Singeltråden no. 57

Och jag tycker det är rätt najs att basa över maten, för då blir det som jag vill. ;) Fast han är också hemskt duktig i köket, dock tror jag att jag tycker det är roligare! Däremot är jag ganska så friskriven från att diska och tvätta pga diverse inte så rena, men nydiskade, köksattiraljer och vissa handdukar och underkläder som nu är rosa istället för vita... :angel:

Och jag tycker det är rätt najs att basa över maten, för då blir det som jag vill. ;) Fast han är också hemskt duktig i köket, dock tror jag att jag tycker det är roligare! Däremot är jag ganska så friskriven från att diska och tvätta pga diverse inte så rena, men nydiskade, köksattiraljer och vissa handdukar och underkläder som nu är rosa istället för vita... :angel:
Haha men du kan ju laga mat, då är det ju skillnad! :D

Däremot är jag ganska så friskriven från att diska och tvätta pga diverse inte så rena, men nydiskade, köksattiraljer och vissa handdukar och underkläder som nu är rosa istället för vita... :angel:

SMART DRAG! Diska och tvätta som är så sjukt tråkigt, ska se om jag kan visa mig vara riktigt dålig på det så jag slipper!

Jag har knappt lagat mat en enda gång det sista året, sen jag flyttade ihop med min engelsman :love: Och jag avskyr att laga mat, så det är underbart. Tvätta och städa gör jag gärna emellanåt, men laga mat är jag överlycklig om jag slipper. Han tycker ju dessutom att det är roligt och är väldigt duktig på det så :D

Vi hittade också varandra på HP. Efter mååånga idioter där så fanns till slut någon vettig...!
Vi hade för övrigt vår 2-årsdag igår! :)

Grattis! Känns som det var igår ni träffades ju!

@Mineur

Här går det inte alls, jag jobbar och är i stallet typ. Inga möjligheter alls. Men idag var det en snygg kille på besök på jobbet, han ska vara där i två dagar till och sen typ till och från under våren, så något att titta på iaf :D

@Evenstar grattis till två år! :)

@canine Jag hittade som sagt min på krogen, men jag hade blivit tipsad om honom innan av en vän hihi.

Och ja, hur bra som helst med en man som lagar mat. Jag tycker nämligen att det är supertråkigt. Jag har funderat lite och kommit fram till att jag kan tvätta istället, för det hatar han och jag har lite lätt OCD i tvättstugan :angel:

Imorgon ska jag laga mat åt honom dock! Tänkte pyssla om honom lite när han jobbat väldigt intensivt ett tag och har några lediga dagar framför sig. Jag vet inte vad däremot, något som kan bli riktigt gott utan att kräva talang?
Funderar på att göra hemmagjorda hamburgare, göra burgarna på nötfärs och hackad brynt bacon och köpa maxbröd och maxdressing, och lite rotsaker i ugn. Eller fläskfilegryta med kantarellsås. Eller något annat? :D

Ska nog fixa någon dessert också, vad kan man svänga ihop relativt (eller denifitivt) enkelt?

SMART DRAG! Diska och tvätta som är så sjukt tråkigt, ska se om jag kan visa mig vara riktigt dålig på det så jag slipper!

:D Det har ju dock inte alls varit med flit, bara jag som varit trött/stressad/ointresserad och tja... inte mig emot att han är mer petig med detaljer. ;)

Och livet tillsammans med faktiskt riktigt fint. Är oerhört glad att jag har träffat honom!

@nyponros Vi brukar göra hemmagjorda hamburgare, det är ju det bästa! Mmmmm. Vi brukar klara oss på bara hamburgare, det blir ju inte direkt att man gör 90 grams burgare. :p Har på cheddarost, färdig kall beasås, tomatskivor och BBQ-sås. MUMS. Enklaste efterrätten måste väl vara typ glass med goda tillbehör!

@Chili @Sleepan

Åh jag vet inte! Men någon av dem blir det nog iallafall, så får jag spara den det inte blir till nästa gång jag ska försöka impa ;) . Pannacotta är nog för svårt mig mig är jag rädd, kanske köper ben&jerrys, det är lagom avancerat :angel:

Aah, jag ser möjligheter till amerikansk afton med hamburgare och BJ haha. Ser också framför mig att vi ligger utslagna i matkoma en vecka efter det ioförsig.

@Chili @Sleepan

Åh jag vet inte! Men någon av dem blir det nog iallafall, så får jag spara den det inte blir till nästa gång jag ska försöka impa ;) . Pannacotta är nog för svårt mig mig är jag rädd, kanske köper ben&jerrys, det är lagom avancerat :angel:

Aah, jag ser möjligheter till amerikansk afton med hamburgare och BJ haha. Ser också framför mig att vi ligger utslagna i matkoma en vecka efter det ioförsig.
Alltså, pannacotta är ungefär det LÄTTASTE man kan göra :D
Grädde, socker, vaniljsocker/vaniljpulver och gelatin i princip. Jag lovar, det är jätteenkelt! Känns så mycket svårare än det är.
Och så färska bär eller bärsås. Så gött!! :D :d

Hur går det för alla andra här inne?
Det kunde knappast gått bättre. Han som jag träffade första gången i oktober är verkligen helt fantastisk. Det finns liksom ingen annan som ens kommer i närheten :love:
Och det bästa är att han säger samma sak om mig :D
Det enda som suger är att han bor 30 mil bort. Och att han just nu är på andra sidan jorden så vi inte kommer ses förrän om en månad (behöver jag säga att jag räknar ner varje dag?). Men vad fan, jag är flyttbar så snart jag är klar med skolan och vi har ett helt liv framför oss om allt fortsätter såhär.

Inga fler rövhattar för mig inte, den här herrn ska jag hålla hårt i!

Jag måste ber er om hjälp med ett ickesingelproblem (eller ja, det är väl snarare ett slags dejtproblem = passar alldeles utmärkt här inne ;) ):
Nästa gång vi ses har vi varit tillsammans i fyra månader (alltså, det känns så himla mycket längre än så...) och han har dessutom hunnit fylla år under tiden han varit bortrest, så jag vill göra något speciellt. Men jag har inga idéer alls, alternativt har anledningar till varför dom inte funkar.
Gå ut och äta? Han äter ute nästan jämt så det blir liksom inget speciellt.
Laga trerätters hemma? Känns inte riktigt som oss.
Bio? Blir inte så socialt (tänk här på att han varit bortrest ett antal veckor, då vill jag ju inte sitta tyst intill :p ).
Bowling/biljard/liknande? Jag är världens sämsta förlorare så det skulle kunna bli riktigt dålig stämning.

Och födelsedagspresent?!
Jag har en grej fixad, för den vet jag att han vill ha. Men det är en pryl som kostat typ 30 spänn så det finns gott om utrymme för mer än så.

Jag kommer åka upp till honom på fredagen, han hämtar mig vid tåget kl 18. Nån gång mellan 9-10 på lördag förmiddag ska vi vara i hans grannstad och hämta min nya katt och åker sedan bil ner till mig, är framme här nån gång vid 13-14. Sen måste vi hålla koll så allt går bra med katterna och kan inte lämna hemmet några längre stunder. Han åker nån gång på eftermiddagen på söndagen.

Hjälp?

Och just ja: Jag har nästan en månad på mig att köpa/förbereda saker, så det gör inget om det är något som tar tid att få hem eller så.

Vart hittar ni alla dessa fina killar? :D

Min förra chefs lillebror, hade känt alla i familjen utom honom i ett par år innan vi träffades (på en tysk bröllopsfest).

När det kommer till fördelning så lagar jag all mat och handlar vilket passar mig utmärkt. Jag städar och diskar däremot nästan aldrig, vilket också passar mig utmärkt eftersom det är ungefär det tråkigaste jag vet.

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka