Singeltråden no. 57

@julgrisen Kul att "se" dig! Hur går det för dig med jobbet nu?

Tjena Lillen! Kul att se dig med, jag är här hela tiden, har bara varit för lat för att skriva... Med jobbet är det blandat, på ett sätt bättre och på ett annat sämre, men jag har just nu strategier för att klara av det! Frågar bara min arbetsledare om hjälp om jag tror att det är nåt hon kan stötta mig i, annars klarar jag mig själv eller tar hjälp av kollegor. Funkar kanske inte i längden men funkar just nu så det är ju bra. Har mindre att göra också för tillfället, himla skönt med lite andrum!

Hur går det för dig med studierna, känns det rätt? Ser spännande ut med den där feministiska föreningen du är medlem i, kan tänka mig att det är en ganska mansdominerad värld annars?

@julgrisen

Låter ju lite sådär ändå. Skönt att det känns bättre såklart (och om jag inte förstått helt fel har du bra kollegor...?) men jobbigt i längden att ha det sådär. Har du någon tanke om att fortsätta vidare eller vill du ändå vara kvar ett tag?

Det går bra! Pluggdisciplinen är sådär om jag ska vara ärlig, men det är roligt och känns väldigt rätt för mig. Livet tas upp ganska mycket av skolan just nu vilket är både skönt och lite jobbigt pga utvecklat känslor för person vilka av lite olika anledningar inte spås få ett lyckligt slut.
Och ja, det är himla kul med den! Märker redan efter såhär kort tid att vi verkligen behövs, mycket konservativ, patriarkal och normbunden liten värld. Så vi kämpar på för att få in lite genus- och normkritiskt perspektiv i kurserna och anordnar lite egna föreläsningar på temat. Och det är öppet för alla om en skulle vara sugen på nåt event någon gång. :)

@addicted Såg tävlingsbilderna på fb, kul!

Vet inte om jag skrivit det i tråden, men jag och "grannen" fick ihop det tillslut :angel: Vi träffas några gånger i veckan.. Först viste jag inte vad jag ville med det riktigt, men har blivit mer säker på att vi inte är "förhållande-material" tillsammans iaf. Fast blev nästan tveksam efter en mycket mysig kväll igår där jag upplevde att vi kon varandra lite närmare..

Flyttar ju ändå hem om två månader (har fått jobb i närheten av Göteborg!), så får nog försöka hålla det som en kul grej!

Grattis till jobb!! Vad är det?

@Lillelorden
Åh så roligt det låter! Och så bra grej!
Ja, jag har sjukt bra kollegor, de är anledningen till att det ändå känns kul att vara på jobbet. Vi kommer få reda på de nya lönerna snart och för mig hänger det nog mycket på vad den blir gällande om jag vill stanna eller inte. Gillar ju jobbet och folket men tänker liksom inte anstränga ihjäl mig för en skitlön.

Åh. Alltså, nu har jag varit borta härifrån för länge. Jag är en sån periodare på internet ;)

Jag är iallafall glad och kär fortfarande. Senaste tiden har mitt huvud dock börjat noja. Jag har börjat vänja mig vid att ses VARJE kväll och natt och det skrämmer mig. Nu blir det 2 dagar utan att vi ses för att båda har annat, och då får jag typ ångest? Fast jag annars, när vi KAN ses varje kväll, brukar tänka "nu borde jag ta en kväll själv", och göra det. Men när jag måste det, då är det jobbigt. Inte okej. Mina förhållandeissues från förra förhållandet där jag blev rejält bränd försöker få uppmärksamhet från mig, jag försöker att mota dem så gott jag kan och tänka att det här är en helt ny situation och helt ny kille, det finns ingen anledning för mig att tro att samma saker kommer hända här. Jag antar att detta är något slags försvar och att jag nojar för att jag verkligen fallit och är rädd att det ska försvinna. Han är så fin, och det vi har är så fint, kan jag inte bara vara i det och vara gla' liksom? :D (fast det är jag, för det mesta).
Jag tror det är mitt psyke och skadade självkänsla som lite tvivlar på att någon kan välja mig och bara vilja vara med just mig, jag tar liksom lite för givet att jag ska bli sårad och att jag är lätt att byta ut, även om jag vet hur dumt det låter. Det är oftast så, jag vet hur dumt jag tänker och att det är fel att tänka så, och det är ju iallafall bra :D.

Imorgon: Alla hjärtans dag. Vi ska laga mat ihop (för det stället vi ville äta på var såklart fullbokat) och han ska stå för varmrätten, jag för desserten. Och jag vet inte vad jag ska göra riktigt, måste fundera ut det idag. Något med choklad. Och ska jag köpa någonting, typ present? Jag vet inte alls :D. Hur gör ni/har ni gjort?

Och nästa helg ska vi äta middag med mina föräldrar och min syster med sambo, för att min mamma fyllt år, första gången han träffar dem. Spännande :D

I förrgår satt vi och tittade på hus på hemnet och kom fram till att vi i princip gillar samma typ av hus och inredning, bådar gott haha.

Vi skulle ha åkt bort (dock inte på grund av Alla Hjärtans Dag specifikt utan för att vi knappt har hunnit ses senaste veckorna och nu var lediga tillsammans fre-sön), blev tillsagd att ha en väska packad vid lunch imorgon för utflykt med övernattning. Roligt då jag är den som planerar det mesta av bara farten annars.

Nu är vi dock sjuka båda två, snorar ikapp och bestämde oss igår för att avboka och ta den överraskningshelgen nästa gång vi är lediga tillsammans (vilket är om exakt en månad). Planen nu är att ligga nedbäddade i soffan nästan hela helgen, ha seriemaraton och ta det lugnt. Typ hämtmat och alkoholfritt. Kanske pallra oss in till stan för att se The Imitation Game om vi orkar.

Mannen kommer att få en liten present, den kostade precis 5 kr (och lite pyssel i framtiden) och är mer en söt gest.

Jag är i allmänhet en sucker för att ge bort kuponger på saker och ting. Kan vara allt från att städa någons lägenhet till en hemlagad middag till att se en film som jag aldrig hade valt att se men som sällskapet gillar, eller en dag utan sysslor (om en bor tillsammans) eller något annat kul.

Jag har gett bort en trerättersmiddag enbart bestående av desserter, en tv-spelskväll (då jag fortfarande aldrig spelade och fick sånt adrenalinpåslag att jag hyperventilerade och grät efter tre banor på Mario Cart - true story), en frukost på stan med efterföljande personal secondhand shopping-expertis, en Star Wars-filmkväll.

Jag måste bara fråga er, har någon av er provat Tinder? Det kanske står längre bak i tråden men jag är för lat :angel: att gå tillbaka och leta.
Mitt ex tyckte att jag skulle skaffa det :crazy: så det har jag gjort. Fattar fortfarande inte så mycket men hjälp vad man får kontakt med folk :eek:, kan ju dock vara skönt att snacka med nya människor istället för att hålla sig kvar i sina gamla destruktiva förhållanden..

@Kolbeinn

Jag har tinder i perioder. Tycker att det är kul med inställningen att det är en kul grej och enbart en bonus om rolig person skulle råka finnas där. Har träffat en person som visade sig inte vara helt rimlig, men fortfarande bra erfarenhet.
Finns dock många, många underliga människor där också. Häromdagen fick jag upp någon som i sin profil skrev "i pay well"...

Jag måste bara fråga er, har någon av er provat Tinder? Det kanske står längre bak i tråden men jag är för lat :angel: att gå tillbaka och leta.
Mitt ex tyckte att jag skulle skaffa det :crazy: så det har jag gjort. Fattar fortfarande inte så mycket men hjälp vad man får kontakt med folk :eek:, kan ju dock vara skönt att snacka med nya människor istället för att hålla sig kvar i sina gamla destruktiva förhållanden..

Jag! Mest var jag nyfiken på vad det var och tänkte sen vilket praktiskt sätt att hitta snygga killar att ligga med :angel:
Har dock inte haft tid att träffa nån än (skaffade tinder nyligen) och nu har jag fått jättebra kontakt med en kille så jag ska på en helt normal dejt nästa vecka. Blir spännande!

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka