Mineur
Moderator
I did it! Jag tog mod till mig och frågade i förmiddags, och utfallet blev bra även om jag inte fick världens mest tydliga svar. Ni får gärna hjälpa mig att tolka! Jag tänkte lite som @Mulberry att det är bättre att bli dissad efter en kortare period än efter flera månader, och det kändes faktiskt helt normalt att ställa frågan "Where do you see this going?". Han blev kanske lite ställd, men kort sammanfattat sa han att han verkligen gillar mig, att han vill se mer av mig och att det inte handlar om bara sex eller "just for fun" för honom. Han sa dock också att han hade tänkt lite och var orolig för hur det skulle bli när han måste åka iväg på affärsresor igen, att han skulle sakna mig för mycket och att det skulle bli för svårt. Hans företag har i princip all business i Kenya och Etiopien, och tydligen planerar de en 3 månader lång resa dit under året för att fortsätta utveckla och etablera sig. Han nämnde också det faktum att mina planer och var jag ska bo efter examen i juli är långt ifrån bestämda, och det verkade göra honom lite osäker. Men han vill i alla fall hemskt gärna fortsätta ses och sa att "I know this is a typical guy thing to say, but let's keep playing it by ear".
Sååå... Är det här bra, eller? Det kändes rätt bra när han sa det, men jag känner också att jag inte riktigt får grepp om det och att jag inte riktigt fick sagt allt jag ville. Magkänslan är dock fortfarande bra och jag har verkligen inget emot att "play it by ear" ett tag till - det verkar ju definitivt som att han vill fortsätta vad det nu än är vi har i alla fall. Och han har redan bjudit ut mig igen, samt beklagat sig över att det är långt tills dess (torsdag) och att han kommer att sakna mig.
Sååå... Är det här bra, eller? Det kändes rätt bra när han sa det, men jag känner också att jag inte riktigt får grepp om det och att jag inte riktigt fick sagt allt jag ville. Magkänslan är dock fortfarande bra och jag har verkligen inget emot att "play it by ear" ett tag till - det verkar ju definitivt som att han vill fortsätta vad det nu än är vi har i alla fall. Och han har redan bjudit ut mig igen, samt beklagat sig över att det är långt tills dess (torsdag) och att han kommer att sakna mig.