Singeltråden no. 57

Jag har funderat jättemycket på det där. Varför känns det som att det allra oftast är tjejen som efter en tids dejtande vill veta var man står, vart det är på väg, etc.?
Ingen anklagelse överhuvudtaget (har själv gjort det ett antal gånger), men varför är det alltid vi och aldrig killarna?
Självklart händer väl det också, men det känns som varje gång jag hör, läser eller är med om detta själv så är det tjejen som tar upp frågan.

Uppriktigt funderat alltså; är killarna mer laid back? Skulle de ta upp frågan efter en tid eller skulle dejtandet bara fortgå? Känner vi tjejer större ansvar?

Lördagsfunderingar från influensasjuk..

Jag vet inte, jag har nog motsatt erfarenhet. Men det kan vara för att jag är för feg för att ta upp det haha!

Krya på dig!

Däremot har bestämt att nästa gång jag träffar någon (troligen ca 2018) ska jag vara den som är mer laid back och se vad som händer. Blir säkert helfel just för att jag bestämt mig att vara tvärtom mot vad jag brukar :angel:

Det har jag också egentligen, och ovissheten skrämmer mig fruktansvärt. Men rädslan för att bli dissad är nog större, i de flesta fall iaf :D

Vem är inte rädd för att bli dissad? Men jag brukar tänka att det troligen gör mer ont att bli dissad efter 12 månader än efter 2..

Däremot har bestämt att nästa gång jag träffar någon (troligen ca 2018) ska jag vara den som är mer laid back och se vad som händer. Blir säkert helfel just för att jag bestämt mig att vara tvärtom mot vad jag brukar :angel:

Vi kan ju göra en deal och påminna varandra om detta 2018! :D

Vi kan ju göra en deal och påminna varandra om detta 2018! :D

Haha, det är egentligen ganska sjukt eftersom jag går på universitet och träffar massor med folk. Samt provat lite nätdejtning och så, men jag förstår verkligen inte var folk träffar på sina partners?! :D

Haha, det är egentligen ganska sjukt eftersom jag går på universitet och träffar massor med folk. Samt provat lite nätdejtning och så, men jag förstår verkligen inte var folk träffar på sina partners?! :D

Inte jag heller! Fast jag jobbar och är i stallet och har inte provat nätdejting :D

/Halvbitter 25-åring...

För övrigt måste jag säga att jag ÄLSKAR min häst över allt annat. Han är fantastisk. :love:

Gud så härligt!
Min häst driver mig till vansinne just nu :p Trotsålder - "varför ska jag göra det här för?" Vi har lite maktkamp varje dag just nu :p Trotsiga mini-tonåringar på jobbet och en trotsig häst i stallet O_o Tur hon är söt!

Gud så härligt!
Min häst driver mig till vansinne just nu :p Trotsålder - "varför ska jag göra det här för?" Vi har lite maktkamp varje dag just nu :p Trotsiga mini-tonåringar på jobbet och en trotsig häst i stallet O_o Tur hon är söt!

Det har vi varje skogstur just nu, men mer åt hållet "varför får inte jag springa så fort jag vill och bocka hela tiden för?" :D Charmen med unghästar!

Det har vi varje skogstur just nu, men mer åt hållet "varför får inte jag springa så fort jag vill och bocka hela tiden för?" :D Charmen med unghästar!

Haha, det undrar min också. Letar fortfarande efter bromsen :angel:
Men med tanke på att det för 5 månader sen inte gick att ta på henne grimman eller kratsa hovarna, till att det faktiskt går att rida, så har vi kommit ganska långt ändå! Försöker sätta det i perspektiv när jag blir alltför galen på henne :D:love:

Så kan det kanske vara. Mina tankar går åt det hållet också; den som är mest intresserad av relationen är också mest intresserad av svaret på frågan.

Tack snälla!

I mitt fall var det ju också killen som tog upp "seriositetsfrågan" så jag tror inte alls att det alltid är tjejen.

Håller tummarna för dig @Mineur , din kärleksbeskrivning var så himla fin :love:.

Jag har funderat jättemycket på det där. Varför känns det som att det allra oftast är tjejen som efter en tids dejtande vill veta var man står, vart det är på väg, etc.?
Ingen anklagelse överhuvudtaget (har själv gjort det ett antal gånger), men varför är det alltid vi och aldrig killarna?
Självklart händer väl det också, men det känns som varje gång jag hör, läser eller är med om detta själv så är det tjejen som tar upp frågan.

Uppriktigt funderat alltså; är killarna mer laid back? Skulle de ta upp frågan efter en tid eller skulle dejtandet bara fortgå? Känner vi tjejer större ansvar?

Jag tror det är för tjejer analyserar mer. Men med min nuvarande så var det han som tog upp det :)

Jag tycker ofta det är jag som velat veta var man står eftersom jag ofta varit med om att jag trott det varit på väg att bli seriöst och killen har inte alls tyckt samma sak, så jag har väl oftast inte vågat ta upp det då heller för någonstans har man varit rädd för svaret...

I nuvarande förhållande så sa jag lite sådär efter någon vecka att jag nog skulle ta bort min Hp-profil och då sa han 'det har jag redan gjort' (!)
Där tyckte jag att jag fick såpass mycket bekräftelse av att han trodde på oss att jag kunde hålla mig lugn några veckor innan jag liksom bara konstaterade/frågade att vi var tillsammans. Sedan ändrade jag på facebook efter en tid till, det kändes inte alls bråttom eftersom jag visste var jag hade honom.

Nu är det han som säger att han tror på oss, att det känns bara bättre och bättre och skojar om vilken sorts ring han skulle skaffa om han skulle fria.. :love:

Ja och vi har sagt att vi älskar varandra. Jag är av åsikten att känns det så, då ska man säga det, oavsett hur lång tid det har gått och vad andra borde tänka och tycka. :p

Jag tror att det där beror mycket på hur man är så person, jag har till exempel inte mycket behov av kontroll alls, och då är det väl lättare att bara flyta med och se vad som händer. Jag kan också tänka mig att det beror på lite var i livet man befinner sig, ibland har jag känt att jag verkligen vill ha ett förhållande och varit säker på att det är det jag söker, då blir det viktigare för mig att tidigt få reda på om den andra tänker likadant.
När jag träffade min nuvarande pojkvän hade jag egentligen bestämt mig för att vara ensam ett tag efter ett väldigt dåligt förhållande, och därför kände jag ingen stress i att ta reda på om vi var ihop eller inte. Så länge allt kändes bra och roligt tänkte jag att det liksom fick vara som det är. Till slut tog han upp frågan och då kändes det helt naturligt att säga att vi var ihop.

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka