Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili Kan ju rent utifrån sett tycka att om han är aktiv så delar han nog fler åsikter med partiet än om han "bara röstat" på dem. Kan nog tro, precis som @julgrisen skriver, att det nog i längden kan komma att bli ett problem (om du nu inte delar hans åsikter) ändå just eftersom era åsikter/värderingar i grunden nog inte stämmer överens.. Sen är det utifrån sett mycket enklare att se klart på frågan, då inte känslorna behöver tas hänsyn till ;)
Än så länge har jag inte hört några åsikter som är uppåt väggarna, så det är inga jättestora åsiktsskillnader.
Enligt det han hört från mig så tycker han att jag låter som att jag röstar på Mp eller F!, men la snabbt till "du behöver inte säga vad du röstar på, det spelar ingen roll". Alltså verkar det inte störa honom om våra åsikter går isär?
Fan vad jag är kluven i det här alltså. Kan man verkligen döma en enskild individ pga partitillhörighet?

På tal om dåligt mående på jobbet - hur går det med ditt yrkesliv?

Jodå, det är ibland en kamp för att överleva men andra dagar känns det rätt bra. Vi har gjort en anmälan om arbetsmiljön till IVO och hoppas väl att det ska leda till någon form av förändring. Vi arbetar på att ta hand om varandra just nu och har blivit bättre på att gå in till varann och bara fråga hur det går och hur mycket det är osv. Känns bra att ha lite koll på hur mycket andra har så vi kan hjälpa varandra i tid.

Det är himla svårt för jag tycker verkligen att det här är ett så himla roligt och stimulerande jobb och jag vill inte jobba med något annat, men det är frustrerande att inte kunna göra det man tror skulle bli bäst. Det finns liksom inte utrymme vare sig tidsmässigt eller pengamässigt att utföra ett bra jobb.

Än så länge har jag inte hört några åsikter som är uppåt väggarna, så det är inga jättestora åsiktsskillnader.
Enligt det han hört från mig så tycker han att jag låter som att jag röstar på Mp eller F!, men la snabbt till "du behöver inte säga vad du röstar på, det spelar ingen roll". Alltså verkar det inte störa honom om våra åsikter går isär?
Fan vad jag är kluven i det här alltså. Kan man verkligen döma en enskild individ pga partitillhörighet?

Jag tänker att det inte är så konstigt att det kanske inte stör honom, tror det är svårare åt andra åker just med tanke på att SD inte står för allas lika värde. Det är en sak som jag skulle ha himla svårt att bortse från i ett förhållande, och även i en vänskapsrelation. Sen är det som @Ceta säger såklart lättare att säga sådant när man står utanför och kanske svårare i praktiken, men jag vill gärna tro att jag hade vänt åt andra hållet i det fallet. Det spelar liksom ingen roll för mig om han engagerat sig i andra frågor inom partiet, det faktum att det är ett rasistiskt parti kvarstår ju och man undrar varför han inte valt ett annat parti att engagera sig i om han nu inte tycker som dem i deras absolut största fråga.

@cili Jag dejtade en som röstade på M ett tag. Mina åsikter stämmer med rött/grönt/rosa. Det blev en för stor krock för mig. Jag tycker inte att alla som röstar blått är dåliga människor men våra världsbilder ligger för långt ifrån varandra. Kompis, javisst - men inte en kärleksrelation. Vi ser ju på livet helt och totalt olika vilket för mig blir jättesvårt. Allt i livet är politik, vare sig man vill det eller inte. Och nu snackar vi alltså Moderaterna, hade någon jag dejtat röstat på SD hade jag avslutat det kvickt. När jag nätdejtade innan så frågade jag ofta ganska direkt vad personen röstade på, faktiskt.

Ja, @McFlurry mfl, jag bara undrar hur det ens skulle kunna funka rent praktiskt. Nästan varenda dag är jag arg/frustrerad/ledsen över SD och deras framfart i Sverige. Hur i hela friden skulle jag kunna prata med min partner om det när han är en av dem som driver skiten framåt? Hur kan jag fortsätta vara kär i någon som uppenbart vill sabba allt som är bra och fint med Sverige och mänskligheten? För mig handlar det inte om att "döma" någon på grund av partitillhörighet men alltså, röstar man på ett parti (eller till och med är aktiv inom det!) är det ju för att man vill att de ska representera en, att de ska få makt, för att man tycker att de är bra. Hur det INTE kan genomsyra ens hela person förstår inte jag. För mig är det en av de viktigaste saker i ett förhållande att vi har samma grundvärderingar och syn på våra medmänniskor. Där går rasister bort direkt. Likaså KD:are som vill begränsa aborträtten.

Ja, @McFlurry mfl, jag bara undrar hur det ens skulle kunna funka rent praktiskt. Nästan varenda dag är jag arg/frustrerad/ledsen över SD och deras framfart i Sverige. Hur i hela friden skulle jag kunna prata med min partner om det när han är en av dem som driver skiten framåt? Hur kan jag fortsätta vara kär i någon som uppenbart vill sabba allt som är bra och fint med Sverige och mänskligheten? För mig handlar det inte om att "döma" någon på grund av partitillhörighet men alltså, röstar man på ett parti (eller till och med är aktiv inom det!) är det ju för att man vill att de ska representera en, att de ska få makt, för att man tycker att de är bra. Hur det INTE kan genomsyra ens hela person förstår inte jag. För mig är det en av de viktigaste saker i ett förhållande att vi har samma grundvärderingar och syn på våra medmänniskor. Där går rasister bort direkt. Likaså KD:are som vill begränsa aborträtten.

Även SD vill väl begränsa aborträtten om jag minns rätt.... :(

Synd att ni fortfarande jobbar i uppförsbacke @julgrisen , men jag blir så himla glad när jag läser att ni i alla fall tar hand om varandra och har ett accepterande klimat bland kollegorna. När det ser ut som det gör så är det så himla bra och viktigt, hejja er liksom! Då gör ni ju verkligen vad ni kan, hoppas att det blir bättre.

(Och typ - fika snart?!)

Synd att ni fortfarande jobbar i uppförsbacke @julgrisen , men jag blir så himla glad när jag läser att ni i alla fall tar hand om varandra och har ett accepterande klimat bland kollegorna. När det ser ut som det gör så är det så himla bra och viktigt, hejja er liksom! Då gör ni ju verkligen vad ni kan, hoppas att det blir bättre.

(Och typ - fika snart?!)

Och @Jaulgreis: ja, det känns bra att vi ändå har en så bra grupp och att vi tycker om varandra och vill hjälpas åt, det tror jag gör mycket för att det trots allt går att gå iväg till jobbet.

Absolut fika snart @Undret!

@addiced Nej det var verkligen en stor besvikelse :( Vi har bokat en City Corner Suite på Vdara. Vi ska vara där i åtta nätter och jag är SÅ LÖJLIGT EXCITED!!! :love: Jag älskar Vdara och sviten är större än vår lägenhet. Å andra sidan är typ allt större än vår lägenhet.

Jag såg nog aldrig det hotellet när jag var där, vi hängde mest på Boulevarden och nattklubbar och shoppade :angel: Men det låter helt fantastiskt!

@cili
Jag skulle nog inte kunna dejta någon som röstade på SD, men andra politiska skillnader tror jag skulle gå. Har aldrig direkt varit i den situationen, men jag tror att det skulle funka. Men inte SD (eller andra, mer extrema partier för den delen).

Jodå, det är ibland en kamp för att överleva men andra dagar känns det rätt bra. Vi har gjort en anmälan om arbetsmiljön till IVO och hoppas väl att det ska leda till någon form av förändring. Vi arbetar på att ta hand om varandra just nu och har blivit bättre på att gå in till varann och bara fråga hur det går och hur mycket det är osv. Känns bra att ha lite koll på hur mycket andra har så vi kan hjälpa varandra i tid.

Det är himla svårt för jag tycker verkligen att det här är ett så himla roligt och stimulerande jobb och jag vill inte jobba med något annat, men det är frustrerande att inte kunna göra det man tror skulle bli bäst. Det finns liksom inte utrymme vare sig tidsmässigt eller pengamässigt att utföra ett bra jobb.

Vad skönt att det har blivit lite bättre, även om det fortfarande är mycket kvar att jobba på! Man får vara glad för det lilla, och fortsätta kämpa för mer förbättringar :) Jag förstår dock känslan av att inte kunna prestera på topp på grund av begränsningar som är på jobbet, känner likadant 9 dagar av 10 typ.

För övrigt tror jag att jag lägger ner flingen/whatever det var med han som inte ens fick något smeknamn. Jag vill ha något som känns enkelt, och det gör inte det här, så det får va! Skulle känslan ändra sig, så får jag ta det då, men för nu så orkar jag inte något som inte är enkelt (hej dubbel negation såhär på kvällen).

Fokuserar på hästen istället, som igår bockade så fort vi skulle galoppera. Idag hann jag stoppa försöket innan det blev något! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka