Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Evenstar och @cili
Ja, bättre man kan man inte ha, världens bästa är han!

På tal om det, snart är det ett helt år sen jag var och hämtade honom. Känns helt sjukt.

Oj! Tiden går snabbt... Hur gammal är han nu?

Min pålle skötte sig så fint idag, jag är så nöjd och stolt över henne. När hon kom för två veckor sen var det omöjligt att kratsa hovarna, hon vägrade lyfta benen/fattade inte. Idag stod jag vid sidan, petade på benet och hon lyfte :love: Sen gick vi på sadelpromenad, första gången jag la sadeln på henne, och hon reagerade inte. Duktiga skrutt! Små saker, men så roligt när man ser framsteg!

@Evenstar
Han är 7. På pappret iaf :p

Men det är ju såna små saker man ska glädjas åt! Man måste glädjas åt det lilla, alldeles för lätt att glömma bort det!

Det är ju det, man måste vara glad över de små sakerna! Det är kul när man ser att det går framåt. Vi övar mycket på att ta på grimman, det är inte så spännande tycker hon, hon är lite rädd om huvudet. Men vi kör på med tålamod och beröm och morötter. Vill ju få grimman att funka innan vi börjar med träns!

Det är ju det, man måste vara glad över de små sakerna! Det är kul när man ser att det går framåt. Vi övar mycket på att ta på grimman, det är inte så spännande tycker hon, hon är lite rädd om huvudet. Men vi kör på med tålamod och beröm och morötter. Vill ju få grimman att funka innan vi börjar med träns!

Tycker jag låter klokt! Jag fick inte röra öronen i början på min pålle, men efter många klappar och klistunder så går det problemfritt nu!

Nu snurrar det i mitt lilla huvud! Har för första gången fått "upp ögonen" för en tjej O_o. Tror ju egentligen själv att alla är någonstans på skalan mellan hetro-homo, men har alltid identifierat mig som hetro. Tror ju jag är det fortfarande, och denna person jag blev lite fascinerad av igår är ändå gift (med en man), så nått mer kommer det ju inte bli. Tror inte jag hade velat det heller (hade nog knappt vågat erkänna det för mig själv om hon inte varit upptagen) men blir lite ställd av min reaktion :o Var hemma hos henne och fikade, och kunde inte sluta tänka på hur vacker hon är :o Jisses, vad skall det bli av mig?! Diskuterade iofs detta detta med sexualitet med bästa vännen när jag var hemma på semester, och påpekade att det hade varit smidigt att vara bisexuell så man fick större utbud (;) ) men trodde inte detta skulle hända faktiskt.
Kände att jag behövde diskutera detta lite, och ni är ju så bra :D Nån som har någon form av svar på detta inlägg utan frågor?...

Nu snurrar det i mitt lilla huvud! Har för första gången fått "upp ögonen" för en tjej O_o. Tror ju egentligen själv att alla är någonstans på skalan mellan hetro-homo, men har alltid identifierat mig som hetro. Tror ju jag är det fortfarande, och denna person jag blev lite fascinerad av igår är ändå gift (med en man), så nått mer kommer det ju inte bli. Tror inte jag hade velat det heller (hade nog knappt vågat erkänna det för mig själv om hon inte varit upptagen) men blir lite ställd av min reaktion :o Var hemma hos henne och fikade, och kunde inte sluta tänka på hur vacker hon är :o Jisses, vad skall det bli av mig?! Diskuterade iofs detta detta med sexualitet med bästa vännen när jag var hemma på semester, och påpekade att det hade varit smidigt att vara bisexuell så man fick större utbud (;) ) men trodde inte detta skulle hända faktiskt.
Kände att jag behövde diskutera detta lite, och ni är ju så bra :D Nån som har någon form av svar på detta inlägg utan frågor?...
Det är väl bara spännande? :D
Nu lär det väl inte bli något med just denna pga hennes situation, men det hindrar ju inte vad du tänker när du är ensam ;)

Det är väl bara spännande? :D
Nu lär det väl inte bli något med just denna pga hennes situation, men det hindrar ju inte vad du tänker när du är ensam ;)
jo, du har så rätt :) tycker ju inte det är något konstigt egentligen, men bara så ovant att personen en får upp i huvet lite nu och då är en tjej :p

@cili jag gillar din inställning! Skönt att inte känna sig fullkomligt som en ailien bara för man råkar kläcka ut sig en sån sak ;)

Du är ingen alien! Jag tycker det låter spännande. Jag kan ibland tycka tjejer är vackra, kanske till och med vackrare än män på ett sätt, men jag har dock aldrig känt attraktion till någon tjej. Men vad smidigt om man vore bi, så mycket mer att välja på ;)

Det är klart. Man hade en bild av sig själv, och så plötsligt stämmer inte den. Inte konstigt att man blir förvirrad :D
Precis så! Nu skall jag sova, får se hur allt ter sig imorgon (då jag dessutom kommer träffa henne igen på gemensamt sammanhang :angel: )

Du är ingen alien! Jag tycker det låter spännande. Jag kan ibland tycka tjejer är vackra, kanske till och med vackrare än män på ett sätt, men jag har dock aldrig känt attraktion till någon tjej. Men vad smidigt om man vore bi, så mycket mer att välja på ;)
Har aldrig varit med om det tidigare heller. Har absolut objektivt sett kunnat tycka tjejer är vackra, men här bara fastnade jag :p mysko! Eller inte mysko alls egentligen, jag påstår ju själv att det är helt rimligt och normalt, men somsagt, det ändrar min egen uppfattning om mig själv lite på ett kast :p

Har aldrig varit med om det tidigare heller. Har absolut objektivt sett kunnat tycka tjejer är vackra, men här bara fastnade jag :p mysko! Eller inte mysko alls egentligen, jag påstår ju själv att det är helt rimligt och normalt, men somsagt, det ändrar min egen uppfattning om mig själv lite på ett kast :p

Det är klart att det blir omvälvande tänker jag! Det är ju som du säger en helt ny grej om dig själv som kan vara en rätt stor del av ens identitet. Jag tycker det är rätt omvälvande att upptäcka nya sidor hos mig själv när jag trodde att jag visste allt, och då är det sällan så värst stora saker.

Vad skönt att det har blivit lite bättre, även om det fortfarande är mycket kvar att jobba på! Man får vara glad för det lilla, och fortsätta kämpa för mer förbättringar :) Jag förstår dock känslan av att inte kunna prestera på topp på grund av begränsningar som är på jobbet, känner likadant 9 dagar av 10 typ.

Ja, jag ska försöka arbeta på att tänka mer på det positiva med arbetet, det är svårt ibland men behövs nog för mitt mående! Ja, det är himla frustrerande det där med begränsningar som ligger utanför ens egen kontroll, tråkigt att ni också har det så. Det verkar vara så på väldigt många arbetsplatser i dagsläget.

Det är klart att det blir omvälvande tänker jag! Det är ju som du säger en helt ny grej om dig själv som kan vara en rätt stor del av ens identitet. Jag tycker det är rätt omvälvande att upptäcka nya sidor hos mig själv när jag trodde att jag visste allt, och då är det sällan så värst stora saker.
Men precis! Man tycker ju att i vår ålder inte det brukar dyka upp så mycket nya sidor ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Remisser 1177
  • Ögonbryns-serum??
  • Tvillingar!?