll, brukar tänka "nu borde jag ta en kväll själv", och göra det. Men när jag måste det, då är det jobbigt. Inte okej. Mina förhållandeissues från förra förhållandet där jag blev rejält bränd försöker få uppmärksamhet från mig, jag försöker att mota dem så gott jag kan och tänka att det här är en helt ny situation och helt ny kille, det finns ingen anledning för mig att tro att samma saker kommer hända här. Jag antar att detta är något slags försvar och att jag nojar för att jag verkligen fallit och är rädd att det ska försvinna. Han är så fin, och det vi har är så fint, kan jag inte bara vara i det och vara gla' liksom? :D (fast det är jag, för det mesta).
Jag tror det är mitt psyke och skadade självkänsla som lite tvivlar på att någon kan välja mig och bara vilja vara med just mig, jag tar liksom lite för givet att jag ska bli sårad och att jag är lätt att byta ut, även om jag vet hur dumt det låter. Det är oftast så, jag vet hur dumt jag tänker och att det är fel att tänka så, och det är ju iallafall bra :D.

Imorgon: Alla hjärtans dag. Vi ska laga mat ihop (för det stället vi ville äta på var såklart fullbokat) och han ska stå för varmrätten, jag för desserten. Och jag vet inte vad jag ska göra riktigt, måste fundera ut det idag. Något med choklad. Och ska jag köpa någonting, typ present? Jag vet inte alls :D. Hur gör ni/har ni gjort?

Och nästa helg ska vi äta middag med mina föräldrar och min syster med sambo, för att min mamma fyllt år, första gången han träffar dem. Spännande :D

I förrgår satt vi och tittade på hus på hemnet och kom fram till att vi i princip gillar samma typ av hus och inredning, bådar gott haha.
Det låter jättefint, men jag känner precis igen tankeproblemen och oförmågan att bara få sig själv att njuta i nuet. Jag är väldigt bra på att bara njuta och inte tänka när vi ses, men några timmar efter att vi skilts åt brukar tankarna komma igång igen och överanalysera allt... Jag försöker brottas med dem så gott jag kan och ser det lite som en personlig utmaning som jag hoppas kommer att utveckla mig mycket.

Angående desserten är det säkert för sent nu, men jag gjorde chokladdoppade jordgubbar till oss igår och det var något alldeles fantastiskt gott. Busenkelt och snabbt att förbereda, men det både ser ut och smakar underbart!

Vi skulle ha åkt bort (dock inte på grund av Alla Hjärtans Dag specifikt utan för att vi knappt har hunnit ses senaste veckorna och nu var lediga tillsammans fre-sön), blev tillsagd att ha en väska packad vid lunch imorgon för utflykt med övernattning. Roligt då jag är den som planerar det mesta av bara farten annars.

Nu är vi dock sjuka båda två, snorar ikapp och bestämde oss igår för att avboka och ta den överraskningshelgen nästa gång vi är lediga tillsammans (vilket är om exakt en månad). Planen nu är att ligga nedbäddade i soffan nästan hela helgen, ha seriemaraton och ta det lugnt. Typ hämtmat och alkoholfritt. Kanske pallra oss in till stan för att se The Imitation Game om vi orkar.

Mannen kommer att få en liten present, den kostade precis 5 kr (och lite pyssel i framtiden) och är mer en söt gest.

Nej vad trist! Hoppas ni får den där mysiga helgen om en månad istället, och en helg hemma i sängen lät faktiskt rätt mysigt det också!

Lycka Till :D

Har varit off från buke ett tag eftersom det varit mycket runtomkring, men tänkte titta in här igen och skriva att jag nu helt och hållet förstår känslan som jag inte innan trodde fanns på riktigt, den där när allt annat runtomkring en bara stannar upp och går i slowmotion när man möter en blick :love: Vilken underbar känsla!
Det enda jobbiga är att jag inte vet om detta är besvarat eller inte. Man vill ju inte hoppas på för mycket men är glad att äntligen ha fått uppleva den känslan:):love:

Åh vad underbart! Nu blir jag glad för din skull :)

Jag har haft en fantastisk alla hjärtans dag såhär långt, även om vi absolut inte firade den på något vis. Men herr date kom över igår kväll och lagade mat åt mig - entrecôte med chimichurri och sötpotatisklyftor. Så. Jäkla. Gott. En flaska vin till det och chokladdoppade jordgubbar till efterrätt, alldeles perfekt!

I morse tog vi sovmorgon och låg i sängen och myste till sent, och sen blev det scones-frukost och mys framför en film. Han har nu berättat om mig även för sin mamma och sin syster vilket jag blev väldigt glad att höra av någon anledning. Det känns liksom ännu mera på riktigt nu... Jag har inte berättat för min familj än men sa att jag nog skulle göra det när jag åker hem om två veckor, och han insisterade på att det var en bra idé. :D

Guuud vad han får mig att må bra! :love:

@Mineur vad skönt att det inte bara är jag! Jag försöker också brottas så gott det går med tankarna och se det som en utmaning och en chans att utveckla mig själv. Nu har den känslan släppt, för den här rundan iallafall :D

Vi träffades igår fast vi inte skulle, stötte på varandra ute och då gick det såklart inte att slita sig hehe. Vi hängde tillsammans med de kompisar vi gått ut med, och sen gick mitt sällskap och jag var kvar med honom och hans vän. Sen gick vi hem till honom, och hela vägen hem bestod av långa kärleksförklaringar och vi stannade för att pussas och kramas hela vägen haha. Några glas vin innanför västen...

Imorse, efter massor av gos, gick han iväg och skulle köpa frukost. Kom hem med färska frallor, clementiner som han gjorde färskpressad juice på, och världens finaste bukett med bla röda rosor. Och så bestämde vi att det visst blir restaurang ikväll, fast ett ställe här i stan. Som gör supergott kött, mums vad jag ska äta gott ikväll :D. Dags att sätta igång med dusch, smink och hår nu. Jag slipper laga dessert :D. (Men jag var nere och köpte chokladpraliner för 200 kronor på kaffehandeln förut, och ett litet kort som jag ska skriva ngt fint på, kanske plockar några pluspoäng ;) )

Är nu hemkommen efter en exkursion i Stockholm och under tiden vi var där delade jag boende med killen jag som får mig att se ut såhär ->:love:. Har fortfarande inte sagt någonting och det kändes inte awkward när vi umgicks bara vi två, utan vi pratade mest om ditt och datt innan vi insåg att det kanske var dags att sova om vi skulle orka med morgondagen :D. Även under dagarna umgicks vi mest hela tiden, gick och fikade tillsammans när vi vaknat alldeles för tidigt en morgon och så vidare. Han har smsat mig både igår och idag och vi har alltså pratat idag i princip sedan klockan ett. Han gör mig galen, haha!:arghh:
Har redan skrivit om han här i tråden så detta kanske blir lite upprepning men ändå.. Till min kompis har han sagt att han inte känner någonting för någon här på ön, men kan han sluta bjuda mig på cider, höra av sig hur jag mår, bära mina böcker, hålla upp dörren osv osv och bara vara "normalt vänlig" :D
*tack för att jag fick skriva av mig*:angel:

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka