Singeltråden no. 57

@Ceta Men jag veeet! Och för övrigt så spelar det liksom ingen roll om jag letar eller inte, det händer inte ändå. Jag menar, letar jag inte så kommer det definitivt inte hända, för jag tvivlar på att han kommer att knacka på min dörr bara sådär och jag rör mig inte riktigt i kretsar där det kommer nytt folk in i bilden bara sådär. Så.. då måste jag ju vara "ute och visa upp att jag finns" där det går, alternativt nätdejta. Men återigen - det funkar ju inte :mad:

Och nu har det varit så lite väl länge och jag känner hur osmickrande bitter jag börjar bli.

Är din hemort långtifrån där du är nu?

@Frokennorlin Åh, så himla sant!! Så kände jag med när jag bodde hemma allra främst. Träffar ju garanterat inga intressanta objekt på förskolan jag jobbar liksom ;)

Nu bor jag ca 140 mil hemifrån. I en liten pytteort dessutom, så vågar inte ens internetdejta här då alla känner alla (på riktigt!!)

@Ceta Ja det var ju en liten bit! Och då förstår jag lite hur du tänker med att det är jobbigt att hitta någon där om du ska tillbaka. Men tror du att det blir inom en snar framtid? Annars är det ju lite dumt att lägga det för mycket på is "för om utifall att" så att säga.

Apropå nätdejting så är det klart en fördel att bo i stor stad, alla känner definitivt inte alla, bara många :)

@Ceta Ja det var ju en liten bit! Och då förstår jag lite hur du tänker med att det är jobbigt att hitta någon där om du ska tillbaka. Men tror du att det blir inom en snar framtid? Annars är det ju lite dumt att lägga det för mycket på is "för om utifall att" så att säga.

Apropå nätdejting så är det klart en fördel att bo i stor stad, alla känner definitivt inte alla, bara många :)
Är anställd till sommaren, men söker de jobb inom rätt område som kommer ut hemma, så vi får se...

Alltså, lägger helt på is gör jag ju inte heller. Egentligen vet jag knappt hur jag skulle göra om jag ville "leta" här uppe.. Särskilt då jag möter mycket folk i jobbet (men är myndighetsutövare, så kan inte direkt stöta på folk då!), men som sagt måste vara professionell hela tiden. Kan bli klurigt om jag börjar dejta och det visar sig vara folk jag måste tillsyna, eller deras släkt osv. Jobbigt nog så jag redan måste tillsyna visa av de vänner jag träffat häruppe :p

@Frokennorlin

Jag förstår också precis vad du menar! Jag vill också ha någon att krama och hålla handen med och sånt. Känns helt hopplöst vissa dagar (typ idag).

@cili

Men så trist! Hoppas du får nyckeln innan helgen!

@Ceta Hehe, ja kanske inte ultimat situation ;)

Känner lite "in your face" just nu, min kompis som förvisso inte är i en stadig relation träffar folk under längre perioder hela tiden, och även när hon inte gör det så får hon ligga. Och ÄNDÅ beklagar hon sig! Jag får ju inte ens ligga liksom, hon borde vara glad att hon inte är i mina skor :meh:

Men, jag ska i alla fall till naprapaten idag och även om han är en upptagen man så kommer det vara en snygg karl som klämmer på min rumpa, haha :D

Aj! :arghh:

Satan i gatan vad otrevligt ont det gjorde! Blivit knådad, stucken, dragen och knäckt. Men förhoppningsvis ska jag slippa komma tillbaka i alla fall, om tennisbollen kan knåda lika bra som han :)
Och ikväll ska jag och pussa på "min" fina fuxflicka och hoppa lite. Det är så underbart att man får lov att pussa så mycket på hennes mjuka, goa mule!

@cili

Men så trist! Hoppas du får nyckeln innan helgen!
Jag har nyckeln :bump: :D
Blev "klar" halv ett inatt. Så nu är allt stort flyttat. Bara en del lådor som jag kommer få in i bilen kvar, för dom fick inte plats i släp/bil igår. Får bli premiärsovning ikväll eller imorgon, det beror lite på hur snabbt jag hinner packa upp lådor. Vill inte flytta katterna förrän jag fått upp vissa grejer (dom är klåfingriga och lär skutta ner i alla lådor dom ser).

Och i helgen kommer eventuellt nya dejten över :bump:

Jag dör lite grann av skratt här.
Har tagit en paus i inflyttandet, och satt mig vid köksbordet. Ser i ögonvrån hur någon står ganska still utanför (det är en trottoar där), så jag kollar dit. Då står nån snubbe och kollar lite sneaky in genom mitt fönster. När han möter min blick så HOPPAR han åt sidan (så han inte syns längre) :rofl:
Någon minut senare plingar det på min dörr. Då står han där och berättar att han också är nyinflyttad och frågar om jag vill ta en öl/ett glas vin (efter att ha frågat om jag bor själv) :rofl: Jag backade ur den frågan lite snyggt genom att säga att jag ska fortsätta packa upp, varpå denne granne kilar upp till sig. Utan att presentera sig eller nåt :D

Har tagit en paus i inflyttandet, och satt mig vid köksbordet. Ser i ögonvrån hur någon står ganska still utanför (det är en trottoar där), så jag kollar dit. Då står nån snubbe och kollar lite sneaky in genom mitt fönster. När han möter min blick så HOPPAR han åt sidan (så han inte syns längre) :rofl:
Någon minut senare plingar det på min dörr. Då står han där och berättar att han också är nyinflyttad och frågar om jag vill ta en öl/ett glas vin (efter att ha frågat om jag bor själv) :rofl: Jag backade ur den frågan lite snyggt genom att säga att jag ska fortsätta packa upp, varpå denne granne kilar upp till sig. Utan att presentera sig eller nåt :D

Vad skönt att du tog det så - jag hade nog tyckt det vore lite creepy :p

Vad skönt att du tog det så - jag hade nog tyckt det vore lite creepy :p
Haha om det varit en sån där vanlig öppen port till lägenhetshuset så hade jag nog också tyckt det, men här behöver man en rätt lång kod för att komma in så då kändes det mer lugnt :p

Haha alltså, jag hade nog dött på riktigt! Därför jag inte bor på markplan!

@Evenstar
Jag har också varit ledig idag, superskönt! Behövde verkligen en ledig dag :) Passat på att klippa hästen igen (monsterpäls) och bara tagit det lugnt!

Haha alltså, jag hade nog dött på riktigt! Därför jag inte bor på markplan!

@Evenstar
Jag har också varit ledig idag, superskönt! Behövde verkligen en ledig dag :) Passat på att klippa hästen igen (monsterpäls) och bara tagit det lugnt!

Härligt! Själv har jag skickat iväg min häst idag. Har så sällan hjälp så jag kommer inte så mycket längre med inridningen. Så nu står hon några veckor hos en tjej som ska hjälpa oss med det :) Så snart är vi igång, ska bli jättekul :)

Härligt! Själv har jag skickat iväg min häst idag. Har så sällan hjälp så jag kommer inte så mycket längre med inridningen. Så nu står hon några veckor hos en tjej som ska hjälpa oss med det :) Så snart är vi igång, ska bli jättekul :)

Kul ju! Ja, inte skicka iväg hästen kanske, men att ni är på g! Vi hade ett riktigt skitpass häromdagen, ska ta ett nytt tag imorgon. Pausade med skogsridning mellan...

Kul ju! Ja, inte skicka iväg hästen kanske, men att ni är på g! Vi hade ett riktigt skitpass häromdagen, ska ta ett nytt tag imorgon. Pausade med skogsridning mellan...

Ska bli jättekul att få hem henne om några veckor och faktiskt kunna rida :) (förhoppningsvis :p) Kommer åka dit några gånger nu under inridningen också och se hur det går/vara med.
Äsch ibland får man ha skitpass. Så är det bara ibland. Desto roligare när det går bra sen då :)

Ska bli jättekul att få hem henne om några veckor och faktiskt kunna rida :) (förhoppningsvis :p) Kommer åka dit några gånger nu under inridningen också och se hur det går/vara med.
Äsch ibland får man ha skitpass. Så är det bara ibland. Desto roligare när det går bra sen då :)

Ja, det förstår jag! Hoppas att det går smidigt och bra :)
Jo, men det var skittrist, för det var så länge sedan vi hade ett skitpass. Hade typ glömt hur det kändes när det inte gick bra :p

Förstår inte att alla som skriver på HP inte har något hår? Jag som råkar gilla hår (på huvudet). Dessutom kompenserar de det med hår i ansiktet. Suck. Jag vet att man inte ska vara ytlig och allt sånt, men jag känner mig gnällig.

Förstår inte att alla som skriver på HP inte har något hår? Jag som råkar gilla hår (på huvudet). Dessutom kompenserar de det med hår i ansiktet. Suck. Jag vet att man inte ska vara ytlig och allt sånt, men jag känner mig gnällig.

Jag minns att jag upplevde samma problem på den tiden jag hängde på HP, så du är inte ensam! Håret ska sitta på huvudet och inte i ansiktet :p

Fast vadå? Jag är absolut ytlig när det gäller potentiella dejter. Jag måste ju tycka att personen ser bra ut. Skulle jag börja nätdejta skulle jag nog absolut vara ännu mer ytlig. I verkligheten kan jag ju känna om jag dras till personen, oavsett utseende, det känner jag är svårt på nätet.

Liknande trådar

Relationer Har ni varit med om att möta en blick från någon som bränner till och världen stannar för en sekund? Jag har nu varit med om det totalt...
2
Svar
35
· Visningar
2 495
Senast: Roheryn
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 545

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat