Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste ber er om hjälp med ett ickesingelproblem (eller ja, det är väl snarare ett slags dejtproblem = passar alldeles utmärkt här inne ):
Nästa gång vi ses har vi varit tillsammans i fyra månader (alltså, det känns så himla mycket längre än så...) och han har dessutom hunnit fylla år under tiden han varit bortrest, så jag vill göra något speciellt. Men jag har inga idéer alls, alternativt har anledningar till varför dom inte funkar.
Gå ut och äta? Han äter ute nästan jämt så det blir liksom inget speciellt.
Laga trerätters hemma? Känns inte riktigt som oss.
Bio? Blir inte så socialt (tänk här på att han varit bortrest ett antal veckor, då vill jag ju inte sitta tyst intill ).
Bowling/biljard/liknande? Jag är världens sämsta förlorare så det skulle kunna bli riktigt dålig stämning.
Och födelsedagspresent?!
Jag har en grej fixad, för den vet jag att han vill ha. Men det är en pryl som kostat typ 30 spänn så det finns gott om utrymme för mer än så.
Jag kommer åka upp till honom på fredagen, han hämtar mig vid tåget kl 18. Nån gång mellan 9-10 på lördag förmiddag ska vi vara i hans grannstad och hämta min nya katt och åker sedan bil ner till mig, är framme här nån gång vid 13-14. Sen måste vi hålla koll så allt går bra med katterna och kan inte lämna hemmet några längre stunder. Han åker nån gång på eftermiddagen på söndagen.
Hjälp?
Och just ja: Jag har nästan en månad på mig att köpa/förbereda saker, så det gör inget om det är något som tar tid att få hem eller så.
Ja, och det var kärlek vid första ögonkastet, som en riktig Disney-saga...På en fest.
Ja, och det var kärlek vid första ögonkastet, som en riktig Disney-saga...
Det där låter helt klart som någon som är intresserad, i mina öronEn liten update. Igår var jag och fikade tillsammans med pojken jag pratade om tidigare. Vi gick även en liten loppis-runda och sedan följde han mig runt medan jag fixade lite ärenden då han citat "inte ville gå hem ännu". Sen på kvällen får jag ett sms där han undrar om vi inte kan ses (idag) för att plugga. Det slutade med att vi pluggade ett par timmar, fikade tillsammans igen, pratade lite och jag hann knappt innanför dörren innan han hörde av sig via sms igen.
Alltså jag skulle så gärna vilja veta om han känner samma sak, men jag vågar verkligen inte fråga Efter Stockholmsresan, om ingenting händer under den, funderar jag på att skicka ett litet "hint"-sms. Är dock rädd att jag ska uppfattas som framfusig eller att det skulle förstöra vår vänskap om han inte känner samma sak
Okay fellow single ladies, nu behöver jag era råd här! Hoppas det är någon som hinner läsa det här inom de närmsta 3-4 timmarna...
Ikväll ska jag träffa min date för 6:e gången och jag har börjat känna att jag skulle vilja få lite mer koll på vad han vill/tänker angående oss. Jag har inte direkt fått något hum om det mer än när han sagt saker som att "det här får du vänja dig vid", samt att han tydligen sagt till folk på jobbet (min flatmate jobbar på samma ställe så det är hon som har skvallrat) att han är väldigt lycklig med/p.g.a mig - men förutom det har jag ingen aning om vad hans "intentions" är och det har börjat göra mig lite osäker. Vill han bara dejta lite och ha kul? Är han mest ute efter det fysiska? Eller är han redo och sugen på något lite mer allvarligt, typ förhållande? Jag känner lite som så att är det någonting utom det sistnämnda så vill jag sluta träffa honom snarast, för jag har haft ett helt år fyllt av 6-7 stycken sådana killar och jag är trött på att bara "ha lite kul" med någon, bli känslomässigt involverad för att sedan bara bli lagd åt sidan. Känner att jag verkligen inte vill ödsla mer tid eller energi på sådant, utan nu är det banne mig något riktigt jag är ute efter.
Men kan jag fråga honom om detta tycker ni? Riskerar jag att skrämma bort människan? Jag tänker absolut inte gå all in och fråga om han vill ha ett förhållande med mig bara sådär, utan mer fråga något lite mer laid back. Vet inte riktigt hur jag skulle formulera mig, men inte alltför gravallvarligt i alla fall
Vad säger ni? Är det för mycket begärt att få veta vad den andra tänker när man träffats så pass mycket som vi har? Är jag överdrivet dramatisk och krävande?
Okay fellow single ladies, nu behöver jag era råd här! Hoppas det är någon som hinner läsa det här inom de närmsta 3-4 timmarna...
Ikväll ska jag träffa min date för 6:e gången och jag har börjat känna att jag skulle vilja få lite mer koll på vad han vill/tänker angående oss. Jag har inte direkt fått något hum om det mer än när han sagt saker som att "det här får du vänja dig vid", samt att han tydligen sagt till folk på jobbet (min flatmate jobbar på samma ställe så det är hon som har skvallrat) att han är väldigt lycklig med/p.g.a mig - men förutom det har jag ingen aning om vad hans "intentions" är och det har börjat göra mig lite osäker. Vill han bara dejta lite och ha kul? Är han mest ute efter det fysiska? Eller är han redo och sugen på något lite mer allvarligt, typ förhållande? Jag känner lite som så att är det någonting utom det sistnämnda så vill jag sluta träffa honom snarast, för jag har haft ett helt år fyllt av 6-7 stycken sådana killar och jag är trött på att bara "ha lite kul" med någon, bli känslomässigt involverad för att sedan bara bli lagd åt sidan. Känner att jag verkligen inte vill ödsla mer tid eller energi på sådant, utan nu är det banne mig något riktigt jag är ute efter.
Men kan jag fråga honom om detta tycker ni? Riskerar jag att skrämma bort människan? Jag tänker absolut inte gå all in och fråga om han vill ha ett förhållande med mig bara sådär, utan mer fråga något lite mer laid back. Vet inte riktigt hur jag skulle formulera mig, men inte alltför gravallvarligt i alla fall
Vad säger ni? Är det för mycket begärt att få veta vad den andra tänker när man träffats så pass mycket som vi har? Är jag överdrivet dramatisk och krävande?
Vad skönt att höra! Och TACK för att du satte ord på mina känslor i ditt andra stycke! Det är precis så det är, det är precis så jag känner och det är precis sådana killar jag är så jäkla trött på. Hoppas att jag har hittat en av de få britter som inte är sådär nu då...Jag tycker absolut att du ska kunna fråga hur han ser på er dejting utan att det borde skrämma iväg honom. Jag tycker att det brukar vara skönt att veta var man har varandra oavsett om man dejtar "seriöst" eller bara hur lite kul för stunden.
Jag pratade med några tjejer här om brittiska killar och på dem lät det som att man var tvungen att tassa på tå runt dem och spela väldigt avancerade spel. Jag tänker att åtminstone inte jag skulle kunna dejta och absolut inte leva med en sådan man så då skulle jag vilja veta snarast möjligt om det går att ha normala samtal om exempelvis relationen, annars lika bra om han blir "bortskrämd".
Vad skönt att höra! Och TACK för att du satte ord på mina känslor i ditt andra stycke! Det är precis så det är, det är precis så jag känner och det är precis sådana killar jag är så jäkla trött på. Hoppas att jag har hittat en av de få britter som inte är sådär nu då...
Vad skönt att höra! Och TACK för att du satte ord på mina känslor i ditt andra stycke! Det är precis så det är, det är precis så jag känner och det är precis sådana killar jag är så jäkla trött på. Hoppas att jag har hittat en av de få britter som inte är sådär nu då...
Jag har funderat jättemycket på det där. Varför känns det som att det allra oftast är tjejen som efter en tids dejtande vill veta var man står, vart det är på väg, etc.?
Ingen anklagelse överhuvudtaget (har själv gjort det ett antal gånger), men varför är det alltid vi och aldrig killarna?
Självklart händer väl det också, men det känns som varje gång jag hör, läser eller är med om detta själv så är det tjejen som tar upp frågan.
Uppriktigt funderat alltså; är killarna mer laid back? Skulle de ta upp frågan efter en tid eller skulle dejtandet bara fortgå? Känner vi tjejer större ansvar?
Lördagsfunderingar från influensasjuk..
Min erfarenhet är att killar är laid back så länge de inte vet vad de vill, låter saker och ting utvecklas. Skulle de sedan bli seriöst intresserad så tycker jag att de brukar visa det. För mig var det min kille som tog ansvar för det, men så gick allt väldigt snabbt också så jag hade nog väntat med att ställa frågor även om (eller kanske trots att) allt kändes så bra.
Usch för influensa. Krya på dig!
För övrigt måste jag säga att jag ÄLSKAR min häst över allt annat. Han är fantastisk.