Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
@niphredil (skriver från telefonen som skickade iväg meddelandet innan jag var klar)
Björnen ska vara hos min pappa i tio dagar, sen ska han också ut och resa så då får björnen vara hos en släkting eller på hundpensionat.

Vi är borta i 16 dagar och det ska bli så härligt! Nästa år hoppas jag åka på en mer äventyrlig resa, jag vill helst till Kongo, sambon är sådär pepp på det :angel:

Åh, 16 dagar? Shit vad lyxigt! Spännande med Kongo, vilket av dem? Jag har vänner som jobbar i DRC :).

Jag tycker att boende i new York är apdyrt, men @Lillelorden hade ju ett bra alternativ när hon var där i våras! Jag har bara varit där snabbt en gång (två nätter), då reste jag själv vilket var lite tråkigt. Så då gjorde jag inga "stora grejer" utan strosade bara runt.
Vi har valt ett billigt vandrarhem på Manhattan, och spar krutet till Vegas (där boende är mycket billigare) där vi ska bo tjusigt :D
Ja, jag tycker mig också ha läst att boende i NY är dyrt, ett av skälen till att det får dröja för vår del (är för fattiga helt enkelt :p).

Låter som att ni får en grym resa i alla fall! Du får dränka Facebook med bilder! :D

@niphredil DRC, skulle så gärna vilja vara volontär där! Drömmen hade varit att få åka dit med min pappa (han jobbar mycket i krigszoner) och ha ett riktigt far/dotter-mission... (Alltså jag växte upp med "Doktorn kan komma", så den här drömmen att få vara med min pappa "ute på fältet" är djupt rotad :o )
Åh vad gör dina vänner där? Berätta!!

@Ceta Ingen fara, jag har inte heller varit särskilt aktiv under det halvåret jag har varit i Vysby utan mest skumläst :D vi ska till New York, Washington D.C, Vegas och sen avslutar vi i New York igen :love:

Ååh förlängning, hur länge blir du kvar? Hur är livet uppe i norr? Hur länge blir du kvar? Jag är så avundsjuk, jag vill också vara i Norrland! Men visst har du kvar din lägenhet i götet?

Å va härligt! Gött att kunna vara borta över två veckor med, så ni hinner lite på vajre ställe :) NY är så himla fint, har med bvara varit där en kortis på egen hand, så vill verkligen tillbaka dit!

Jag hade för övrigt min första arbetsdag på det nya jobbet i måndags. Det var även min sista arbetsdag på nya jobbet. Efter att ha gråtit ögonen ur mig i hundgården på fridhemsplan så skrev jag ett mail där jag förklarade varför jag inte skulle komma tillbaka. Fick inget svar.

SÅ tråkigt! Hade så stora förväntningar inför det här jobbet, men var inte så seriösa :(

Grät du pga nya jobbet, och skulle inte gå tillbaka dit? Va tråkigt! Måste varit väldigt illa om det känns så redan första dagen :( Du har ingen chans att få jobba lite på gamla jobbet igen?

@Jaulgreis Kom på att jag missade en fråga du ställt :p

Har inte fått förlängt än, men om jag vill stanna längre så var min chef väldigt positiv. Om jag vill eller inte beror på om jag får nått annat jobb närmare Göteborg, för då tar jag givetvis det. Har kvar lägenheten där, men hyr ut den just nu :)

@Ceta Nä det var verkligen under all kritik :( Personen som skulle vara min närmsta chef (och ansvarig för min utbildning) hälsade inte ens på mig, utan bara pekade på en dator där jag skulle sätta mig. Fick sitta och plugga hos deras kundsupport, som sa till exempel "håll käften" och "du får skylla dig själv" till kunderna :eek:
Inte en enda på kontoret hälsade på mig, och jag fick ingen presentation av arbetsplatsen och han gick inte igenom vad jag skulle göra... Som tur var så hade jag inte hunnit skriva under något!

Mitt gamla jobb är i visby, och jag är tillbaka i Stockholm nu :( Så nu är jag hemma med björnen så länge :)

@Jaulgreis Men fy!! Förstår verkligen att du inte stannade! Under all kritik :mad: Tur att du inte skrivit under något ändå :)
Men du skulle plugga lite nu med, eller hur var det?

Gällande Norrland så är jag lite kluven. Trivs jättebra med jobbet, och har hittat bra sammanhang utanför jobbet med (bla ett stall där de tog emot mig med öppna armar :love: ). Det enda problemet är egentligen att det är så långt hemifrån. Men har jag bara ett jobb i närheten av Göteborg att komma hem till så stannar jag nog gärna till mars iaf som det ser ut nu :)

@Ceta Nä det var verkligen under all kritik :( Personen som skulle vara min närmsta chef (och ansvarig för min utbildning) hälsade inte ens på mig, utan bara pekade på en dator där jag skulle sätta mig. Fick sitta och plugga hos deras kundsupport, som sa till exempel "håll käften" och "du får skylla dig själv" till kunderna :eek:
Inte en enda på kontoret hälsade på mig, och jag fick ingen presentation av arbetsplatsen och han gick inte igenom vad jag skulle göra... Som tur var så hade jag inte hunnit skriva under något!

Mitt gamla jobb är i visby, och jag är tillbaka i Stockholm nu :( Så nu är jag hemma med björnen så länge :)

Usch, det låter ju helt vidrigt! Var nog bra för den psykiska hälsan att lämna så fort som möjligt!

@Ceta det låter ju jättehärligt :love: Hur länge kan du tänka dig att stanna om du fick välja helt fritt? :)

Men fy! Det låter inget vidare :( Förstår att du inte går tillbaka dit!

Tråkigt stället :( Men kul med resa! Vart ska ni bo i Vegas? Är inte alls avundsjuk på resan!!!

När jag var 16 år hade jag en drömprins i Holland (jag var på utbyte där och lärde känna honom lite genom hans syster som var med i utbytet). Systern är jag fortfarande vän med på fb och jag såg där att "drömprinsen" gift sig för några veckor sedan. Han såg inte riktigt ut som jag mindes :angel: På ett sätt känns det roligt, jag är glad för hans skull. På ett annat sätt känns det... vemodigt? eller något. Har tänkt på honom ibland genom åren och undrat vad som skulle kunnat bli om jag vågat åka tillbaka eller låtit honom komma hit som vi pratade om :D Hästkille och numera veterinär :up: Äh, även om jag inte vill ha just honom längre är jag nog lite avis på hela grejen :p

Jag har träffat en grabb. Och han är fantastisk, tror jag. Det verkar så. Förutom en sak, vilket gör att jag plötsligt frångår alla mina principer och mot bättre vetande. Nämligen partitillhörigheten. Normalt sett hade jag vänt direkt, men alltså.. han verkar ju så jäkla bra, och jag hade aldrig kunnat gissa det där utifrån de konversationer vi haft.
Är jag dum i huvudet som ens tänker tanken att se förbi det? Eller är det just precis så jag borde göra? Man ska ju inte ha fördomar..

Jag har träffat en grabb. Och han är fantastisk, tror jag. Det verkar så. Förutom en sak, vilket gör att jag plötsligt frångår alla mina principer och mot bättre vetande. Nämligen partitillhörigheten. Normalt sett hade jag vänt direkt, men alltså.. han verkar ju så jäkla bra, och jag hade aldrig kunnat gissa det där utifrån de konversationer vi haft.
Är jag dum i huvudet som ens tänker tanken att se förbi det? Eller är det just precis så jag borde göra? Man ska ju inte ha fördomar..

Det är ju svårt att svara på, men själv hade jag inte kunnat bortse från det om det var ett parti som går helt emot mina värderingar, t.ex SD. Det är helt enkelt så oerhört oattraktivt för mig med någon som röstar på det sättet. Andra partier i riksdagen är ju inte riktigt lika olika varandra värderingsmässigt så där har jag lättare att bortse från det om allt annat känns bra. Sen antar jag att det beror på hur intresserad man är av politik osv. Jag var ihop med en man som stod väldigt långt ifrån mig politiskt ett tag, men utan att rösta på ett rasistiskt parti. Jag upplevde ändå att det var rätt svårt eftersom det är så mycket som är politik och det sken igenom i så många olika ämnen att vi hade helt olika syn på lösningar och vilka frågor som är viktigast.

Men ja, det är ju bara du som kan svara på om det känns som att det skulle funka för dig!

@cili Oj, svår fråga. För mig som ändå inte är särskilt politiskt intresserad (men ändå har starka åsikter i vissa frågor :angel: ) finns det ju ändå vissa (eller ett specifikt kanske) partier som känns verkligt "no-no". Jag misstänker att det är det partiet du syftar till. Sen är det svårt att avgöra om man skall låta det stå iväg för "kärleken" om det nu är såpass bra det känns ändå. Men rent i teorin hade det varit bom stop för mig, men i praktiken är det ju mycket svårare ;)

Tycker att @julgrisen beskriver bra hur även jag menar, även om mitt svar blev lite luddigare ;)

@cili Oj, svår fråga. För mig som ändå inte är särskilt politiskt intresserad (men ändå har starka åsikter i vissa frågor :angel: ) finns det ju ändå vissa (eller ett specifikt kanske) partier som känns verkligt "no-no". Jag misstänker att det är det partiet du syftar till. Sen är det svårt att avgöra om man skall låta det stå iväg för "kärleken" om det nu är såpass bra det känns ändå. Men rent i teorin hade det varit bom stop för mig, men i praktiken är det ju mycket svårare ;)

Tycker att @julgrisen beskriver bra hur även jag menar, även om mitt svar blev lite luddigare ;)
Precis så skulle jag också beskriva mig själv. Ja, det är förmodligen det partiet du tror. Och han inte bara röstar, han är aktivt med (men engagerar sig i andra frågor än det jag ser som värst).
Jag hade ju trott att jag skulle reagera med att tvärvända och lägga ner, men jag gör ju inte det.
Alltså än har det ju inte blivit nåt seriöst, så än så länge är det väl mer en allmän fråga med en personlig touch. Men jag måste ju bena ut hur jag står i det så snart som möjligt

@cili Kan ju rent utifrån sett tycka att om han är aktiv så delar han nog fler åsikter med partiet än om han "bara röstat" på dem. Kan nog tro, precis som @julgrisen skriver, att det nog i längden kan komma att bli ett problem (om du nu inte delar hans åsikter) ändå just eftersom era åsikter/värderingar i grunden nog inte stämmer överens.. Sen är det utifrån sett mycket enklare att se klart på frågan, då inte känslorna behöver tas hänsyn till ;)

@addiced Nej det var verkligen en stor besvikelse :( Vi har bokat en City Corner Suite på Vdara. Vi ska vara där i åtta nätter och jag är SÅ LÖJLIGT EXCITED!!! :love: Jag älskar Vdara och sviten är större än vår lägenhet. Å andra sidan är typ allt större än vår lägenhet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIX
  • Remisser 1177
  • Tvillingar!?