Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har köpt 7 pt-timmar på gymmet nu också. Man mår ju bättre om man tränar

Vad bra! :)
Och du, det kommer bli bättre! I början tyckte jag det var skitjobbigt i Götet. Att jag inte kände något folk och inte hade någon att umgås med, men det löste sig det med. :)
Jag är ju inte hemma så mycket som jag vill nu tyvärr, men vill jättegärna hänga! :)

Vad bra! :)
Och du, det kommer bli bättre! I början tyckte jag det var skitjobbigt i Götet. Att jag inte kände något folk och inte hade någon att umgås med, men det löste sig det med. :)
Jag är ju inte hemma så mycket som jag vill nu tyvärr, men vill jättegärna hänga! :)
Själva Gbg är lugnt, den mesta stressen ligger i boendet just nu.
Skulle du söka tjänst i Gbg snart? Har nåt vagt minne av att du nämnt det

:) (får inte bort gubben!)
Själva Gbg är lugnt, den mesta stressen ligger i boendet just nu.
Skulle du söka tjänst i Gbg snart? Har nåt vagt minne av att du nämnt det

Jag har sökt, så håll tummarna!
Fortsätt kolla lägenheter i Götet. Rätt vad det är dyker något upp så du slipper pendla. Förstår om du är stressad över pendlingen! :(

:) (får inte bort gubben!)

Jag har sökt, så håll tummarna!
Fortsätt kolla lägenheter i Götet. Rätt vad det är dyker något upp så du slipper pendla. Förstår om du är stressad över pendlingen! :(
Åh, hoppas att det går vägen!

Har ju kontrakt på en i fkp från november och vill inte flytta katterna för ofta, men ska se om jag kan få tag i nåt via sgs i vår. Det är ju inte lika lång kötid där som på boplats

Hoppas det känns bättre snart cili - kanske underlättar det när skolan kommer igång "på allvar" och du kommer in i rutinerna? När jag pluggade (i Jönköping) var det många som pendlade från Falköping, Skövde och Skara. De hade lite mer än en timmes resväg men många tyckte det var bra att kunna använda tiden på tåget till att plugga. Jag själv pendlade ett tag ca 40 min till skolan, så det var visserligen inte lika långt. Men det var rätt skönt med en mjukstart på morgonen, kunna sitta på tåget och lyssna på musik och vakna till, eller få en paus på tåget på väg hem (man är ju rätt mör i huvudet efter en heldag i skolan) innan man skulle plugga eller åka till stallet. Sen kan jag förstå att du är stressad över boendet med katterna, men du får tänka att det är för en period, inte för alltid. De överlever! :)

Idag blev det en hel förmiddag i stallet. Det har varit så skönt, jag har nog inte insett vilken inverkan det har på mig.
Har fixat i ordning boxen inför installning i kväll, sen blev det pyssel med hästen. Dagens träning var att stå i stallgången och bli omskött :p Men det gick bra, det enda som var lite läskigt var att lyfta ben och kratsa hovar tyckte pållan. Men efter lite övertalning fick jag ändå ta frambenen lite snabbt, det fick räcka för idag. Små steg! :)
Sen var det ihopsläpp i hagen och hon fick nya kompisar. Hon och ett annat sto fann varann direkt och höll ihop sen :)
Nu är jag hemma. Det är löjligt men jag ser redan fram mot imorgon när jag får åka till stallet igen :D

Happ, får väl sälla mig i denna skara igen jag med. :(

Inte för att jag känner mig så intresserad av att dejta just nu, men har ju precis flyttat och börjar skolan imorgon. Verkar tyvärr inte som att jag kommer in på programmet så Lingvistik it is! Får försöka igen nästa år på programmet och se om jag kan höja mig på hp (men är väl inte jätteoptimistisk på den fronten).
Ska även fortsätta leta program jag kan tänka mig så jag kan söka fler i Göteborg än bara förstahandsvalet. :D
Nämen, vad tråkigt. :( Varför blev det så?

Nämen, vad tråkigt. :( Varför blev det så?

Vi tänker fundamentalt VÄLDIGT olika gällande vår partner/förhållande/vad som är ok eller inte att säga/göra mot varandra. Så det blev en väldig massa tjafs hela tiden och nu har det väl i princip exploderat.
Det är så jävla synd, för jag älskar honom verkligen och han har så många fantastiska sidor men det funkar liksom inte. Vi kan inte ens förstå hur den andra kan tänka som den gör, och vi har ändå känt varandra i många år som vänner och varit väldigt nära. Jag fattar nada. :cry:

Hoppas det känns bättre snart cili - kanske underlättar det när skolan kommer igång "på allvar" och du kommer in i rutinerna? När jag pluggade (i Jönköping) var det många som pendlade från Falköping, Skövde och Skara. De hade lite mer än en timmes resväg men många tyckte det var bra att kunna använda tiden på tåget till att plugga. Jag själv pendlade ett tag ca 40 min till skolan, så det var visserligen inte lika långt. Men det var rätt skönt med en mjukstart på morgonen, kunna sitta på tåget och lyssna på musik och vakna till, eller få en paus på tåget på väg hem (man är ju rätt mör i huvudet efter en heldag i skolan) innan man skulle plugga eller åka till stallet. Sen kan jag förstå att du är stressad över boendet med katterna, men du får tänka att det är för en period, inte för alltid. De överlever! :)
Jag hoppas det. Känner dock att jag behöver få vara mer avskilt från andra och ha ett eget kök för att må riktigt bra. Här spelar det liksom ingen roll hur ofta jag städar av diskbänken, den är full med disk/saker nästa gång jag kommer hem ändå och sånt gör mig sjukt stressad.

Funderar på att skämma bort mig själv med en iPad i födelsedagspresent. Det vore smidigare att ha på tåget än en relativt liten telefonskärm, och enklare att ta med än hela datorn. Dessutom visade dagens föreläsare en riktigt bra app, som bara finns på appstore (jag har androidtelefon, och att ha appen på datorn skulle innebära att det inte är lika smidigt att ha med sig eller att zooma, vrida och klicka runt).

Vad tråkigt att höra att du inte trivs :(.
Måste du bo i just Göteborg eller kan du tänka dig att bo runtom med? Finns ju en massa ställen som är helt okej att pendla ifrån. :)

Sleepan: Vad roligt att du har sökt tjänst i Göteborg. Håller tummarna för dig :).

Min sessa kom hem ifrån sin dejt igår & hon gick och letade efter honom så tror nog att någon blev lite kär ;).
Själv så har jag det bra med kärleken med :love:.
Sen ska jag på intervju på onsdag för ett jobb som jag gärna vill ha :).

Vad tråkigt att höra att du inte trivs :(.
Måste du bo i just Göteborg eller kan du tänka dig att bo runtom med? Finns ju en massa ställen som är helt okej att pendla ifrån. :)

Sleepan: Vad roligt att du har sökt tjänst i Göteborg. Håller tummarna för dig :).

Min sessa kom hem ifrån sin dejt igår & hon gick och letade efter honom så tror nog att någon blev lite kär ;).
Själv så har jag det bra med kärleken med :love:.
Sen ska jag på intervju på onsdag för ett jobb som jag gärna vill ha :).
Ju närmre sahlgrenska ju bättre. Har kollat de närmsta städerna, utan framgång. Vill inte bo för långt ifrån, då kan jag lika gärna bo i Fkp där jag har nära till släkt och vänner.

Spännande med intervju! Vad är det för jobb?

Hej förresten flickor! Har varit i göteborg i tre veckor, med begränsat internet, så har läst sporadiskt men först nu hunnit ikapp för att skriva :) Gillar dejtingaktiviteterna som ändå händer lite i tråden nu, men på egna fronten är det totaldött. Känns ovanligt ok dock, då jag nog ändå inte vill träffa någon här uppe, blir för krångligt. Nån att klättra lite med hade inte skadat dock, men har inte träffat nån intressant utöver grannen och han orkar jag inte med :p

Hej förresten flickor! Har varit i göteborg i tre veckor, med begränsat internet, så har läst sporadiskt men först nu hunnit ikapp för att skriva :) Gillar dejtingaktiviteterna som ändå händer lite i tråden nu, men på egna fronten är det totaldött. Känns ovanligt ok dock, då jag nog ändå inte vill träffa någon här uppe, blir för krångligt. Nån att klättra lite med hade inte skadat dock, men har inte träffat nån intressant utöver grannen och han orkar jag inte med :p

Just det, grannen! Har du tröttnat på honom? Är du tillbaka i Norrland igen nu? Hur känns det i såfall att komma tillbaka?
Så många frågor.

jo, tröttnade lite på honom. Tyckte det var trist (och lite otrevligt) att han inte hörde av sig när vi (trodde jag) mer eller mindre spikat att vi skull se film samma kväll. Sen syntes han knappt till på två månader, och sen var jag i Göteborg. Träffade honom precis när jag kommit tillbaka upp, och fick honom att hjälpa mig att bära upp min packning :angel: men tyckte knappt ens han var snygg längre. Kanske återkommer om vi träffas mer, men är ganska tacksam om jag slipper, då jag (när attraktionen släppt) insett att jag inte riktigt gillar hans beteende i alla lägen.

Nu är jag i Norrland igen ja! Kändes lite märkligt att komma tillbaka, men har ju gjort halva min anställning redan, så det är ju helt klart överkomlig tid kvar, även om jag får förlängt ett par månader.

Fler frågor? :)

@Ceta Ingen fara, jag har inte heller varit särskilt aktiv under det halvåret jag har varit i Vysby utan mest skumläst :D vi ska till New York, Washington D.C, Vegas och sen avslutar vi i New York igen :love:

Ååh förlängning, hur länge blir du kvar? Hur är livet uppe i norr? Hur länge blir du kvar? Jag är så avundsjuk, jag vill också vara i Norrland! Men visst har du kvar din lägenhet i götet?

@McFlurry jag är typ avundsjuk på mig själv! :love: Alltså ÅÅH vad jag har längtat efter det här, ett tag sedan såg det ut som att vi inte skulle komma iväg, men snart åker vi. ÅÅÅH!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka