Singeltråden no. 57

I did it! Jag tog mod till mig och frågade i förmiddags, och utfallet blev bra även om jag inte fick världens mest tydliga svar. Ni får gärna hjälpa mig att tolka! Jag tänkte lite som @Mulberry att det är bättre att bli dissad efter en kortare period än efter flera månader, och det kändes faktiskt helt normalt att ställa frågan "Where do you see this going?". Han blev kanske lite ställd, men kort sammanfattat sa han att han verkligen gillar mig, att han vill se mer av mig och att det inte handlar om bara sex eller "just for fun" för honom. Han sa dock också att han hade tänkt lite och var orolig för hur det skulle bli när han måste åka iväg på affärsresor igen, att han skulle sakna mig för mycket och att det skulle bli för svårt. Hans företag har i princip all business i Kenya och Etiopien, och tydligen planerar de en 3 månader lång resa dit under året för att fortsätta utveckla och etablera sig. Han nämnde också det faktum att mina planer och var jag ska bo efter examen i juli är långt ifrån bestämda, och det verkade göra honom lite osäker. Men han vill i alla fall hemskt gärna fortsätta ses och sa att "I know this is a typical guy thing to say, but let's keep playing it by ear".

Sååå... Är det här bra, eller? Det kändes rätt bra när han sa det, men jag känner också att jag inte riktigt får grepp om det och att jag inte riktigt fick sagt allt jag ville. Magkänslan är dock fortfarande bra och jag har verkligen inget emot att "play it by ear" ett tag till - det verkar ju definitivt som att han vill fortsätta vad det nu än är vi har i alla fall. Och han har redan bjudit ut mig igen, samt beklagat sig över att det är långt tills dess (torsdag) och att han kommer att sakna mig.

I did it! Jag tog mod till mig och frågade i förmiddags, och utfallet blev bra även om jag inte fick världens mest tydliga svar. Ni får gärna hjälpa mig att tolka! Jag tänkte lite som @Mulberry att det är bättre att bli dissad efter en kortare period än efter flera månader, och det kändes faktiskt helt normalt att ställa frågan "Where do you see this going?". Han blev kanske lite ställd, men kort sammanfattat sa han att han verkligen gillar mig, att han vill se mer av mig och att det inte handlar om bara sex eller "just for fun" för honom. Han sa dock också att han hade tänkt lite och var orolig för hur det skulle bli när han måste åka iväg på affärsresor igen, att han skulle sakna mig för mycket och att det skulle bli för svårt. Hans företag har i princip all business i Kenya och Etiopien, och tydligen planerar de en 3 månader lång resa dit under året för att fortsätta utveckla och etablera sig. Han nämnde också det faktum att mina planer och var jag ska bo efter examen i juli är långt ifrån bestämda, och det verkade göra honom lite osäker. Men han vill i alla fall hemskt gärna fortsätta ses och sa att "I know this is a typical guy thing to say, but let's keep playing it by ear".

Sååå... Är det här bra, eller? Det kändes rätt bra när han sa det, men jag känner också att jag inte riktigt får grepp om det och att jag inte riktigt fick sagt allt jag ville. Magkänslan är dock fortfarande bra och jag har verkligen inget emot att "play it by ear" ett tag till - det verkar ju definitivt som att han vill fortsätta vad det nu än är vi har i alla fall. Och han har redan bjudit ut mig igen, samt beklagat sig över att det är långt tills dess (torsdag) och att han kommer att sakna mig.

Jag hade tolkat det som ett bra svar :) Ni trivs tillsammans nu och vill fortsätta ses, och känner ni likadant efter din examen/han måste vara borta på jobb så kommer ni att kunna lösa det då om ni vill, även om det känns som väldigt stora hinder nu eftersom ni precis har börjat att dejta. Tråkigt att du kände att du inte fick sagt allt du ville, men det fina med förhållanden är att man kan prata om sådant här mer än en gång.

@Mineur Alltså, det här att "jag kommer sakna dig jättemycket när jag åker bort" blabla är ju inget jättestort problem om det bara gäller tre månader. Forever/flera år - visst, då kanske man bör tänka över situationen - men att sakna någon i ett par månader är antagligen bara sunt. Är man kär och vill vara med någon långsiktigt så ser jag det inte som ett problem öht (sen är det klart att han kanske inte kan säga NU efter så pass kort tid att han vill gifta sig och skaffa barn med dig, men jag tycker verkligen inte att just "resa bort ett par månader" är något att fästa vikt vid öht). Om det nu inte är så att han har ett enormt behov att få ligga (och ert förhållande är monogamt) och absolut inte kan vara utan intim närhet i tre månader.

Jag hade tolkat svaret lite som jag kände då back in the days - "oj, hon tänker redan på framtiden!? Det hade jag nog inte riktigt börjat göra än... men jag gillar verkligen henne, vill bara inte lova guld och gröna skogar för tidigt". Typ så :). Och för mig är det ett ganska positivt svar (förutom då "det blir för svårt att vara utan dig i tre månader" - det tycker jag är bs).

@Mineur Jag hade tolkat svaret lite som jag kände då back in the days - "oj, hon tänker redan på framtiden!? Det hade jag nog inte riktigt börjat göra än... men jag gillar verkligen henne, vill bara inte lova guld och gröna skogar för tidigt". Typ så :). Och för mig är det ett ganska positivt svar (förutom då "det blir för svårt att vara utan dig i tre månader" - det tycker jag är bs).

Håller med om det här.

En parentes. Det slog mig precis att jag, när min sambo tog upp det, nog inte tänkte på framtiden alls utan bara var glad och kär och ville vara i ett förhållande med honom just då...
//mvh Lever för mycket i nuet

Han sa att han verkligen gillar dig, gärna vill ses och det handlar inte bara om sex.
Din magkänsla är bra.

Vad finns det ens att tolka? Du fick ju svaret på din fråga. :)

Jag tycker hans svar var så tydligt som man kan ge efter att ha setts en kort tid.

Tack för era tolkningar och er input allihop! När jag nu har hunnit smälta allt lite grann känns det faktiskt jättebra det här, även om jag håller med dig @snow att hela "resa bort i tre månader"-argumentet kändes lite märkligt och tomt liksom. Men jag tror att han kanske blev lite ställd av hela grejen och det var en av de saker han kunde komma på att säga, typ. Äsch jag vet inte, men jag tänkte faktiskt släppa det helt och hållet nu, vara nöjd och bara go with the flow ett tag. Inte tänka och grubbla så mycket. Han vill fortsätta träffas, han gör mig lycklig och det känns bra bara det att vi har pratat om det. Nu vet han att jag tänker på det och är ute efter något mer seriöst i alla fall, att jag är öppen för att prata om det och det känns jättebra att vi har rört vid ämnet lite grann i alla fall. :)

Du fick ju lite grann det svar du behövde @Mineur så om ni nu är tillsammans när han åker bort kan ni ta det då. Kör ba' kör och var lyckligt nyförälskad till max, det är trots allt jäääkligt nice och behöver inte analyseras så mycket :).

Fick en kompis att fråga honom jag gillar om han hade känslor för någon just nu, både mig specifikt eller någon i allmänhet. Hon sa ingenting om att jag hade känslor för honom, utan mer skulle "kolla om hennes radar fungerade då hon tyckte att det var någonting mellan oss", men tydligen har jag tolkat allt fel och han är citat "inte intresserad av någon på ön".
Sen vet jag inte riktigt hur jag ska "tolka det". Chansen finns ju att han helt enkelt inte är bekväm med att erkänna sina känslor för henne, men samtidigt vet jag att de är väldigt nära och har pratat mycket med varandra.. Eller så får jag helt enkelt acceptera att så i fallet.. Aja.. Better luck next time I guess :cautious::(

Hur går det för er kära singlar? Och icke-singlar, för den delen?!

Här går det fortsatt bra och jag har blivit riktigt fin på det här med att ta saker som de kommer och njuta av nuet om jag får säga det själv. Känner fortfarande att jag inte riktigt vet var jag har honom alla gånger, och visst har jag haft mina stunder då jag fått säga åt mig själv på skarpen för att sluta överanalysera allt. Jag försöker bara påminna mig själv om att han a) är kille vilket innebär att han förmodligen tänker, analyserar och planerar ungefär hälften så mycket som jag gör och att b) vi faktiskt bara har dejtat aktivt i knappt en månad. Det känns som oändligt mycket längre än så, på ett bra sätt :D

På lördag är vi båda uppbokade på egna håll (jag ska på den årliga balen för universitetets sportklubbar och han på en businessmiddag) men det känns faktiskt rätt skönt då jag inte tror att någon av oss riktigt vet hur vi skulle "hantera" Valentines Day i vilket fall som helst. Vi ska dock ses på fredag istället, han kommer hit och lagar mat åt mig och sen på lördag ska vi äta brunch på ett kanonställe inne i stan. Känns väldigt lagom, och jag längtar!

Jag provar Tinder just nu. Har inte varit på någon dejt än eftersom jag varit sjuk, men det verkar finnas kandidater där i alla fall! Känner mig rätt avslappnad i min inställning till förhållanden öht just nu, det vore ju kul att bli kär, men det räcker fint att bara träffa någon tillfälligt också. Det var länge sen jag kände mig bekväm med att vara singel, men nu så! :idea:

Jag får förmodligen spendera Alla hjärtans dag allena eftersom min älskling befinner sig utomlands på jobb. Det finns en chans dock att han blir klar innan planerat, så vi får väl se! Men jag är inte så ledsen över just det datumet, jag vet att han älskar mig alla dagar och inte bara då ;)
Dessutom ska jag jobba kväll, vilket jag tackade ja till just eftersom han skulle vara bortrest ändå.. :p

Eeeeh alla hjärtans på lördag säger ni?Vi får fira den i var sin stad vi. :p jag åker bort och hade inte en tanke på det. Sen åker jag bort på hans födelsedag också. :angel: tur att vi är romantiska och gulliga mot varandra Till vardags istället!

@Azalea Tinder har jag några vänner som testat och varit väldigt nöjda med, och två av dem har slutat i förhållanden. Jag kan dock fortfarande inte låta bli att tycka att hela konceptet är lite creepy...:p

@Chili Haha, skönt med sådan lugn inställning till Dagen D! Det har jag också egentligen och tycker det är ett jäkla påfund, men då det landet jag bor i nu påminner lite mer om USA i sin exponering och hype över denna "högtid" blir det allt svårare att behålla denna avslappnade jagbryrmiginte-inställning...

Nu har ju inte jag varit här på ett litet tag igen, den där snubben som kallade mig för hans "första oseriösa tjej" träffade jag 2 gånger till sen har vi inte hörts på ett tag (tack gode gud för han gick mig på nerverna).

Har legat lågt ett tag med att träffa karlar. Har inte haft orken.
Sen startades det århundradets knäppaste vecka; mitt gamla ex har hört av sig, mitt gamla kk träffade jag igår :o, en annan kompis - min bästis EX!!- skulle absolut träffa mig (kom fram sen att hans plan var att absolut sätta på mig??!, glad att jag inte åkte dit och slapp den där diskussionen..) och nu har mitt senaste ex hört av sig och sagt att han är i landet igen och vill ses.

WTF just happened?

Och på det fick jag skäll av en killkompis för att jag ibland kör lite med en annan killkompis som tydligen är megakär i mig.. :o
Och här sitter jag osminkad, ful som fan, i trashkläder och karlarna står på rad!

19299_10203561840352908_5181905679401167154_n.jpg

@Ceta Ja det måste vara något sånt. Usssschhh är inte bekväm med det här :crazy:

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka