Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min häst åkte till himlen i måndags, efter 14 år tillsammans... :cry: Min stora kärlek i livet är borta. Och ingen av killarna jag träffar har sagt något om det eller ens frågat hur jag mår. Tack för den typ :cool: Men, jag vet ju att de båda bara är tidsfördriv och inget att bygga en framtid med så det är väl egentligen inte så förvånande.

Nej, men usch så tråkigt :( Stor kram!

Sittning ikväll, jag har fortfarande ingen aning om vad jag ska ha på mig. Tema bil, löjligt svårt.
Kommer ha typ 4h att gå runt på stan. Lär väl göra mig i ordning på gymmet, för jag har ingen annanstans. Bläääää, jag är så less och trött att jag bara vill skita i allt. Jävla pendling

**Läst lite i bakgrunden*

cili: Kom du in i Göteborg? :)

Evvan: Vad roligt med häst. Jag blev erbjuden en fölunge igår men lite fel tid för mig.

Jamen höns kan jag köpa att det är läskigt. Värre när de är rädda för hästar utanför ridbanan, eller i hagen du rider förbi och sådär. Suck liksom.
Nja, inte när hönsen befinner sig närmare 100 meter bort och hästen anser att det säkraste kortet är att tvärvända och dra hemåt i galopp. :cautious:

@cili Häng ett gäng wunderbaums runt halsen. ;)

Det blir ingen sittning. Jag åker hem. Håller på att stressa sönder mig. Är så sjukt nära att bryta ihop på tåget just nu. Jag orkar inte det här

Men cili! Man behöver inte vara med på allt under nollningen, du kommer lära känna din klass och folk i vilket fall! Och pendlandet var väl tillfälligt? :) kram på dig, andas djupt och tänk på att allt löser sig!

Efterfrågad bild: :)

bild4_zps62c04e46.jpg

Men cili! Man behöver inte vara med på allt under nollningen, du kommer lära känna din klass och folk i vilket fall! Och pendlandet var väl tillfälligt? :) kram på dig, andas djupt och tänk på att allt löser sig!
Jag har varit med på två aktiviteter av fem. Men idag var det liksom sittning med biljetter som sålts i förväg. Nåja, tappad röst och bihåleinflammation som skapade världens huvudvärk är väl anledningar nog.
Kommer inte heller vara med imorgon, och vet inte om jag kommer delta i så mycket framöver heller, lär bli tufft nog med anatomin som ska läsas in på kort tid nu.
Pendlandet är tyvärr inte tillfälligt. Men från första november blir det något kortare resväg, sisådär 30 minuter mindre. Kommer ändå behöva åka hemifrån 6:10 för att vara framme till föreläsning kl 8:30.

@McFlurry
Stressar över allt möjligt. Skola, pendling, boendesituation, att jag äter dåligt igen, att jag försummar min kropp, att jag känner mig sjukt ensam och "övergiven"

Som sagt, man måste inte vara med! Jag missade massor på nollningen men det är ju sittningar, fester, aktiviteter osv hela tiden efter nollningen. :) sen är det såklart stressigt när allt är nytt, unna dig tid till dig själv och inte minst plugget. Vissa börjar väldigt lugnt och kan festa i två veckor. Vi började rätt hårt och fick strunta i en del nollning. Men nästa år kanske du är med som ledare istället och kan vara mycket mer delaktig! :)

Som sagt, man måste inte vara med! Jag missade massor på nollningen men det är ju sittningar, fester, aktiviteter osv hela tiden efter nollningen. :) sen är det såklart stressigt när allt är nytt, unna dig tid till dig själv och inte minst plugget. Vissa börjar väldigt lugnt och kan festa i två veckor. Vi började rätt hårt och fick strunta i en del nollning. Men nästa år kanske du är med som ledare istället och kan vara mycket mer delaktig! :)
Nollningen är väl en av de grejer jag känner minst stress över, där är det ju inte obligatorisk närvaro. Det är det ju dessvärre på övriga delar av livet :(
Det som känns värst just nu är väl att jag inte känner mig önskad på något sätt här (geografiskt, inte "här i tråden"). När jag skulle flytta ner var det många som tyckte att det skulle bli jättekul, att nu skulle vi kunna hitta på massa grejer. Nu när jag väl är här nere är det ingen som hör av sig, när jag ringer svaras det inte, när jag skickar sms svaras det inte. Samma sak när det gäller vännerna i Uppsalaområdet (undantaget @Ninnurur ), har försökt ringa flera gånger utan svar, skickat sms men varken fått svar på dom eller att personerna ringt upp. Så nu känns det liksom som att jag inte har någon, förutom Ninnurur. Det är oerhört stressande!

Att dessutom ha åkt på en bihåleinflammation som gör livet surt för mig, att inte kunna sova tillräckligt (blir väckt av katterna flera gånger per natt, nu när kattlådan står nära sängen och jag därmed hör när dom gräver i den), ena katten har trasiga trampdynor pga golvet i rummet där vi bor (stressar mig att jag inte kan påverka det), ingen egentid, inget eget kylskåp, inget eget kök, aldrig lugn och ro, alla mina saker ligger i flyttlådor som jag inte kommer åt förrän i november :(

Happ, får väl sälla mig i denna skara igen jag med. :(

Inte för att jag känner mig så intresserad av att dejta just nu, men har ju precis flyttat och börjar skolan imorgon. Verkar tyvärr inte som att jag kommer in på programmet så Lingvistik it is! Får försöka igen nästa år på programmet och se om jag kan höja mig på hp (men är väl inte jätteoptimistisk på den fronten).
Ska även fortsätta leta program jag kan tänka mig så jag kan söka fler i Göteborg än bara förstahandsvalet. :D

Jobbigt att det är så många saker som känns fel nu @cili :( men i november flyttar du till en egen lägenhet men kommer fortsätta att pendla? Då får du iaf dina saker och utrymme, försök fokusera på det och tänk bara att detta är tillfälligt? :)

Jobbigt att det är så många saker som känns fel nu @cili :( men i november flyttar du till en egen lägenhet men kommer fortsätta att pendla? Då får du iaf dina saker och utrymme, försök fokusera på det och tänk bara att detta är tillfälligt? :)
Ja pendlandet kvarstår tyvärr. Men då får jag egentid, behöver inte oroa mig för att katterna har för lite utrymme (enligt lagen har dom mer än tillräckligt nu också, men jag märker på dom att det behövs mer), slipper störande skrik från yngre syskon m.m.

Ja pendlandet kvarstår tyvärr. Men då får jag egentid, behöver inte oroa mig för att katterna har för lite utrymme (enligt lagen har dom mer än tillräckligt nu också, men jag märker på dom att det behövs mer), slipper störande skrik från yngre syskon m.m.
Har köpt 7 pt-timmar på gymmet nu också. Man mår ju bättre om man tränar

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka