Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, det har jag inte ens tänkt på! Jag måste visserligen ändå åka ner, för jag måste skriva kontrakt osv. Men jag har funderingar på att hyra b-kortslastbil för att slippa hyra både bil och transport. :)

@lilleloren Ååh var någonstans var ni? Känner mig så himla vilsen, south, west, VAD SKA MAN SE? Funderar på att ta en dagstur med buss nämligen. Vi åker den 2 oktober och är tillbaka 18 oktober. Det blir New York, Washington D.C, Vegas och så New York igen :bump: OCH NÄR SKA DU VISA OSS ALLT SOM DU HAR INHANDLAT?

@Jaulgreis var i new york i fem veckor i våras. Så undrar du något om de vanliga ställena så kanske jag har svar. Om du inte varit där innan? :)

Kl
Alltså hur vet man skillnaden på om någon börjar förlora intresse eller om det bara är att det nya har lagt sig? Har aldrig dejtat någon såhär länge så vet inte hur jag ska tolka saker? Men jag tänker att efter några månader kanske man inte ska förvänta sig att prata varje dag längre eller att killen ska vara superduper gullig hela tiden?

@lovely_piff Ja du får jättegärna dela med dig av lite tips, jag har bara varit där en gång :) Vi har ingenting inbokat i NY förutom att vi ska gå och se Wicked (:love: ). Sen när vi är tillbaka i New York "på returen" så tänkte jag åka förbi Jersey Gardens :angel:

@Jaulgreis

Lovar att svara ordentligt när jag sitter vid dator :) tagga mig igen om jag skulle glömma, okej?

Och jag ska visa snaaart, överväger bara hur stor risk det är att någon ringer in ett anonymt tips till typ lyxfällan... ;)

@Jaulgreis

Ni tänker en dagstur från Las Vegas till GC då, eller? Det är ju en bra bit ska man ha i bakhuvudet. Klart genomförbart om man inte kör ensam att göra på en dag, men det tog oss nog drygt 5 timmar att köra sammanlagt. Vi sov en natt i Williams som ligger ca en timme från South rim och sen körde vi typ 04 på morgonen för att se soluppgången. Jag vet inte vad man "ska" se, men det var ju otroligt vackert där vi var och gick gratis shuttle bussar runt längs kanten så man kunde se lite olika vinklar och vrår. Jag är ganska säker på att south rim är lättast om ni kommer från LV på hjul åtminstone.

D.C. var jag minst förtjust i av de städerna. Sen var vi där bara två nätter så jag hann nog inte bilda en riktigt rättvis bild av stället, men känslan var lite "meh". Häftigt att se alla kända monument, vita huset osv. men det gjorde vi på en dag och sen var det finito. Arlington är mäktigt. Känns lite sjukt att det är en turistattraktion dock, det kändes lite fel på nåt vis. I övrigt är det inte mig man ska fråga om D.C. - jag tröttnade rätt fort.

Och ÅH New York. Avundsjuk. Vill tillbaka hela tiden. Jag tycker absolut att ni ska åka en sväng till Brooklyn. På helgerna är det supermysiga bruncher och flea markets med både nyproducerat (mycket ekologiskt, veganskt, lokalproducerat) och gammalt.
Jag skulle avråda från att äta precis runt Times Square om ni inte har letat upp en specifik restaurang ni vill testa. Alla gånger jag ätit där har varit medioker mat och rejält mycket dyrare än det smakade. Hellre SoHo, Tribeca, Little Italy. Jag tycker att området kring Union Square är riktigt trevligt, både själva "torget" och gatorna runtomkring. Samma sak med Flatiron District. Vid Union Sq. finns dessutom ett stort Burlington samt ett DSW (Designer Shoe Warehouse) i samma byggnad som jag misstänker att du skulle uppskatta. På båda ställena poppar med jämna mellanrum små events upp, små marknader och sånt. Älskar't.
Vid Herald Square ligger Macy's. Det är ett stenkast från Empire State Building, om ni känner för att åka upp i den. Jag hade alla gånger hellre åkt upp i Rockefeller center, men jag vet att alla tycker olika om det där.
Jag älskar Central Park, men är också riktigt förtjust i Battery Park som ligger allra längst ut på udden av Lower Manhattan rätt nära Freedom Towers och Financial district. Därifrån går även Staten Island färjorna (de stora orangea) som ger en utmärkt titt på Frihetsgudinnan, om man inte känner för att betala dyra pengar för en tour. Staten Island färjan är gratis.
Om du ska shoppa tycker jag du ska gå en sväng på Marshalls, TjMaxx och Century 21. Favvosar.
Förresten, om ni ska shoppa så borde ni åka till nåt mall i NJ eftersom man inte behöver betala skatt på kläder där, vilket man måste i NY. Jersey Gardens är grymt, likaså Garden State Plaza. GS plaza är STORT. Där finns också Cheesecake factory...

Ska se om jag kommer på nåt mer! :)

@addicted

Fy vad trist! Håller tummarna för att nåt dyker upp snarast. Förstår att det kanske är lite segt med rekrytering i semestertider också?

Alltså, jo, det finns det säkert. Men jag tappade lite sugen. Sen vet jag inte alls vad jag ska göra i höst och det känns lite sent att leta efter en "sommarhäst" nu tyvärr. Den här skulle jag haft på prov till 1 september.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 413
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX